חשיבות העסקים הקטנים למשק הישראלי
top of page
  • כהן רותם

חשיבות העסקים הקטנים למשק הישראלי


אלכס - עולה חדש מברית המועצות, הגיע לפני שנים רבות ולאחר תקופת קליטה קצרה החליט לקחת הלוואה גדולה לשם פתיחת מפעל ליצור יציקות פלסטיק. שרה - אישה חרדית שהחליטה בנחישות לצאת ממעגל העוני ע"י פתיחת סלון יופי וטיפוח. יואב - לוחם קרבי ששירת ביחידה מובחרת והחליט לאחר השחרור לנסות את מזלו ולפתוח את המסעדה שהוא חלם עליה

בכל פעם שאתם רואים בעל עסק משגשג, זכרו שפעם, אי שם בתחילת הדרך הוא קיבל החלטה אמיצה, מעוררת השראה וראויה להערכה

ברוב המקרים אתם לא תקראו על ההצלחות שלהם בעיתון, או תראו עליהם כתבות תדמית ססגוניות בטלוויזיה. בפעמים שכן תשמעו עליהם בכלי התקשורת, אלו יהיו בהקשרים פחות חיוביים כמו משברים הפוקדים אותם, אתגרי אשראי, האטה בכלכלה וכו'. קצת קשה להאמין אבל כיום ברחבי המדינה הנהדרת שלנו פועלים למעלה מ 400,000 עסקים המוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים.

​​​

למעשה, הרוב המכריע של העסקים בישראל ובעולם שייכים לקטגוריה של עסקים קטנים ובינוניים. (במדינות ה-OECD לרוב, חתך העסקים הקטנים ובינוניים מהווה 99% מהעסקים הפועלים במשק !). ההגדרה מהו עסק זעיר, קטן או בינוני, עמומה ומשתנה בין מדינה למדינה ומסתמכת על מספר העובדים בעסק, גובה המחזור ולפעמים גם לפי סוג הענף בו העסק פועל. בחלק מהמדינות, מעבר לקריטריונים של גודל וכמות עובדים, עסק ייחשב קטן או בינוני רק אם הוא עצמאי או מופעל ישירות על ידי בעליו.

ברודקאסט - עוזרים לעסקים קטנים להצליח

מה מיוחד בבעלי עסקים קטנים ובינוניים ?

ישנם מאפיינים שונים ורבים לבעלי העסקים. הם יכולים להיות גברים או נשים, להגיע ממגוון מעמדות ומגזרים או חתך גילאים שונה. אם הייתם שואלים אותנו האם זיהינו תכונה משותפת או מאפיין דומה אצל לכולם, היינו ללא ספק מצביעים על היותם בעלי בעלי חזון, תושייה ואומץ. אין זה פשוט להקים עסק וכל שכן, לתחזק ולדחוף אותו קדימה במשך שנים. בעלי עסקים רובם ככולם מתמודדים מידי יום ביומו עם אתגרים וקשיים רבים, ולמעשה מגדירים מדי יום מחדש את היזמות הישראלית שכולנו אוהבים להיות גאים בה.

אנחנו רוצים לקחת רגע, כדי להעריך ולהוקיר את פועלם של בעלי העסקים הקטנים. הנה 3 הסיבות למה אנחנו פשוט אוהבים לעבוד עם עסקים קטנים:

1. כל אחד מהם יחיד ומיוחד! - המגוון האדיר של סוגי העסקים גורם לכך שכל עסק הוא עם אופי מיוחד ויחיד. אין שני עסקיים זהים ולמעשה כל עסק מוצא את הדרך הייחודית לו להתבלט ולהתפתח ובסופו של דבר ליצור עוד אפשרות בחירה ססגונית ושונה עבור הלקוחות.

2. הם תמיד עם אנרגיות אדירות של עשיה! - בעלי העסקים לא מחכים שמישהו יזיז אותם ויגיד להם מה לעשות, הם קמים כל בוקר וחושבים כל יום מחדש איך לשפר את המוצרים או השירותים שלהם והאנרגיה החיובית הזאת מרגשת ומדבקת.

3. אכפת להם מהלקוחות! - עסקים קטנים לא מסתתרים מאחורי מועצת מנהלים או דירקטוריון, בתוך עמם הם יושבים והם הפנים והחזות של העסק שלהם. לכן, כל לקוח ולקוח חשוב להם באופן אישי. לקוח מרוצה שווה להם את ההרגשה הטובה הרבה מעבר לתמורה הכספית. ולכן הם לרוב יעשו כל מה שביכולתם כדי לשמור עליו

מערכת ברודקאסט עוזרת לעסקים לגדול ולהצליח

אנחנו בברודקאסט, מאמינים כי עסקים שיקבלו לידם את הכלים המתאימים להתמודדות עם האתגרים העסקיים שלהם ישפרו משמעותית את סיכויי ההצלחה בפעילות אותה הם מבצעים. מה שיאפשר להם לצמוח בצורה משמעותית יותר.

ככול שהטכנולוגיה מתקדמת עם הזמן, היכולות הטמונות בשיווק דיגיטלי מאפשרות דיוק ועצמה שיווקית גדולה יותר . מי היה מדמיין לפני כעשור, שעסק קטן עם תקציב צנוע יוכל להרשות לעצמו לייצר שיווק ברמה מקצועית של משרד פרסום - להגיע בקלות לכל קהל יעד בצורה ממוקדת, פשוטה ויעילה וכך להגדיל בצורה משמעותית את היקף ההכנסות שלו.

לשם כך למעשה בנינו את ברודקאסט, בכדי לאפשר לכל עסק, בכל גודל, לבצע ולמנף את יכולות השיווק הדיגיטלי המתקדמות ביותר הקימות כיום באופן פשוט ומהיר. בעזרת ברודקאסט ניתן כיום תוך דקות ספורות לנהל את הפעילות השיווקית ולתקשר מול הלקוחות בצורה מהנה, אפקטיבית והכי חשוב, בעלויות סבירות המתאימות לכל תקציב עסקי.

אנחנו רואים בעסקים קטנים את עמוד השדרה של המשק הישראלי, ומרגישים מחויבים לסייע להם. החזון שלנו הוא לאפשר ולהביא את העסקים למימוש הפוטנציאל שלהם ולעזור להם לקדם ולנהל את הפעילות השיווקית שלהם בצורה הטובה ביותר. אנו מאמינים שכך, בעלי העסקים יוכלו להתמקד יותר בפעילות העסק שלהם ועדיין לשווק את העסק בצורה עוצמתית ולהנות מיכולות שיווק שהיו שמורות עד כה לחברות גדולות בלבד.

במערכת ברודקאסט תמצאו מאות תבניות קמפיינים מועצבות ומוכנות לשימוש, עשרות רעיונות יצירתיים המותאמות לתחום העיסוק שלכם. התוכן, בשילוב יכולות הפצה מתקדמות דרך דף הפייסבוק האימייל וה SMS, מאפשר לעסקים לעניין ולייצר עם הלקוחות אינטרקציה בדרכים שונות ומפתיעות. במערכת קיימים סוגי תכנים שונים, כגון קמפיינים ליום נישואין או ליום הולדת, קמפיינים לקידום מכירות הכוללים עיצובים שונים לעונות השנה ולחגים, לגיוס לקוחות חדשים או לשימור הלקוחות הקיימים ועוד

בנוסף, המערכת אף תעזור לכם לנהל את הנוכחות ברשתות חברתית כגון פייסבוק, ותאפשר יצירת תוכן מקצועי ומעניין שיעשיר ויחזק את מיתוג העסק בקרב אוהדי הדף שלכם וכמו כן יחזק את הקשר השוטף עם הלקוחות.

העיצובים במערכת מתעדכנים מידי יום בצורה שוטפת וניתנים לעריכה והתאמה בקלות, וזאת על מנת לאפשר לכל עסק להביע את עצמו בצורה האישית והייחודית שלו

רותם כהן שותף מייסד בחברת ברודקאסט

שותף מייסד בחברת ברודקאסט מנהל התפעול והפעילות העיסקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page