על מה צריך להקפיד בקידום מודעות ממומן בפייסבוק
top of page
  • טל מרגולין

על מה צריך להקפיד בקידום מודעות ממומן בפייסבוק


אם אתם עסק שדואג לקידום פעילות השיווק אתם בוודאי כבר התנסתם בקידום ממומן של הפוסטים דרך הפייסבוק, ולכן בטוח שקרה לכם לפחות פעם אחת, אם לא יותר, שפייסבוק החליטה על דעת עצמה לדחות את המודעה שעמלתם עליה, בין אם עבדתם על זה שעות על גבי שעות ועיצבתם כראות עינכם, ובין אם שילמתם למישהו שיעצב עבורכם קמפיין או שניים.

​​​

צעדים ראשונים בדרך לשיווק בפייסבוק

בשונה מפעילות הפרסום שאתם מבצעים בצורה חופשית לגמרי מול מועדון הלקוחות שבניתם, בין אם בשליחת ניוזלטר או בין אם בשליחת מידע בשילוב של דפי נחיתה משולבים בסמס, אם ברצונכם לנצל את מאגר הלקוחות העצום של פייסבוק וליהנות מהידע והיכולת העצומה שלה להגיע לפלחי שוק רחבים שאתם בעצמכם יכולים לפלח ולהתאים בדיוק לקהל העיסקי אליו אתם פונים, עליכם לפעול על פי חוקיה.

לפייסבוק מדיניות רחבה ומפורטת, תוך התחשבות ועדיפות רבה ל 'חווית הלקוח' – 'User experience'. משמע פרסום העשוי לגרום לאי נוחות כלשהי בקרב הלקוח יחשב כפסול. כל פרסום שיכול להיתפס על ידי הלקוח כמטריד, חשוד או שיש חשש שיגרום לתחושת דיכאון או ריחוק הגולש מן האתר ובכך יצור חוויית משתמש שאינה טובה פשוט לא יאושר, מטרתה העיקרית של פייסבוק הוא לשמור ולהגן על חוויית המשתמש. מבחינת פייסבוק, הגולשים קודמים למפרסמים, זה נובע מתוך נקודת ההנחה שבמידה והלקוחות עצמם לא יהיו מרוצים וירגישו לא בנוח לגלוש ב'פיד' שלהם אז פחות קהל יגלוש בפייסבוק דבר שבסופו של דבר יפגע גם במפרסמים.

הדרך הנכונה להמשיך לקדם דרך פייסבוק בצורה אפקטיבית, מצריכה הבנה וקריאה על חוקיה ומדיניותה. חשוב לציין, כי קריאה חד פעמית אינה מספקת משום שפייסבוק נוהגת כל הזמן להעמיק, לחדש ולהוסיף חוקים חדשים ולשנות חוקים ישנים. רבים מאתנו מודעים לחוקים מסוימים ושכיחים יותר בדומה ל-'חוק ה-20%', חוק זה הגביל את הטקסט המופיע על התמונה שבמודעה כך שיתפוס עד 20% מהתמונה, הן מבחינת גודל והן מבחינת כמות טקסט. לאחרונה, פייסבוק שינתה וחידשה חוק זה, משום שהוא הגביל בצורה חמורה מידי יותר מידי פרסומים ולכן ניתנו לו מגבלות חדשות.

לפניכם 5 חוקים שאולי לא ידעתם על פייסבוק בנושא פרסום מודעות שיוכלו לעזור לכם להימנע מתסכול של עיצוב מודעה שלא ניתן לקדם אותה, כל הסעיפים מתייחסים בהקשר של איסור על פרסום מודעות המפרות את כללי הקהילה.

1. עירום - אין לפרסם תמונות אשר יש בהן מיניות מוגזמת, עירום או עירום מרומז.

* תמונות אשר חושפות את עור הגוף או מציגות מחשופים בצורה מוגזמת.

* התמקדות ללא סיבה באיברי גוף גם אם הנן למטרות אמנותיות או חינוכיות.

* תמונות התמקדות בחלקי גוף ספציפיים, כגון שרירי בטן, חזה או ישבן גם אף אם לא באופן מיני מפורש.

* תוכן המציג עירום מוגזם או מרמז על פעילות מינית.

דוגמה לפרסום תספורת או צבע לשיער, יש לשים לב כי התמונה שבחרתם אינה חשופה ואינה עוברת על סעיף זה -

תסרוקת שתעבור
תמונת תסרוקת חשופה - לא תעבור

2. פונקציונליות - יש להימנע מתמונות המציגות פונקציונליות אשר אינה קיימת. כגון בית קפה המפרסם מודעה לקידום המכירות לקראת ט"ו באב עליו להימנע מכפתורי לחיצה לא פעילים או לדוגמה לחצן המרמז על פעולה 'הפעלת וידאו' ופותח בקישור אחר/ ללא אותו הקשר -

כפתור הנעה לפעולה רלוונטי
פונקציוליות שקרית

3. "Before & After" – איסור על תמונות המכילות "לפני ואחרי" או תוצאות לא צפויות/ לא סבירות. התמקדות בתרגילים, הרגלים אכילה וכושר בריאים, הימנעות מתקריבים על אזורים המציגים שרירים וכדומה בניגוד למאפיינים פיזיים, תקריב על שרירים, תמונות המרמזות על ירידה במשקל וכן הלאה לקידום מוצרי דיאטה או ירידה במשקל.

תמונה של לפני ואחרי - לא תעבור
תמונה המתרכזת בהרגל בריא

4. תגובה שלילית – אין לפרסם תמונות מפחידות או מלחיצות כך שהן יכולות לזעזע או לעורר תגובת אנטי, שלילית, בקרב הגולשים. יש להימנע מתמונות הכוללות עימותים / אלימות.

כמו כן, אין להראות תאונות, איומים וכדומה.. מומלץ להראות את הצד החיובי שבעניין המפורסם.

לדוג' על מנת להביא קידום ומודעות לנושא התעללות בבעלי חיים אסור לקדם תמונות אשר עלולות לזעזע את הצופים ועדיף לבחור ברגש החיובי שיתרום לקידום המדעות לנושא

תמונה בעלת יכולת תגובה שלילית
תמונה בעלת תגובה חיובית

5. אלכוהול – בניגוד לשאר הסעיפים, אלכוהול הנו תוכן מוגבל ואינו אסור. ישנן הגבלות ואיסורים רבים בפרסום מודעות המקדמות או מאזכרות את צריכת האלכוהול. יש לציית על כל החוקים המקומיים הכוללים קודי תעשייה, הנחיות, אישורים ורישיונות רלוונטיים. בנוסף לכך, יש להחיל קריטריונים של פילוח על פי גיל ומדינה בהתאם לחוק המקומי.

לדוגמה מכירת אלכוהול בישראל – מגיל 18, בהשוואה למכירת אלכוהול בארה"ב – מגיל 21. יתרה מכך, יש לשים לב למדינות בהן חל איסור מוחלט על קידום או אזכור אלכוהול ביניהן רוסיה, מצרים, נורבגייה, טורקיה ועוד.

אבל תמיד ניתן לערער... האם כדאי?

הצד החיובי במשחק שהאלטרנטיבה לערער היא די פשוטה, אך מנגד האם זה כדאי? קודם כל חשוב להיות בטוחים ב-100% כי לא עברתם על שום איסור או הגבלה, שלא פגעת ברגשות הציבור וכדומה. מי שמרבה לערער מודעותיו יתעכבו בהמשך ויעברו סלקציה נוספת מלבד המערכת האוטומטית. ההמלצה שלי היא להימנע מערעורים ולעבור על ההערות והביקורת שיש לפייסבוק להגיד ולשנות על פי כך.

לסיכום, הקפידו על קריאה לעתים תכופות של מדיניות הפרסום של פייסבוק, חבל לעבוד לחינם על עיצוב תמונות, קמפיינים או דפי נחיתה שבסופו של דבר לא ניתן לבצע להם קידום ממומן בפייסבוק. במערכת השיווק של ברודקאסט תוכלו למצוא מאות תבניות מנוסחות ומעוצבות של קמפיינים המותאמים גם לשימוש לפרסום בפייסבוק, הקמפיינים מנוסחים ומעוצבים בדיוק לסוג העסק שלכם. אתם מוזמנים להכיר ולהצטרף עכשיו

מאת טל מרגולין

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page