ראיון עם רותם כהן שותף מייסד של ברודקאסט
top of page
  • צוות ברודקאסט

ראיון עם רותם כהן - שותף מייסד של ברודקאסט

עודכן: 4 ביוני 2020

רותם כהן, שותף מייסד וסמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי בחברת ברודקאסט. נשוי למיכל (כותבת סיפורי חיים), אב לארבעה - תגל (בת 9) , תבור (בן 7), גפן (בת 4) וקדם (בן 9 חודשים) רותם הינו קצין לשעבר בממר"ם, בעל תואר B.Sc. בניהול ומדעי המחשב. מומחה שיווק ומכירות חדשני עם רקע נרחב בזירה הדיגיטלית, עם מעל 10 שנות ניסיון עם פיתוח וישום טכנולוגיות שונות מנקודות מבט שונות (עיצוב, יישום, שיווק, מכירות).

רותם כהן ברודקאסט

על הסטארטאפ בכמה מילים:

ברודקאסט \ Broadcust הוא פתרון חדשני לעסקים אשר יוצר עבורם שיווק ופרסום אפקטיבי. אחד האתגרים המשמעותיים העומדים בפני עסקים כיום, הוא שיווק ופרסום נכון של העסק לאורך זמן. עולם השיווק הדיגיטלי פתח בפני העסקים אפשרויות חדשניות שלא היו קיימות בעבר, אך הנתונים מראים כי רק אחוז בודד מהם משתמשים וממנפים את האפשרויות האלו.

בנקודה זו, המערכת של ברודקאסט \ Broadcust נכנסת לתמונה. המערכת שיצרנו מתאימה את עצמה לסוג העסק ולאופי הפעילות שלו ומאפשרת ללקוח לשווק את העסק בצורה נכונה, בקלות ובעלות נמוכה, באופן זהה לשירות שהיה מקבל ממשרד פרסום.

ברודקאסט משלבת בין טכניקות שיווק מתקדמות לתוכן מקצועי ומעוצב המיועד לפרסום בפייסבוק, בוואטסאפ ובמועדון הלקוחות של העסק. התוכן מופץ עבור העסק בהתאם לעונות השנה והחגים ומאפשר לו למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלו, לצורך הרחבת מעגל הלקוחות ושימור הלקוחות הקיימים.

כיום אנחנו נותנים שרות ל 6 תחומי עיסוק עיקריים - יופי, אופנה, ספורט, אוכל, תיירות וביטוח המקבלים מענה מותאם לצרכי העסק שלהם, ואנחנו עובדים על הרחבת הפעילות לתחומי עיסוק נוספים.

מי השותפים?

השותפים שלי למסע הם רן כהן ועמית ויינבלום, איתם יש לי היכרות ארוכה. הכרנו הרבה לפני שהחברה נוסדה, בזמן שעבדנו על פרויקטים משותפים, עם הזמן נוצר בינינו חיבור מקצועי חזק ואנחנו משלימים ומעצימים אחד את השני גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית.

רן מכהן כמנכ"ל החברה וכמו כן, כמנהל המוצר הראשי שלנו, הוא מומחה בפיתוח והחדרה לשוק של מוצרים טכנולוגים המשלבים חווית משתמש מתקדמת. עמית מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלנו והוא האחראי על כל האספקטים הטכנולוגיים של המוצר, הוא בוגר ממר"ם ובעל ניסיון עשיר בפיתוח מערכות מורכבות בקנה מידה גדול.


מהיכן ומתי הגיע הרעיון?

חיפשנו רעיון אשר יצור שינוי עמוק ומשמעותי בחברה, על ידי שיפור הדרך בה אנשים ועסקים פועלים. במסגרת העבודה המשותפת שלנו על פרויקטים שנגעו בתחום השיווק לעסקים, נוכחנו לגלות שהיקף הבעיה גדול יותר משחשבנו. כמו כן, לשלושתנו יש היכרות אישית עם בעלי עסקים המתמודדים באופן יום יומי עם הקושי להרחיב ולהגדיל את העסק שלהם, דבר שהציב לנו עוד מראה מול העיניים.

למעלה מ90% מהעסקים הקיימים מורכבים מעסקים בקנה מידה קטן עד בינוני, שלא מתאפשר להם לפנות למומחי שיווק או למשרדי פרסום על מנת שיעזרו להם לבנות את הנוכחות הדיגיטלית שלהם. לכן נוצר מצב שרק אחוז קטן מאוד מצליח לשמור על רצף יעיל של פעילות שיווקית דיגיטלית והרוב הגדול לא מצליח להתרחב ונאלץ לסגור את העסק בתום שנות פעילות בודדות.

לאחר שיחות ארוכות ובדיקה מעמיקה של המציאות, זיהינו את הצורך הקיים בשוק, בדקנו את היכולת לבנות מוצר שישרת את הבעיה וכך נולדה ברודקאסט.

מערכת השיווק של ברודקאסט

בעניין סטארטאפים באופן כללי

מה התהליך שעוברים? האם זה דבר מורכב? האם קשה לגייס משקיעים?

אנשים נוטים לחשוב שהקמה של סטארטאפ זה כסף קל, כי כל כמה שבועות הם שומעים על סטארטאפ שעשה אקזיט מטורף של מאות מיליוני דולרים. המציאות הרבה יותר מורכבת ממה שנראה על פני השטח, מדובר במסע ארוך מאוד במסגרתו מתמודדים עם קשיים אדירים כמעט לאורך כל הדרך. הקמה של סטארטאפ מצליח, מצריכה אופי חזק ועמיד, כי רק מי שמסוגל לקום בפעם ה 101 לאחר שכבר נפל 100 פעמים, יכול להצליח.

התהליך מתחיל באיתור צורך משמעותי או בעיה גדולה ומציאת פתרון חדשני שיפתור אותו. בהמשך צריך לבנות את הצוות המדויק ביותר לתהליך ולהצליח לגייס את המשאבים הכספיים שיביאו לפתרון המתאים. כמעט בכל המקרים הקו שעובר בין הבעיה לפתרון הוא לא קו ישר והצוות נדרש לאבחן מה השינוי שצריך לבצע כדי להתאים את הפתרון באופן אופטימלי.

ההצלחה של ברודקאסט קשורה באופן משמעותי לרקע הטכנולוגי החזק איתו כולנו הגענו, כי זה איפשר לנו להתחיל לבנות את המוצר ולגייס לקוחות מבלי להזדקק לכוח אדם טכנולוגי נוסף, דבר שמייקר ומעכב את התהליך באופן משמעותי.

האם המהלך שאתם עשיתם כרוך בסיכונים?

בהקמה של כל חברה ועל אחת כמה וכמה חברת סטארטאפ, יש סיכון. לסיכויי ההצלחה של החברה יש משתנים רבים, שלא את כולם ניתן לחזות ולכן המשקיעים בתחום הסטארטאפים נקראים משקיעי הון סיכון.

יזמים שנכנסים לתחום על מנת למצוא אופציה להתעשרות קלה ומהירה ממש לא נמצאים בתחום הנכון, כי הדרך להתעשרות (אם בכלל) ארוכה ומפותלת. ככלל, ככל שהחברה תהיה יותר חדשנית, היא נוטלת סיכון גדול יותר. החברה והמוצר שפיתחנו, מאוד חדשנית, כך שהסיכון שלקחנו הוא בהתאם.

מה לדעתך גורם לכל כך הרבה ישראלים להיכנס לעולם הסטארטאפים?

המושג "שני יהודים, שלוש דעות", מייצג בצורה נהדרת את תרבות הפלפול והוויכוח של העם היהודי, המייצרת ערעור תמידי של תפיסת המצב הקיים. בנוסף אחת מהתכונות היהודיות הנפוצות היא חוסר שביעות רצון והשאיפה לשיפור תמידי וזה מאפשר יצירה של רעיונות חדשים.

אלו תכונות שגורמות להרבה ישראלים לא לשבת בחיבוק ידיים ולרצות לשנות את הקיים. בנוסף, המצב הכלכלי היחסית יציב בארץ, מאפשר ללא מעט ישראלים את החופש הכלכלי לנסות להגשים את עצמם ולא רק להשתכר בצורה יציבה.

היכן אתה רואה אותך ואת "ברודקאסט" בעוד חמש שנים?

החזון שלנו הוא להעניק לכל עסק את יכולות השיווק המתקדמות ביותר לפרסום ושיווק העסק, אני רואה את המערכת בשימוש נרחב בקרב בעלי עסקים רבים בעולם, שתאפשר להם להתפרנס בכבוד. בכך נוכל לייצר שינוי חברתי עמוק, על ידי צמצום אי השוויון הקיים כיום וחלוקת העושר באופן יותר מאוזן.

רותם כהן שותף מייסד וסמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי בחברת ברודקאסט

רותם כהן

שותף מייסד וסמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי בחברת ברודקאסט.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page