הכוח במילה זו הכוונה שעומדת מאחוריה
top of page
  • טל מרגולין

הכוח במילה זו הכוונה שעומדת מאחוריה


ישנה חשיבות גבוהה בבחירת המילים אותם אנו רוצים להעביר בכתב או בעל פה, למשל יש לכתוב בגובה העיניים ולהשתמש ב"מילים מעוררות", לדוגמה; להשיג, ליהנות, לחסוך.. לעומת זאת, יש להימנע מביטויים אינטלקטואליים ו"מילים אסורות"; סלנג, קלישאות, מילים חלשות והססניות, כמו אולי, יחסית ל ובערך.

​​​

הכח מאחורי המילים

מילים

מילים הן סמלים ובבעלותן כוח מופלא לזרוק אותנו למקום בו אנו רוצים להיות. יש להקפיד על תקשורת בצורה נכונה ויעילה ועל נתינת קרדיט לקורא תוך הימנעות מפגיעה ברגשותיו.

יש לזכור מעצם היותה של הרשת מוצפת באינפורמציה רבה, קוראיה לרב לא קוראים טקסטים לעומק אלא סורקים אותם ברפרוף, הם מונעים ממטרה ראשונית מוגדרת ומחפשים את המענה המהיר והרלוונטי ביותר למטרתם.

על כן, יש להשתמש ב"שימושיות תוכן", להיות מדויקים ולשמור על תוכן שקל לנווט בתוכו, קליל ולא גדוש מידי ובנוסף מאפשר למצוא בקלות את המידע הרלוונטי. כל זאת בכדי לעורר את רצון הגולש לקרוא את הטקסט ולא רק לסרוק אותו.

יצירת תוכן שימושי עבור הקורא

על מנת לעזור לקורא לעכל במהירות את המסר אותו נרצה להעביר, עלינו לשמור על שיבוץ תוכן כפירמידה. בראש הפירמידה - תחילת התוכן, יש למקם את המסר הכי מרכזי – המסרים השיווקיים הכי חזקים אותם נרצה להעביר ותוכן ענייני. בנוסף, עלי לצמצם את אפשרויות הבחירה בפני הקורא על ידי צמצום הגירויים. בשלב הראשון הקוראים נוטים להתבלבל ולבצע החלטה מהירה ושגויה ואפילו לוותר. חייב לדאוג שהפתיח של התוכן יספק את המידע העיקרי אותו הלקוח חיפש במטרה תחילה. מומלץ לברר מראש מהן מילות המפתח העיקריות המעניינות את הגולש ובעזרתן לכוון אותו למידע הרלוונטי עבורו.

שמירה על מבנה תוכן עם כותרות מושכות ורלוונטיות תוך שימוש בכלל ברזל "קצר וקולע". רצוי לשחק עם מראה התוכן (למשל גופנים שונים, טקסט עם מראה אוורירי ולא גדוש) עד להגעת הדגשים הנכונים במראה בכדי להקל על הניווט של הגולש בדף הנחיתה. רצוי לסיים את הפסקה האחרונה בדף הנחיתה עם סיבה לביצוע הפעולה שאנחנו רוצים שהלקוח יבצע, זכרו! הלקוחות תמיד מצפים מאיתנו להכוונה.

הפרטים הנוספים מספקים הזדמנות ליצירתיות ולנתינת גוון אישי עם פנייה ללקוחות בגובה העיניים; ניתן להשתמש בשמות ו/או תמונות של אנשי הצוות. יש לשתף מה גרם להקים את העסק ומהי התשוקה שמניעה אותו, מומלץ להשתמש בניסוח גוף ראשון ולא בגוף שלישי כדי להגביר את תחושת הקרבה ללקוח. חשוב לשמור בין היתר על אטוריטה, מקור סמכות, ובנוסף לא לתאר ולהתעמק במוצר עצמו אלא לתת דגש על ערכי העסק, ולהתמקד בעיקר כיצד המוצר או השרות שלי יכול לעזור ללקוח.

8 טיפים לכתיבת תוכן נכון לדף הפייסבוק שלכם

- פנייה ללקוחות בגובה העיניים – לכתוב כמו שאנחנו מדברים, בצורת חברית, ולא מתאמצת.

- להימנע משימוש בשפה מכירתית – כולם אוהבים לקנות אבל אף אחד לא אוהב שמוכרים לו.

- שילוב תוכן של לקוחות מספרים / המלצות וכדומה.

- שימוש בשאלות על מנת לערב ולגרום ללקוח להתעמק בגוף התוכן.

- הפניית הלקוח למידע נוסף ומורחב על ידי הכנסת לינקים.

- שימוש בהפיכת טיעונים לאמינים יותר על ידי הצגת מקור מוסמך למשל; מחקרים גילו ש... – יש לשלב בגוף הטקסט ולא בפתיח.

- פרסום מבצעים לזמן מוגבל - יש לגרום ללקוח להאמין שהמבצע זמני ויסתיים בקרוב.

- לאחר כתיבת התוכן הראשוני, מומלץ לחזור ולשכתב את הטקסט פעמים נוספות – פעם ראשונה אחרי 24 שעות ופעם שנייה - 48 שעות לאחר מכן.

תהליך כתיבה טוב אינו פשוט, כשמדובר בעסק עם משאבים מוגבלים שאין לו אפשרות לממן כותב תוכן או קופירייטר, קיימים פתרונות שונים בשוק אשר יכולים לבצע שלבים אלה עבורו.

מערכת ברודקאסט היא פרי פיתוח ישראלי משולב אנשי שיווק, מוצר וטכנולוגיה הבאים להנגיש לעסקים את כלל יסודות השיווק הדיגיטליים בצורה הפשוטה והנוחה ביותר.

המערכת מתאימה עבור העסק תכנים שיווקיים ותבניות קמפיינים המותאמות למוצר או לשרות המסופק, במערכת ניתן לנהל ולמדוד את קהל היעד שלך, לקבל נתונים סטטיסטים על תוצאות הקמפיין ובכך לדעת אם הפרסום מתאים ועובד.

ברודקאסט מספקת עבורך וכמובן עבור לקוחותיך תוכן שיווקי איכותי, כותרות מדויקות ושיווק דיגיטלי ראוי לעסק שלך. ניתן גם ליהנות מליווי אישי על ידי נציג מומחה בשיווק אשר יעשו את רב העבודה עבורכם וידאגו להוציא מהעסק שלכם את המיטב.

טל מרגולין

מאת טל מרגולין

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page