האם אתם מאוהבים בשיווק העסק?
top of page
  • מירי בן-דוד ליוי

האם אתם מאוהבים בשיווק העסק שלכם?


מאוהבים?? אתם בטח קוראים את הכותרת הזו, צוחקים ואומרים לעצמכם- ממש לא. אתם מאוהבים בכל דבר אחר שקשור במה שאתם עושים אבל ממש לא בשיווק שלו

אז יש לי בשורה עבורכם - אפשר להתאהב בשיווק. מי שלא אוהב להתעסק בחלק הזה, שהוא הנכבד ביותר במסגרת ניהול ופיתוח העסק, כנראה שלא באמת מבין איך המנגנון אמור לפעול ולכן כל כך קשה לו.

עקרונות שיווק

אז בואו נלמד להתאהב בשיווק העסק צעד אחר צעד:

1. לפני הכל- נבין מהו שיווק? אם הייתי צריכה להסביר במשפט אחד את המילה הייתי אומרת זאת כך: זה להסביר ללקוח למה הוא צריך אותי. חשבתם פעם כמה זה קסום? כשאנחנו משווקים, אנחנו למעשה מסבירים ללקוחות הפוטנציאלים שלהם את היסודות של העסק שלנו, זה שאנחנו כל כך אוהבים ושבחרנו בו כי השתוקקנו לו ממש. זה הרי הדבר שאנחנו הכי מתמצאים בו בעולם. אם לדוגמא, אני בעלת חברת שליחויות, כל מה שאני צריכה זה רק להבהיר לקהל שלי, שהוא צריך את השליחויות שלי - כי אני חוסכת לו זמן, כסף, כאבי ראש ושעות עמידה בפקקים. אז הנה השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם - מה אני צריך להבהיר לקהל שלי בדרך הכי ישירה ובגובה העיניים?

2. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך- הזכירו לעצמכם מה אתם בעצמכם כל כך אוהבים במוצר או בשירות שלכם. בסופו של דבר, השיווק הוא הדבר הכי טבעי שצריך לצאת מכם - אז מה אתם באמת אוהבים במה שאתם עושים ובמה שהוא נותן לעולם? וחשוב לא פחות - מה מיוחד בכם שאין במתחרים שלכם?

3. כעת, המשימה היא למצוא פלטפורמות פרסום שבהן תרצו להטמיע את הפוסטים השיווקיים שלכם. לשם כך, יש לברר מיהו קהל היעד הממוקד שלכם? כלומר- לא מספיק להחליט שהקהל הוא נשים, אלא – נשים נשואות, בגילאי 20-40 שאוהבות אופנה, או גברים ונשים בני 60 ומעלה ממרכז הארץ שמתעניינים בקולינריה. רק עכשיו, כשאתם יודעים מי הקהל הפוטנציאלי, תצליחו להבין מהן הפלטפורמות הנכונות לשיווק- מדובר באלו שהקהל הספציפי שלכם נחשף אליו. לדוגמא: אם אתם אדריכלים, והחלטתם שהקהל שלכם הוא אנשים צעירים בגילאי 35-50 , אתם צריכים לחשוב מה הם קוראים והיכן הם נמצאים- האם הם בפייסבוק? האם הם קוראים עיתוני עיצוב? האם הם נכנסים לאתרים מסוימים באינטרנט?

4. חשבו על איזשהו מהלך שיווקי, על רעיון חדש או מיזם בתוך מיזם שאפשר להציע דווקא בפלטפורמה שנבחרה. היו כמה שיותר מקוריים ויצירתיים כדי ליצור באז ולעורר את הקהל שלכם. קבלו השראה מאתרים בעולם, מחיפוש בגוגל, מדברים שעשו האוטוריטות שבתחומכם.

5. הכינו את הטקסט השיווקי שלכם: כתבו אותו על סמך התועלות הכי טובות שיש לכם להציע. אל תשכחו לדייק לעצמכם את המוצר שלכם: עליכם להבין גם איזה רגש הוא מספק לצרכן- למשל- סיפוק, הצלחה, רוגע, תחושה שהוא שווה יותר. וזה בדיוק מה שיודגש בפוסט שלכם בצורה הכי עדינה וטבעית שאפשר.

6. אל תשכחו להניע לפעולה. לא מניחים פוסט שיווקי על המדף והולכים לישון. פוסט כזה דורש קודם כל מעקב (אם ניתן מספר טלפון שלכם – עליכם להיות זמינים, אם כתבתם פוסט בפייסבוק- עליכם לשים לב לתגובות ולענות בזמן אמת וכדומה). וחשוב ביותר – להוסיף איזשהו לינק, או הפנייה, מספר טלפון או קישור לאתר או לדף נחיתה ממוקד. משהו ש"יאכיל בכפית" את הלקוחות שלכם. בעידן כל כך מוצף תקשורת וערוצים, אדם לא יכול להכיל הרבה מידע. התפקיד שלכם הוא להנגיש לו את המידע ולעשות לו את הכל כל כך פשוט ונעים. תנו לו להרגיש שהוא לא צריך להיות מדי טכנולוגי כדי להשיג את מבוקשו. את המוצר שהצעתם לו. אם הוא אוהב לקבל סמסים- אפשרו זאת. אם הוא אוהב להזמין טלפונית ולא יודע להתמודד עם רכישה אינטרנטית- הקצו שעות מיוחדות לכך. היו שם בשביל הלקוחות ותנו מענה לצרכים של כולם.

7. למדו היטב מהו הערוץ שהכי נוח לכם לעבוד בו ובו בזמן הוא גם יעיל ועושה עבורכם את העבודה. אין צורך לתחזק גם אתר, גם ערוץ יוטיוב, גם פייסבוק, גם אינסטגרם וגם בלוג. חשבו על הדרכים המדויקות לכם ויהיה לכם הכי קל להתנהל. כמו כן- כדי להקל על תהליך השיווק- כדאי לשכפל את הטקסט ולא "לשבור את הראש" בכל פעם מחדש בסגנון שונה. אל תשכחו שרוב הקהל שלכם ייחשף אליכם בדרך אחת ולא בכל הדרכים וגם אם כן - זו יכולה להיות מערכת שיווקית משכנעת והיא שתעשה את העבודה.

כעת, לאחר שהצלחתם להתאהב בשיווק שלכם, תשמחו לגלות שישנה מערכת שעוזרת לכם גם לבצע אותו בפעול בקלות, ביעילות ואפילו בהנאה. ברודקאסט היא מערכת שפותחה על ידי מומחי שיווק, מוצר וטכנולוגיה המאפשרת לעסקים לשווק את עצמם בצורה הפשוטה והנוחה ביותר. המערכת יוצרת ומתאימה עבור עסקים תכנים שיווקיים ותבניות קמפיינים המותאמים לתחום העיסוק שלהם. ובעזרתה ניתן גם לנהל ולמדוד את תגובות קהל היעד ובכך לדעת אם אופן הפרסום מתאים ועובד.

מירי בן-דוד ליוי

עיתונאית, בלוגרית וכתבת "זמנים מודרניים"

מנהלת מועדון הנטוורקינג "מועדון החצאית"

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page