סוד ההצלחה של דונאלד טראמפ ואיך הוא קשור לעסק שלכם
top of page
  • טינה רבינוביץ

סוד ההצלחה של דונלד טראמפ ואיך הוא קשור להצלחת העסק שלכם


נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ כתב באתר מספריו "אם העבודה הקשה שלכם תשתלם, מה שבטח יקרה, אנשים אולי יאמרו שפשוט היה לכם מזל. וזה אולי נכון, כי היה לכם מזל שהחלטתם לעבוד קשה!"

אז אם הגעתם עד הנה כדי לקרוא כיצד גם אתם יכולים לקדם את העסק שלכם באמצעות שיווק דיגיטלי, עשיתם כבר שני צעדים ראשונים וחשובים בדרך להצלחה – הראשון היה כשהחלטתם לעסוק במה שאתם אוהבים והשני הוא כשהחלטתם לעבוד קשה ולהעמיק את הידע השיווקי והמכירתי שלכם כדי להצליח ולהרחיב את הפעילות העיסקית.

דונאלד טראמפ, עד לפני לא הרבה זמן טייקון נדל"ן סנסציונר, היום כבר נשיא ארה"ב, גרם לרבים מאיתנו לפקוח עיניים בתדהמה כאשר החליט לרוץ לנשיאות, ולרבים עוד יותר כאשר נבחר, הלכה למעשה, לנשיא ארצות הברית.

פעמים רבות ניסו לפצח את סוד ההצלחה שלו, כנראה שיש יותר מאחד כזה. אחד הסודות שלו הוא שהוא תמיד נמצא שם. מדובר באדם שמאז שהחליט לפתוח במירוץ לנשיאות, נמצא בכל רגע נתון במרכז סדר היום של התקשורת העולמי. מדובר באדם יהיר, בוטה, שמנפק בעיקר אמירות פוגעניות וחסרות תקינות פוליטית, חוטא בגזענות ושוביניזם, אך עדיין – מדובר בנשיא ארה"ב שנבחר על ידי 50 מדינות באופן דמוקרטי.

הסוד של טראמפ הוא שהוא זיהה במדויק את המגמה המרכזית של מדיית השיווק החדשה: הפרובוקציה והסנסציה. טראמפ עובד קשה מאוד בשביל להישאר במרכז סדר היום של כולנו בכל מחיר – ואת זה אנחנו כבעלי עסקים צריכים גם לאמץ כקו מחשבה לביצוע פעילות השיווק שלנו.

על מנת שבעת הצורך, הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יפנו דווקא לעסק שלנו, מבין כל החלופות הקיימות בתחום העיסקי בו אנו פועלים, עלינו לדאוג שאנחנו תמיד נמצאים בתודעה שלהם, ואם אפשר אז גם בראש סדר העדיפויות, מול כל שאר המתחרים העקיפים והישירים שלנו.

ואיך נעשה את זה? נצטרך לוודא שהם שומעים/ רואים/ מריחים/ חשים ומרגישים את נוכחות העסק שלנו בשלל ערוצי המדיה החברתית - פייסבוק, אינסטגרם, גוגל+, טוויטר, פינטרס , בכל ערוצי המדיה הישירה - סמס, אימייל, פוש נוטיפיקיין, לאורך כל היום בשלל תזמונים וצורות העברת מסר - תמונות, קולאזים, וידאו, דפי נחיתה ותמיד תמיד להקפיד להיות עדכניים ומחוברים למציאות הדינמית שסביבנו.

חשיבות הפנייה ללקוחות בערוצי מדיה שונים

אז יש לכם אחלה עמוד פייסבוק ואתם דואגים לתפעל אותו באופן יומיומי, מטפחים ומשקיעים בו, מעלים סרטונים, תמונות ותוכן איכותי. אתם משלמים לפייסבוק עבור פרסום ממומן ואתם שם. באמת שאתם שם. אבל מה קורה עם קהל היעד שלכם לא שם? או שהוא שם, אבל לא הצלחתם להגיע אליו עם המסרים הנכונים במדיום הזה?

לפני תחילת כל פעילות שיווקית וכמו כן באופן שוטף ומתמשך, עליכם להגדיר בצורה ברורה מיהו קהל היעד שלכם, לנתח ולהבין היכן הלקוחות שלכם נמצאים והיכן קיים סיכוי רב יותר שקהל היעד המדויק ייחשף לעוד מסרים שלכם.

במידה ומדובר בבני נוער – נכון לשנת 2017 רובם כבר לא נמצאים בפייסבוק, אם תפרסמו את המסרים שלכם בפייסבוק ולא באינסטגרם ובסנאפצ'ט לדוגמא, כנראה שלא תגיעו אליהם, כי רבים מהם כבר מזמן לא פעילים בפייסבוק.

או לדוגמא לקוחות מבוגרים שמקבלים מסרים רבים יותר מעיתונות כתובה ומאתרי תוכן מאשר מרשתות חברתיות, גם כאן עליכם לבחון ולהחליט מהו ערוץ הפניה ממנו קהל היעד שלכם צורך את התוכן והמסרים.

דבר חשוב נוסף הוא לא להתמקד בערוץ פניה אחד לקהל היעד שלכם, אלא להרחיב ולפתוח ערוצים נוספים באמצעותם אתם עשויים להגיע לקהל היעד שהגדרתם.

כלומר, ייתכן ובחרתם בקהל יעד שאכן נמצא בפייסבוק, אבל גם בפייסבוק – כל פוסט שתעלו, ייחשפו אליו רק 7% מהעוקבים שלכם, כך שייתכן שחלק מהעוקבים כלל לא ייחשפו לפוסטים שלכם או שייחשפו לפוסטים בודדים. במידה ותפתחו ערוץ נוסף – אינסטגרם לדוגמא – תעלו את הסיכויים שקהל העוקבים שלכם ייחשף לתכנים שלכם.

יותר מכך – לקוח פוטנציאלי שייחשף לקיומכם בערוצים שונים, יפתח תחושה שהוא מכיר אתכם, שנבנית כאן מערכת יחסים, מה שיגרום לו לשמור אתכם בתודעה שלו ואולי אף להעדיף אתכם על פני המתחרים הרבים.

טיימינג זה שם המשחק

אם קהל היעד שלכם הוא בני נוער – סביר להניח שבמידה ותחליטו להעלות פוסט בשעות הבוקר – פספסתם אותם. או שהם ישנים או שהם נמצאים בביה"ס.

קבעו טיימינג מתאים לפרסום מסרים שיווקיים בהתאם לקהל היעד ובהתאם למטרה לשמה אתם פונים אליהם.

במידה ואתם רוצים לשתף מאמר שכתבתם, קטע טקסט ארוך – העלו אותו בשעה נוחה שבה לאנשים יש די פנאי לשבת ולהעמיק בקריאה – אם תעשו זאת בשעות בהן קהל היעד שלכם נמצא בעבודה – אחוזי הקריאה יהיו נמוכים עד אפסיים.

יש לכם עסק בתחום האוכל ואתם רוצים למשוך אליכם לקוחות? העלו פוסט עם תמונה מגרה בשעות הצהריים המוקדמות ואולי תפגשו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם במסעדה שלכם עוד באותו יום.

זכרו – גם אם המסר שלכם איכותי, אסתטי, קולע בול למה שהלקוח הפוטנציאלי מחפש ואף זכה לחשיפה גבוהה – אך הוא הגיע בטיימינג לא נכון – פספסתם את ההזדמנות שלכם.

משנים את צורת הגשת המסר השיווקי

חשוב לגוון באופן שבו אתם מעבירים את המסרים השיווקים שלכם, הדרך לעשות זאת היא להשתמש בצורות שונות של העברת מסרים ולגוון ביניהן באופן תכוף.

כלומר, אם הפוסט האחרון שלכם היה תמונה – העלו עכשיו תוכן כתוב, סרטון, הזמנה להשתתפות בהגרלה או משחק, אפשרויות נוספות הן פנייה לקהל היעד שלכם בשאלה, חידון או בסקר. שימוש חכם צורות שונות של מסרים יצליחו להביא אתכם לתודעה של אחוזים גבוהים יותר של לקוחות פוטנציאליים.

שימו לב, הרשתות החברתיות מעדיפות מסרים ויזואליים, עם העדפה ברורה לסרטונים. הקפידו לשלב תוכן ויזואלי רב ושימרו על גיוון, כלומר אם החלטתם להעלות מספר סרטונים ברצף עליכם לוודא שהם לא נשמעים ונראים בדיוק אותו הדבר.

חיבור למציאות וניצול הזדמנויות שיווקיות

במרכז סדר היום שלנו באופן שוטף אחד הדברים שמשאירים את דונאלד טראמפ הוא החיבור ליום יום תוך כדי ניצול ההזדמנות למנף את האירועים העכשוים. טראמפ דואג תמיד להישמע בנוגע לכל נושא מדובר.

התעדכנו באקטואליה, היו מחוברים לקורה בארץ ובעולם, בדקו מה הם הנושאים החמים בהם עוסק קהל היעד שלכם ונסו לשלב את הנושאים הללו במסרים שלכם.

אם תהיו מחוברים למה שקורה סביבכם, למציאות בה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם חיים, למה שמטריד אותם ביום יום, ותצליחו לחבר את המסרים השיווקים שלכם לנושאים אלה – אתם מנצחים.

מה הכוונה?

הכי קל לעשות זאת בחגים ומועדים שונים – זה לא משנה אם מדובר בחג הפורים, חג הפסח או בחנוכה - כל חג היא הזדמנות שיווקית נהדרת לקדם את העסק שלכם, ברכו את הלקוחות שלכם לכבוד החג והעלו תוכן רלוונטי המקשר את החג לעסק שלכם.

אם יש נושא חם באקטואליה שכולם מדברים עליו – הזכירו אותו במסרים אותם אתם מעבירים, קשרו אותו לשירות או למוצר אותו אתם מציעים, שתפו את הלקוחות הפוטנציאליים בסקר או שאלה הנוגעים לנושא.

קחו לדוגמא את שוד התכשיטים של קים קרדשיאן – מדובר באירוע בו עסקו ערוצי התקשורת השונים והיה אחד החיפושים הנפוצים ביותר במנועי החיפוש לאחר שהוא התרחש, אם אתם עוסקים בתחום הביטוח, זה הזמן להעביר מסרים הנוגעים לרכישת ביטוח רכוש!

נצלו הזדמנויות! עלה לכותרות נושא חם? דברו עליו! תנו ללקוחות שלכם תחושה שאתם שם ואתם מחוברים למה שקורה בחוץ! התאימו את המסרים, המבצעים וההגרלות שאתם מבצעים למה שקורה בחוץ – יש סופה בחוץ? פנקו את הלקוחות שלכם בהטבה לוהטת שתחמם להם את מצב הרוח.

כל הכבוד לכם שהחלטתם לעבוד קשה! שיהיה בהצלחה!

מאת טינה רבינוביץ'

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page