שליחת תוכן שיווקי בוואטסאפ - הדרכים להימנע מחסימת החשבון
top of page
  • erel09

שליחת תוכן שיווקי בוואטסאפ - הדרכים להימנע מחסימת החשבון



עומדים לקראת הפצת תוכן בערוץ הוואטסאפ? כדאי מאוד שתעשו את זה נכון אחרת תמצאו את עצמכם חסומים ומחוץ למשחק!


דגשים חשובים לגבי שימוש בערוץ WhatsApp:



דיוור בערוץ וואטסאפ צריך להיות בהתאם לכללי השימוש שנקבעו על ידי חברת Meta (פייסבוק) אחת המטרות שחשובה להם היא ליצור מרחב מוגן לתקשורת בין המשתמשים באפליקציה, והם שואפים לצמצם הודעות לא רצויות שנשלחות ב-WhatsApp.

חשוב לזכור שזה ערוץ תקשורת שנתפס בקרב הלקוחות כערוץ אישי והוא גם ייחודי בכך שלנמענים יש את היכולת לדווח ולהביא להשעיה ובמקרים מסוימים אף לחסימת חשבון הוואטסאפ שלכם!

ולכן דיוור ושליחת הודעות וואטסאפ צריך להתבצע תחת חוקי הפרטיות של וואטסאפ ובהתאם אליהם. במידה ומספר נמנעים מדווח עליכם בזמן קצר כספאם WhatsApp יכולה להחליט לחסום את חשבונכם בצורה אוטומטית ומיידית. כדי להימנע ממצב כזה ישנם מספר

"חוקי עשה ואל תעשה" אליהם כדאי להיצמד:

על מה מומלץ להקפיד:


  1. פניה אישית - הקפדה על פניה אישית תוריד את הסבירות לדיווח "ספאם" לWhatsApp. יש לוודא שרשימת הלקוחות שלכם מכילה את השם הפרטי של הלקוח ולא כוללת כינויים או "עזרי זיכרון" העלולים לגרום ללקוח הבנה ששלחתם לו מידע שלא "תפוצתי" ולתת את התחושה של "ספאם"

  2. במידה והדיוור נשלח ללקוחות שטרם יצרנו איתם קשר בוואטסאפ - יש להקפיד שההודעה הראשונה שנשלחת הינה קצרה ומציגה אתכם בצורה מסודרת. רק לאחר שהלקוח הגיב להודעה הראשונה נמשיך להודעה המכילה את התוכן השיווקי שהכנו.

  3. תמונת פרופיל 'מזמינה' המציגה אותך בצורה המיטבית והמקצועית ביותר. קבלת הודעת וואטסאפ ממספר שתמונת הפרופיל שלו מעורפלת או לא קיימת תגדיל משמעותית את הסיכויים שידווח עליו כ'ספאם'

  4. אם שלחתם למישהו הודעה והוא הסיר את עצמו, או ביקש שתסירו אותו כבדו את החלטתו.




דיוור ישיר בוואטסאפ

מה מומלץ שלא לעשות:


  1. יש להימנע משליחת יותר מידי הודעות בפרק זמן קצר, כל עסק צריך להבין מתי הלקוחות שמחים לשמוע ממנו ומתי הוא כבר מתחיל להציק בהודעות.

  2. תנו ערך בהודעות - הימנעו משליחה של אותה הודעה שוב ושוב (הכוונה להודעה כפולה שנשלחה בעבר ללקוחות) - שינוי התמונה והנוסח, יורידו את הסבירות לתחושת "פרסומת מציקה" מהתוכן שהתקבל

  3. יש להימנע משליחת הודעות בשעות וימים קבועים - כאשר נשלחת הודעה בשעה ויום קבוע אנו עלולים לייצר רושם של "בוט" אוטומטי, מוטב לנסות שליחה של תכנים בהזדמנויות שונות ובשעות הפעילות המקובלות (8:00 - 19:00)

  4. יש להימנע מלשלוח לינקים שהמקור שלהם לא ידוע/דווח בעבר כספאם.



נחסמתם על ידי WhatsApp? להסבר:


במידה ואתם סבורים כי נחסמתם בטעות, ניתן לערער על ההחלטה בלחיצה פה



מאת: אראל פלצ'ר מומחה לשיווק ופירסום דיגיטלי.



יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page