הגיע הזמן להכין תוכנית עסקית ושיווקית למכון היופי שלך לשנת 2020
top of page
  • עדי לוק

הגיע הזמן להכין תוכנית עסקית ושיווקית למכון היופי שלך לשנת 2020


שנת 2020 היא השנה שלך! זה הזמן לבנות תוכנית עסקית ושיווקית למכון היופי שלך שתביא לצמיחה, שגשוג והצלחה. הגיע הזמן להתקדם, ללמוד מטעויות העבר ולהגיע לשנת 2020 מוכנה וערוכה יותר. איך איך תעשי את זה? ברודקאסט כרגיל כאן עם כל התשובות.

בשביל להתקדם, את חייבת להשקיע בשיווק ולהכניס אותו לתוכנית העסקית שלך. שנת 2020 היא השנה בה את הולכת להשקיע יותר בשיווק של מכון היופי שלך, להגדיל את המודעות ואת החשיפה לעסק שלך ולחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלך.

חשוב לזכור ששיווק הוא לא רק מבצעי מכירה או פרסום, אלא פעילות ניהולית - תהליך מתמשך ועקבי ולא חד פעמי שיסייע לעסק להשיג את המטרות ואת היעדים שלו. שיווק נכון יאפשר לך להגיע לכמות גדולה של לקוחות רלוונטיים ומדויקים, ליצור איתם אינטראקציה באופן שוטף ובסופו של דבר להפוך אותם ללקוחות חוזרים.

התהליך השיווקי לוקח זמן ועלול לפעמים קצת להלחיץ, כי התוצאות לרוב לא מידיות ויכול להיות שתרגישי שאת משקיעה ומשקיעה אבל לא באמת קוצרת את הפירות. אבל תזכרי - אם תתכונני מראש בצורה מסודרת, תגיעי מוכנה בתחילת כל חודש עם מטרות ויעדים שהוצבו קודם לכן, תוכלי לחסוך המון זמן ותקבלי תוצאות טובות יותר.


מתכננים את 2020/ ברודקאסט

איך מתחילים? קודם כל קובעים יעדים ומטרות

אז מה ההבדל בין מטרות ויעדים? אם מטרה היא כיוון כללי אליו העסק שואף להגיע, כמו הצלחה כלכלית או שיפור במתן השירות, היעדים מתרגמים את המטרות למשהו מוחשי ומדיד ועם לוחות זמנים מתאימים. לדוגמה, אם המטרה שלי היא להגדיל את המכירות, היעד יהיה להגדיל את כמות מכירת מוצרי הטיפוח לעור הפנים ב-15% בתוך שישה חודשים או בתוך שלושה חודשים להגדיל את הרווח הנקי ב-10% וכו'.

אבל לפני שנתחיל בקביעת מטרות ויעדים לשנה הבאה, חשוב שנעשה קצת חשבון נפש על השנה הקודמת ונבדוק מה עשינו נכון ומה קצת פחות? נבדוק על מה כדאי לשים דגש גדול יותר מאשר שמנו עליו בשנה שעברה? את כמות הלקוחות החוזרים - כמה מהלקוחות החדשים שהגיעו אלינו הפכו ללקוחות קבועים? כמה לקוחות חדשים נוספו לנו השנה? מה כמות העוקבים שהתווספו לנו באינסטגרם או בפייסבוק? ואיך בעצם הגיעו אלינו לקוחות חדשים בכלל? אחרי שנעבור על הפעילות שלנו בשנה שעברה, נוכל להפיק לקחים להמשך תכנון הדרך.

עכשיו יהיה לך הרבה יותר קל להציב מטרות ויעדים מדויקים לשנת 2020. בהתחשב במה שקרה במכון היופי שלך בשנה שעברה, חשבי - כמה לקוחות חדשים נוספים תרצי? כמה תרצי להרוויח? אילו שירותים ומוצרים מכניסים לך יותר ושווה להשקיע בהם ואלו פחות? לאיזה כמות עוקבים תרצי להגיע באינסטגרם ובפייסבוק? מה תצטרכי לעשות על מנת לחזק את הפעילות השיווקית שלך?

בשלב הבא – נבין איך להשיג את המטרות והיעדים שהצבנו

לכל יעד שאנחנו מציבים, נכין תכנית פעולה במטרה להשיג אותו. על מנת להפוך לקוחות חדשים ללקוחות קבועים, חשוב שנדאג שכל לקוח או לקוחה שיגיעו אלינו יקבלו את השירות והיחס הטוב ביותר, שיגרום להם לחזור דווקא אל מכון היופי שלנו. על מנת לשמר את הלקוחות הקיימים, חשוב שנדאג לשמור אותנו במודעות שלהם, על ידי שליחת תוכן מקצועי ומעניין באופן קבוע (לפחות פעם בשבועיים) ובכל חג או מאורע, נשתדל להעניק להן שי קטן או ההטבה מיוחד שתזכיר להם אותנו.

כמובן שחלק עיקרי מהפוקוס שלנו צריך להפנות לפעילות השיווקית של העסק, כי בימינו ממש קשה לגדול ולהתפתח אם לא נחשוף את מכון היופי שלנו לקהל לקוחות רחב ככל האפשר.

איך נעשה את זה?

נכין תכנית שיווקית שתלווה את המטרות והיעדים העסקיים שהצבנו לעצמנו לשנת 2020 ותאפשר לנו להגשים אותם. תחשבי באיזה כלים שיווקיים יהיה נכון לך להתמקד השנה? ומה תעשי על מנת לבצע אותם? לדוגמה, שליחת מייל מקצועי בכל חודש ללקוחות שלך, שליחת הודעות ללקוחות עבר שלא ביקרו אצלך יותר מכמה חודשים, שמירה על נוכחות דיגיטלית על ידי פרסום של 3 פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם לפחות כל שבוע ועוד.

מתכנת את שיווק מכון היופי שלך/ Broadcust

איך נעשה את זה? נכין מראש מלאי של חומרים שיווקיים

בפייסבוק ובאינסטגרם

דיברנו על לחסוך זמן זוכרת? ידוע כי הקמת דף עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם למכון היופי שלך זהו כלי חשוב והכרחי, אך חשוב גם למלא אותו בחומר, לקדם ולתפעל אותו. להיות בעל עסק זה מאוד מלחיץ, המון כאב ראש, לחצים ומחסור בזמן, הרבה פעמים תרצי לסיים את יום העבודה הארוך ולא להתעסק בכלום, אבל תהיי חייבת לפרסם בעמוד האינסטגרם או הפייסבוק. אז תחליטי בכל זאת להקדיש לזה זמן, תצטרכי להתחיל לבחור את התמונה האיכותית ביותר, את התיוגים המתאימים והטקסט המדויק, מה שבהחלט לא קל לעשות בסוף יום עבודה. הכנת מלאי פוסטים יכול לחסוך לך המון זמן, לחץ, ויותר מכל יעזור לך לפרסם תוכן טוב יותר.

שלב 1 - הכנת מלאי מגוון של תוכן מקצועי ומעוצב שאותו את מקבלת מברודקאסט, בשילוב עם תוכן אותנטי ( מאגר תמונות מעוצבות שיתאימו לפרסום באינסטגרם ובפייסבוק של מכון היופי שלך). תזכרי שלא מספיק להעלות תוכן אלא חשוב שהוא יהיה מגוון ובעל ערך, אז תאספי תמונות של מכון היופי, של הלקוחות, של המוצרים בהם את משתמשם ושל הצוות ושלך.

שלב 2 - הכנת רשימה של תגיות שיכולות להתאים לפוסטים שתפרסמי, עדיפות לכך שיהיו קשורים לעיר שלך, למיקום המכון, לסוגי הטיפולים ומילים כלליות בתחום היופי והטיפוח.

שלב 3 - כתיבת הפוסטים, הכנת טיוטות שלהם ותזמון שלהם ברשתות החברתיות. על מנת לתזמן את הפוסטים שאת מעלה לאינסטגרם תוכלי להשתמש ב Creator Studio (פיתוח של פייסבוק המרכז עבורך את כל הכלים הדרושים לך כדי לבצע מגוון דברים ובין היתר גם לתזמן את הפוסטים שלך), כך הפוסטים שלך יפורסמו באופן אוטומטי באינסטגרם בזמן מוגדר מראש ולא תצטרכי להעלות כל פעם פוסט בנפרד.

אז לקראת שנת 2020, קחי לך כמה שעות, תכיני פוסטים, הוסיפי את התגיות המתאימות ותזמני אותם לתקופה הקרובה. כך תוכלי להתמקד במתן שירות ללקוחותייך במהלך יום העבודה השגרתי, מבלי להתעסק בדברים אחרים הקשורים לשיווק מכון היופי שלך.

שיווק בדוא"ל

המייל נחשב אומנם ככלי מדיה מסורתי, אבל אין ספק שהוא נחשב עדיין מאוד יעיל בשמירה על קשר מקצועי עם הלקוחות שלך וליצירת רשימת תפוצה שהיא רק שלך. לקוחות פותחים וקוראים מיילים בתדירות גבוה יותר מאשר הם קוראים פוסטים ברשתות החברתיות, המייל מרגיש ללקוח יותר אישי, ולכן הוא מהווה כלי מושלם לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים ויצירת לקוחות חדשים.

איך תאספי כתובות מייל? תאספי את הכתובות מהלקוחות שלך בעת ביקורן במכון היופי, באמצעות קמפיין מועדון לקוחות של במערכת ברודקאסט. באמצעותו תוכלי לייצר בקלות מועדון לקוחות, בו כל לקוחה תעדכן את הפרטים האישיים שלה (בין השאר את כתובת המייל) ולהכניס אותה לרשימת התפוצה של הניוזלטר שלך. חשוב שתהיי במעקב עם לוח השנה ומראש תחליטי באילו חגים או אירועים, כדאי יהיה לשלוח מייל קבוצתי שרצוי ויכולל מדי פעם גם הטבה או הנחה מפנקת לחברי המועדון.

צילום ועיצוב תמונות

היום בעידן בו כולנו הפכנו להיות צלמים מקצועיים בלחיצת כפתור הודות למצלמות המשוכללות בסמארטפון שלנו, חשוב שהתוכן הויזואלי שאת מייצרת יבלוט וימשוך את העין. לכן חשוב שבכל תמונה שאת מייצרת במכון היופי שלך, תשקיעי באיכות הצילום - מחשבה על הרקע, התאורה והצבעים השולטים בפריים המצולם. זכרי - לאיכות וסגנון התמונה יש לכך משמעות רבה!

מרגישה שאת ממש לא יודעת לצלם? העזרי בצלם מקצועי בעיצוב התמונות או השתמשי במערכת של ברודקאסט, המאפשרת לך לקבל תוכן מעוצב וממותג או למתג את התוכן שאת מייצרת, מבלי לשבור את הראש ולבזבז זמן על מציאת רעיונות מקוריים.

מעבר לתמונות המעוצבות, המערכת של ברודקאסט תספק לך באופן קבוע מאגר תכנים שיאפשרו לך להקפיץ את הפעילות השיווקית שלך ב 2020 בצורה של דפי נחיתה, סרטונים ותמונות איכותיות ויצירתיות שיתאימו בדיוק למכון היופי שלך.

אז למה את מחכה? זה הזמן להתכונן לשנה הבאה, מאחלים לך שנת 2020 מוצלחת!

מאת: עדי לוק

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page