מלקוח מתעניין לסגירת עסקה
top of page
  • צוות ברודקאסט

איך הופכים ליד ללקוח


אם אתם קוראים את הכתבה הזאת, מגיע לכם מזל טוב על הליד (לקוח מתעניין) הראשון שלכם!אצלנו אומרים, כל המרבה הרי זה משובח!

לפני שתקבלו טיפים למה צריך לעשות כאשר קיבלתם מתעניין חדש, נתחיל בפתיח קצר למי שעדין לא מכיר את המנגנון של הלקוחות המתעניינים (לידים) במערכת ברודקאסט.

מערכת ברודקאסט מאפשרת לכם לפרסם מגוון תכנים שיווקים במגוון ערוצי הפצה (פייסבוק, סמס, דוא"ל ווטאצאפ וכו' ) כאשר לקוח רואה את הפרסום שלכם (לרוב באמצעות דף הנחיתה שנוצר עבורכם במערכת) הוא יכול להביע התעניינות בהצעה שלכם וללחוץ על כפתור "אני מעוניין".

ברכה לפסח ללקוחות

כאשר הלקוח לוחץ על כפתור ההתעניינות המערכת תשלח אליכם הודעת אימייל שמעדכנת אתכם על ההתעניינות שלו. בנוסף לכך מערכת ברודקאסט מתחברת באופן אוטומטי למודעות הלידים שלכם בפייסבוק וכל גולש שמשאיר לכם פרטים במודעת הלידים נכנס באופן אוטמטי לרשימת הלקוחות שלכם וגם על התעניינות זו המערכת מעדכנת אתכם בדוא"ל.

אז עכשיו שהבנתם איך זה עובד, מה שאתם צריכים לעשות כשאתם מקבלים עדכון על לקוח מתעניין הוא קודם כל להיכנס לדוא"ל איתו אתם רשומים למערכת ברודקאסט ובדקו האם קיבלתם אימייל המעדכן אתכם על כניסה הליד. (במידה וזה לא מופיע בדואר הנכנס שלכם, בדקו בספאם).

חשוב מאוד! על מנת להעלות את אחוזי סגירת העסקאות שלכם, מומלץ לחזור ללקוח שהביע עניין בהצעה שלכם עד חצי שעה מרגע השארת הפרטים, למה דווקא חצי שעה? כי הלקוח מצפה לתגובה מהירה מכם ובנוסף יש לו זיכרון מאוד מאוד קצר, במידה ותתמהמהו ביצירת הקשר הראשוני עם הלקוח הסיכוי שלכם לסגור את העסקה ולהביא את הלקוח לביצוע הרכישה יירד.

חזרה ללקוח

הדבר נכון במיוחד ללקוחות חדשים שעדיין לא הכירו ופגשו אתכם, לקוח ותיק ונאמן יהיה הרבה יותר סבלני לזמן החזרה שלכם וסביר להניח שהוא לא בודק עוד אופציות במקביל להצעה שלכם. אך במקרה של לקוח חדש שטרם פיתח נאמנות אליכם, או לקוח ותיק שהרבה זמן לא רכש אצלכם חזרה מהירה לאחר הבעת ההתעניינות של הלקוח קריטיים להצלחת המכירה.

חצי שעה לחזרה ללקוח זהו פרק זמן מאוד קצר, ולפעמים אתם תהיו באמצע יום עמוס במיוחד, עם המון סידורים לעסק ועוד משימות שוטפות נוספות, אנחנו בטוחים שאלו פעולות חשובות מאוד לעסק שלכם, אך גם בימים העמוסים, שאין באפשרותכם להרחיב עם הלקוח המתעניין את השיחה, חשוב שתפנו חצי דקה, ותרימו צלצול לשיחת הכרות קצרה עם ליד שנכנס, ברכו אותו לשלום ואמרו לו שקיבלתם את פנייתו, ואתם תשמחו להכיר ולשמוע את בקשתו ולענות על כל שאלה שיש לו בשעה שמתאימה לכם. (כמובן יש לתת שעה שאתם יודעים שאתם פנויים בה, ואף לדאוג לשעה נוספת במידה והאופציה הראשונה לא תהיה נוחה ללקוח הפוטנציאלי- הליד).

לקוח שמקבל שיחה כזאת, מרגיש שיש לו על מי לסמוך! פעולה שלקחה לכם מספר דקות , שווה לאין ערך בבניית האמון אצל הלקוח הפוטנציאלי.

מומלץ להקפיד על נושא הזמן חזרה לליד ולשים על כך דגש!

מלפעמים מלחץ הזמן, העומס והרבה פעמים מרצון להימנע מתשובה שלילית או מתחמקת של הלקוח, הרבה מהעסקים בוחרים להימנע מהשיחה עם הלקוח המתעניין. ובמקום זאת בוחרים לשלוח אליו הודעת אימייל או סמס, דעו שפעולה כזו מורידה משמעותית את הסיכויים לסגירת העסקה. תחשבו על עצמכם בסיטואציה כזו - מצב אחד שבעל העסק יוצר אתכם קשר טלפוני לאחר שהתעניינתם בשרות או במוצר שלו ומצב שני שבו אתם מקבלים ממנו הודעה כלשהי- באיזה תרחיש הסיכויים שתתקדמו לרכישה יותר גבוה ? מאחר והלקוח כבר הביע התעניינות ראשונית וכיוון שאתם מאמינים ויודעים שהשרות או המוצר שלכם מתאים עבורו עליכם להתגבר וליצור איתו את הקשר הטלפוני גם אם זה פחות נוח או מתאים לכם. המאמץ הזה ישלם לך בוודאות!

כמו כן, חשוב מאוד לדעת, שלא כל ליד שמגיע, ומביע התעניינות בשירות שהצעתם - גם יבצע את הרכישה בפועל. למה? כי כנראה שהוא עדיין לא בשל לסגירת עסקה ונדרשות עוד מספר פעולות עד שהוא יהפוך ללקוח בפועל. הסטטיסטיקות מראות שבממוצע לקוח 1 מתוך 4 סוגר את העסקה לאחר ההתעניינות הראשונית. אל דאגה, באמצעות ברודקאסט הלקוחות המתעניינים, אלו שלא סגרו עסקה, יכולים להיכנס לכם לקבוצה במערכת, בה אתם יכולים לשלוח להם בהמשך מספר מסרים על מנת לחזק את הקשר והאמון מול אותם לקוחות מתעניינים ולבסוף לאחר מספר מסרים שהוא יקבל ממכם, הוא ירגיש יותר בנוח להתקדם ולסגור את העסקה.

מומלץ לתעד כל אינטרקציה (שיחה, פגישה, הודעה שנשלחה) באמצעות המערכת על מנת שתוכלו לנהל את המגעים עם הלקוח בחכמה.

על מנת לעשות זאת קיימת לכם אופציה של "עדכון ביקור לקוח" יש להגיע ללקוח שדיברת איתו וללחוץ על הכפתור תזכורת \ ציון ביקור לקוח

המשיכו בעבודת השיווק שלכם - חזרו לכל לקוח מתעניין בהקדם האפשרי והתוצאות יגיעו.

התמדה ועקביות היא שם המשחק

מאחלים לכם המון בהצלחה בהמשך עבודתכם ובטוחים שתמצאו אצלנו מגוון פתרונות לכל צרכי השיווק שלכם.

צוות ברודקאסט

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page