עורך דין? זה הזמן שלך לבלוט מעל כולם!
top of page
  • צוות ברודקאסט

עורך דין? זה הזמן שלך לבלוט מעל כולם!

עודכן: 28 במרץ 2020

כללי האתיקה לפרסום עורכי דין נקבעו אי שם בשנת 2001, לפני שבכלל שמענו על Google (גוגל), Facebook (פייסבוק) או linkedin (לינקדאין), וכמובן, התאימו לרוח התקופה השמרנית מאוד. כאשר מביטים ובוחנים אותם לפי המאה ה21, ניתן לראות ולהבין שהם מיושנים, מתעלמים מקדמת הטכנולוגיה, ומאופן צריכת המדיה של כולנו, ולמעשה גרמו לעורכי הדין המכבדים ומצייתים לכללי האתיקה, לפרסם ולשווק את עצמם כאשר ידיהם כבולות עם תקנות ישנות, דבר שהגביל את החשיפה שלהם עד כדי התאדות מכל אמצעי מדיה דיגיטלית שבו הלקוחות נמצאים כיום.


בעשורים האחרונים, ובפרט בשנים האחרונות אנחנו חווים התקדמות ושינויים טכנולוגיים אשר משפיעים באופן בלתי ניתן לערעור על חיינו, אופי עבודתנו, ואופן צריכת התוכן במדיות השונות ביום יום באמצעות הטלפונים חכמים והמחשבים הניידים - שזמינים לנו בכל זמן ומכל מקום!


כל אלו הביאו בשנת 2018 את ועדת החוקה חוק ומשפט של לשכת עורכי הדין לפרסם את התיקון לכללי לשכת עורכי הדין בנוגע לפרסומת – תיקון לכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת) התשס”א- 2001



לפני שנסביר על העדכונים העיקריים לעורכי הדין אשר רוצים למתג ולחשוף את עצמם בדיגיטל ובמדיה החברתית, נציג 5 נתונים שכדאי וחשוב לדעת, המסבירים מדוע כל כך חשוב, מומלץ ואף חובה לכל עורך דין מכל קצוות הקשת - משרדים קטנים וגדולים, בכירים וזוטרים - לפרסם את עצמם באינטרנט


  • בישראל כ- 99% מהאוכלוסייה הבוגרת מחזיקה במכשיר סלולארי

  • למעלה מ-85% מבעלי סמארטפונים משתמשים בו לגלישה באינטרנט.

  • בכל חודש מתבצעים מעל 250,000 חיפושים של גולשים שצריכים עורך דין

  • הרשת החברתית פייסבוק של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מייצרת 8 מיליארד צפיות בווידיאו מדי יום

  • על פי דו"ח אינטרנט שנתי של סיסקו (2020) כ-80% מהתעבורה ברשת היא באמצעות שימוש בוידאו!

העובדה כי בכל שנה מתווספים כ-3,000 עורכי דין חדשים שמצטרפים לתחרות המתעצמת רק מגבירים את הנחיצות של שיווק ופרסום משרד עורכי הדין שלכם.


בכתבה זו ריכזנו עבורכם 7 נקודות מרכזיות המבוססות על התיקונים והשינויים החשובים ביותר שעודכנו בשנת 2018 בנושאי שיווק ופרסום עורכי דין. פה תוכלו להעמיק בתיקון במלואו אשר פורסם בלשכת עורכי הדין בישראל.


1. שימוש במיתוג - צרו את הרושם הנכון, לא רק בעזרת עובדות יבשות. בעבר, יכלו עורכי הדין להעביר רק פרטים עובדתיים בלבד, ועתה, עורכי הדין יכולים לשלוח דף נחיתה המכיל מידע אפקטיבי על המשרד ועורך הדין על מנת ליצור את הרושם המיתוגי שהם רוצים להעביר הלאה ללקוחותיהם והמתעניינים החדשים, אך חשוב שהמידע שמועבר אינו יוצר רושם מטעה אודות עורך הדין. תמיד חשוב שתישארו מכובדים - השינויים בכללי הפרסומת אינם מתירים פגיעה בכבוד המקצוע. כלל האצבע המוביל את התיקון לכללים אשר השתנו בצורה מהפכנית, מבהיר שכל פרסום אסור שיפגע בכבוד המקצוע, יטעה את הציבור או יפגע בו.


2. מותר לפרסם בדיגיטל ובעוד מדיות - החידוש שמותר מעתה לפרסם בעיתונות כתובה, במגזנים וכתבי עת. לפני התיקונים, הפרסום לעורכי דין בעיתונות הכתובה היה מותר רק במדורים ספציפיים שהוקצו לכך. עתה, מאושר לפרסם בכל מקום בעיתונות הכתובה, מגזינים וכתבי עת שלא מבזים ופוגעים בכבוד המקצוע, אך חשוב לוודא שהפרסומת לא תהיה סמוכה לפרסום אחר שפוגע בכבוד המקצוע, מופיעה פעם אחת באותו גיליון ולא תעלה על רבע עמוד (בעבר עורכי הדין הוגבלו רק למדור משפטי ועד שמינית עמוד). מותר לפרסם גם בדיגיטל - אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות - מעתה מותרים גם לכם! התיקונים מבהירים באופן ברור שמעתה ניתן לפרסם ברחבי הרשת אך לצד מספר הגבלות: אסור לפרסם באתרים העשויים לפגוע בכבוד המקצוע, אתרים המכילים אלימות, פורנוגרפיה או/ו תוכן לא חוקי אחר, אתרים/אפליקציות הפונים לקטינים, דגש חשוב לאתרי אינטרנט המותרים לפרסום, ישנו איסור בשימוש פרסומת Pop Up (פרסומות שקופצת באתרי אינטרנט) כיוון שהם למעשה מוזילה ופוגעת בכבוד המקצוע.



3. הוספת קריאה והנעה לפעולה - ניתן לפרסם מלל חופשי המניע לפעולה ומציע שירות משפטי . זהו אחד השינויים הבולטים, החשובים והמשמעותיים ביותר שיש בתיקון. פרסומת טובה ואפקטיבית, חייבת לכלול מלל שגורם למתעניין הפוטנציאלי לבצע פעולה, את זה הבינו, והשכילו לבאר בתיקונים שנכנסו, ומעתה עורכי דין רבים יכולים להפסיק לתהות מה מותר ומה אסור בהוספת המלל במודעה פרסומית. והחל מפרסום התיקון שנת 2018, אפשר, כדאי ומומלץ לעשות שימוש במלל שיווקי שיגרום להנעה לפעולה ללא שום חשש, כגון: “נתפסתם עם אלכוהול גבוה מהמותר בחור בזמן נהיגה?", "ילד טוב ירושלים, אך הסתבכת עם המשטרה?", או "הנני עו”ד Y, בעל עשרות שנות ניסיון בתחום X…”.


שימו לב, בתקנה זו, דגש חשוב שאסור לכלול התייחסות לשכר הטרחה ואיסור לעשות שימוש במחיר של השירות המוצע או במבצעים שאינם מכבדים את המקצוע (למשל, "רק היום, 25% הנחה על פתיחת תיק")


4. אפשר להשוויץ ברזומה - מנפו את ההישגים שלכם ברחבי האינטרנט. מעתה, מותר, ואנחנו נוסיף מומלץ מאוד, לפרסם פרסומת באינטרנט המכילה פרטים בנוגע למאמרים, עבודות מחקר, מילוי תפקידים במשרד מסוים או בארגונים משפטיים בארץ או בחו”ל בהם עו"ד פלוני עסק או פרסם. אך חשוב לדעת, שישנו יוצא דופן שאסור לעשות שימוש בפרסומת עם ציון תפקיד שיפוטי או מעין שיפוטי או חברות בועדות בחירה לתפקידים שיפוטיים או מעין שיפוטיים כל עוד עורך הדין מכהן בתפקיד בפועל.


5. וידאו וידאו וידאו! - סרטוני תדמית או ראיונות מותרים לשימוש על לפרסם עורכי דין, וכדאי למקסם את הכלי השיווקי העוצמתי הזה, וכפי שציינו בתחילה כ-80% מהתעבורה ברשת הינה באמצעות שימוש בוידאו - אז קדימה, הדליקו את המצלמות!


חשוב לדעת מספר הסתייגויות בנושא הוידאו, הסרטון חייב להיות קשור לשירות המקצועי אותו מבקש עורך הדין להציע. אסור ליצור רושם מטעה. הסרטון לא יגרום לזלזול בעורך דין אחר או בכבוד המקצוע.

6. המלצות של לקוחות מרוצים -המלצות, מכתבי תודה - כלים לבניית אמון אצל הלקוחות! לעדויות, מכתבי התודה וההמלצות יש כוח עצום בבניית המיתוג, התדמית והגעה לקהלים חדשים באמצעות השגרירים של עורכי הדין, הלוא הם הלקוחות שלהם. כללי הפרסומת החדשים מאפשרים לעשות שימוש בהם , וכמובן שאסור שהמידע יצור רושם מטעה. מותר גם לספר מי הלקוחות שנתתם להם שירות - אזכור שמות הלקוחות באתר האינטרט שלכם! אין כמו ידוען או חברה גדולה ומוכרת שמשתמשת בשירותי עורך הדין, על מנת להעניק תדמית ומיתוג חזקים. התיקונים החדשים מאפשרים לעורכי הדין להציג ולספר מי הם לקוחותיהם (כמובן שיש לקבל את אישור הלקוח לפרסום)

7. הפצת ניוזלטר באמצעות האימייל - שמירה על קשר ונתינת ערך מוסף באמצעות דף נחיתה (ניוזלטר/מידעון) לרשימות תפוצה מאושרות. אמנם זה הוא אחד מהכלים הפרסומיים הותיקים בעולם השיווק והפרסום, אך הוא גם בין האפקטיביים ביותר. בכללים החדשים שנקבעו, ניתן מעתה להפיץ דף נחיתה, לא רק לרשימת התפוצה של עורך הדין אלא גם לרשימות תפוצה אחרות של לקוחות פוטנציאליים שאישרו לקבל את מידע שיווקי ופרסומי - אז אל תתמהמהו והוסיפו את דף הנחיתה לארסנל הכלים השיווקיים.


עכשיו שאתם יודעים מה מותר לכם לעשות, קבלו גם 7 פעולות שיווק שמומלצות לכל עורך דין שרוצה לקדם ולפרסם את עצמו!


  1. צרו מעורבות ברשתות החברתיות

  2. נהלו קבוצה בפייסבוק

  3. בנו אתר אינטרנט וקדמו אותו במנועי החיפוש

  4. העלו תוכן איכותי ובעל ערך

  5. הכינו רשימת תפוצה של מעגל הלקוחות שלכם ושימרו איתם על קשר

  6. הפיקו והפיצו סרטוני וידאו משלכם

  7. פתחו חשבון במערכת ברודקאסט


מערכת ברודקאסט עובדת בשבילכם כל הזמן ודואגת שתיבלטו בין ים העסקים שמסביב ומציעה לשירות העסק שלכם מגוון רחב של תכנים מעוצבים, תמונות איכותיות, סרטונים ודפי נחיתה המעניקים ערך וטיפים מקצועיים לשיווק העסק לכל עונה, אירוע ומטרה פרסומית ושיווקית, והכל - בקלות ובנוחות! אתם מוזמנים להירשם עכשיו לברודקאסט ולהתרשם עכשיו בחינם


*** האמור לעיל אינו בגדר ייעוץ משפטי, ואין להתייחס אליו בדרך זו. אנו מפנים את הקוראים לרשימת הכללים המלאה – כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), תשס”א/ח - 2001+2018 ***



מאת: רביד כהן

מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט


בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

עם התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page