מועדון לקוחות - 5 טיפים כיצד לבנות אותו נכון ואיך כדאי להתחיל
top of page
  • ברודקאסט

מועדון לקוחות - 5 טיפים כיצד לבנות אותו נכון ואיך כדאי להתחיל


"גם מסע בן אלף מייל, מתחיל בצעד אחד." לאו צה

נדיר לראות היום עסקים גדולים או רשתות אשר אינם מתחזקים מאגר לקוחות ככלי שיווקי. חשבו לרגע על רשת המזון אשר אתם קונים בה או על רשת הביגוד החביבה עליכם, רובן ככולן משקיעים מאמצים רבים בכדי לקבל את הפרטים שלכם ולהכניס אתכם למאגר הלקוחות מסודר ולא בכדי שכן, עבודה אפקטיבית עם מאגר לקוחות הבנוי נכון יכולה להכפיל ולשלש הכנסות שנתיות של כל עסק.

הסיבה לאפקטיביות הרבה של מועדון לקוחות היא כפולה: מעבר לעובדה הבסיסית שתוכלו לשלוח הודעות ו'תוכן שיווקי' לטלפון או לאימייל של הלקוחות שלכם כאשר תרצו בכך וע"י כך להשאר עם הלקוחות שלכם בקשר רציף שוטף, תוכלו גם מאותו הרגע לנהל ולסווג את המידע עבור כל לקוח ולקוח ובכך למנף את המסרים השיווקיים שלכם כך שיהיו חדים ויעילים יותר לדוגמא, לייצר סט מסרים נפרד עבור גברים ועבור נשים וכך להפוך את המסר למתאים יותר עבור כל מין, או להשתמש בתאריך יום ההולדת של הלקוח בכדי לתת ברכה או הטבה מיוחדת ליום ההולדת שלו. הדוגמאות הן רבות אולם המסקנה היא אחת, מאגר לקוחות הנו למעשה הנכס המשמעותי ביותר שעליכם לטפח בכדי להתקדם קדימה.

פוסט זה מוקדש בעיקר לעסקים בתחילת דרכם או כאלו אשר אין להם עדיין מאגר לקוחות מוגדר ועיקרו כיצד בונים מועדון לקוחות מאפס. הגדרנו מספר שלבים ברורים שיאפשרו לכם לעשות זאת בפשטות:

  1. איתחול - ראשית, התחילו בכך שתאספו לרשימה מסודרת וממוחשבת (כמו זו הקיימת בברודקאסט) את כל פרטי הלקוחות שקיימים אצלכם. אלו יכולים להיות מספרים אשר ששמורים בנייד, בדפי ניייר או רשומים בקובץ אקסל כלשהו. במידה ואתם יודעים פרטים נוספים על אותו לקוח כגון תאריך יום הולדת, מין, כתובת או העדפות מסויימות שלו הכניסו פרטים אלו לרשימה. זכרו! כל דקה בה תשקיעו בטיוב וניהול הרשימה תשתלם לכם מאוד בהמשך.

  2. הציעו חברות - מעתה ואילך להציע לכל לקוח חדש אשר מגיע אליכם או מתקשר לברר פרטים, להצטרף למועדון הלקוחות שלכם. הסבירו לו שבכך הוא יוכל לקבל ממכם פינוקים והטבות אשר יכולים להשתלם לו.

  3. סווגו לקבוצות - תמיד זכרו כי כי הדרך הטובה ביותר להפיק ממאגר לקוחות את המקסימום הנה לתת ערך אמיתי ללקוח שמקבל את המסר. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לספק לכל לקוח את המבצעים/המסרים המתאימים עבורו. את זאת תוכלו בצורה טובה ע"י סיווג הלקוחות לקבוצות. יש לכם לקוחות עם העדפה ברורה למוצר מסויים? צרו עבור לקוחות אלו קבוצה יעודית ושלחו קמפיין שיווקי שמתאים אך ורק לקבוצה זו. אם יש לכם לקוחות שנרשמו למאגר הלקוחות שלכם אולם טרם רכשו מוצר או ביקרו אצלכם בעסק, צרו עבור קבוצה זו קמפיין שיווקי עם הצעה מפתה במיוחד לביצוע של רכישה ראשונה. כך, ע"י סיווג הלקוחות שלכם והתאמת המסרים אל כל קבוצה תוכלו להפיק את המירב מהמאגר שברשותכם.

  4. צרו פרסום תמידי ואפשרו הצטרפות קלה - חשוב מאוד שתמיד תרחיבו את רשימת הלקוחות שלכם ותשיגו לקוחות פונציאלים נוספים. לפיכף דאגו להפיץ בכל שבועיים שלושה פוסט ייעודי בדף הפייסבוק שלכם ובו הזמנה להרשם למועדון הלקוחות שלכם. דאגו לכך שההצטרפות תשתלם ע"י הבטחת מתנה, הטבה או הנחה משמעותית ללקוחות אשר ירשמו. חשוב מאוד כמו כן, לדאוג לדף נחיתה מתאים אשר יקלוט את פרטי הלקוחות ישירות למאגר הממוחשב שלכם. כך תוכלו בכל שבוע ושבוע להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.

  5. מנפו אפשרות של 'חבר מביא חבר' – דרך נוספת להרחיב את מאגר הלקוחות שלכם בצורה קלה היא ע"י המלצות של לקוחות קיימים. בקשו מכל לקוח שלכם 3 מספרי טלפון של מכרים שלהם שעשויים להתעניין בשירותים שלכם ולאחר מכם שלחו לרשימת מספרים אלו קמפיין הצטרפות למועדון הלקוחות שלכם. כמו כן, תוכלו ליצור הזמנה למועדון הלקוחות שלכם בדף הפייסבוק ולעודד לקוחות קיימים ומכרים לשתף ולעשות לייק לפוסט. כך תוכלו להשיג חשיפה שתעודד לקוחות חדשים ומתעניינים להרשם למועדון הלקוחות שלכם.

זכרו, מאגר לקוחות מסודר ויעיל הנו הנכס המשמעותי ביותר שיש לכם ועבודה נכונה איתו קרי, תקשורת נכונה עם הלקוחות שלכם קיימים וחדשים כאחד תאפשר לכם לשווק את המוצרים והשירותים שאתם נותנים בקלות ובמהירות. חשוב מאוד לפיכך שתקדישו לתכנון ובנייה של המאגר זמן מתאים בייחוד בשלבים הראשונים של העסק כדי שתפיקו מהלקוחות שלכם את המקסימום ( אם עוד לא קראתם, מומלץ שתקראו גם את הפוסט כמה שווה לכם לקוח? שמסביר את כדאיות ההשקעה בכל לקוח שיש לכם)

בעזרת מערכת ברודקאסט תוכלו לבצע את כל השלבים הללו בצורה פשוטה וקלה ואף להנות מהדרך. אם יש לכם כבר חשבון בברודאסט תוכלו להכנס חזרה למערכת אם עדין לא פתחתם חשבון אתם מוזמנים לפתוח חשבון חדש עכשיו ובחינם וליישם את השלבים בצורה פשוטה.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page