איך לכתוב פוסט מנצח לדף העסקי שלכם בפייסבוק ?
top of page
  • צליל לוי

איך לכתוב פוסט מנצח לדף העסקי שלכם בפייסבוק או באינסטגרם ?

עודכן: 10 במאי 2020


כל בעלי העסקים רוצים שהפוסט שהם מעלים באינסטגרם או דף הפייסבוק העסקי שלהם יקבל המון לייקים ושיתופים (LIKE & SHARE) מהעוקבים שלהם , בלי שהם יצטרכו להשקיע יותר מידי כסף בקידום ממומן כדי להגביר לו את החשיפה.



בשיווק הדיגיטלי קוראים לזה הפצה ויראלית, החדשות הרעות הן שהתוכן שלכם צריך להיות ממש מעולה וחשוב שהוא גם ילווה בתמונה מעוצבת שקולעת בול והחדשות הטובות הן שהפנטזיה הזו גם ניתנת להגשמה, אבל צריך לעבוד קשה על מנת להגשים אותה. על מנת שהפוסט שלכם יהיה מעולה עליכם לכתוב בצורה שמעלה סקרנות ועניין וחשוב להכיר ולהבין את העקרונות הבאים :


רגע לפני שאנו מתחילים לכתוב את הפוסט עצרו רגע וחישבו מהי הסיבה שאתם נמצאים בפייסבוק או באינסטגרם: אפשר להניח שלבצע קניות זו לא אחת מהן. אבל לעומת זאת, אתם כן מחפשים משהו קליל תוכן משעשע, שירגש ויעניין אתכם. כך גם הלקוחות שלכם. ולכן החוכמה היא להעביר את המסר שלכם בדרך שנוגעת ברגש כלשהו - אל תכתבו מהראש תכתבו מהבטן, לדוגמא פוסט עם הומור שישעשע או פוסט שחושף משהו מעולמכם הפנימי - כתיבה שנוגעת ברגש של הקוראים תעשה את העבודה ותגביר את הויראליות שלה.

חשבו היטב לפני כתיבת הפוסט

לפני שנתחיל את הכתיבה השיווקית לפוסטף, נתחיל בתחקיר שיווקי מקיף ונרחב, על מנת לקבל תמונה מלאה אודות המוצר או השירות אותו אנו מעוניינים לפרסם ולקדם.

המטרה העיקרית של התחקיר היא לאפיין את קהל היעד על מנת שנוכל לדעת מה להציע לו ומתי. את התחקיר נבצע ע"י עיון בחומרי רקע, ותחקור לקוחות פוטנציאלים, בדיקת תחומי עניין, איסוף נתונים דמוגרפים. ניתן וגם מומלץ לעשות בדיקה מעמיקה ב Google ולראות איך כותבים אחרים התיחסו לעניין ואיזה נקודות כדאי להדגיש או להימנע.

איך לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק

90% מהגולשים מחליטים לפי המשפט הראשון אם להמשיך – הפתיחה של הפוסט תקבע במידה את ההצלחה שלו. משפט הפתיחה צריך לגרום לסקרנות בקרב הקורא. אפשר להשתמש בשאלה לדוגמא, מטפל שהוא אורטופד שמטפל באנשים הסובלים מכאבי גב, יכול לפרסם את הפוסט הבא אודות מאמר שכתב:"לא להאמין, אבל לפעמים אבחון שגוי יכול לגרום לשנים של סבל וכאבי גב" רוב הקוראים ימשיכו לקרוא על מנת להבין איך הם יכולים להימנע מהמצב הבעייתי של האבחון השגוי

תכניסו פלפל לפוסט שלכם בעזרת שימוש בהומור - אפשר בעזרת תמונה מצחיקה שמתקשרת לתחום העיסוק שלכם, סיטואציה או בדיחה מצחיקה . למשל, דף שעוסק בטבעונות יכול להשתמש בתמונה הזו :

שימוש בהומור שלבו תמונה מצחיקה למסר בפוסט שאתם כותבים

שתפו בכל דרך שתוכלו - החשיפה הראשונית של הפוסט שכתבתם היא קריטית, האלגוריתם של פייסבוק, גוגל ואינסטגרם נותן משמעות רבה לכמות החשיפה הראשונית שהתוכן מקבל. אם לא יהיה מספיק גולשים שיחשפו לפוסט שלכם בבת אחת אז הוא לא יצליח להמריא, על מנת לתת דחיפה לפוסט שתפו אותו בפרופיל האישי, בקרב קבוצות רלוונטיות ובכל אמצעי שעומד לרשותכם כגון רשימת תפוצה באימייל או בסמס או רשימות תפוצה בווצאפ

"ברודקאסט" הוקמה על מנת לעזור לאלפי עסקים לקדם את העסק שלהם בעזרת מערכת השיווק המתקדמת ביותר ובעזרת הטיפים של המומחים שלנו תוכלו גם אתם להפוך את העסק שלכם להצלחה מסחררת וזאת בעזרת שימוש ביצירת תוכן מסקרן ומועיל שימשוך לקוחות חדשים בעזרת הרשתות החברתיות כגון אינסטגרם או פייסבוק ושמירה על מועדון הלקוחות שלכם בעזרת ניוזלטרים ושליחת אסמסים לקידום מכירות.

בין היכולות השיווקיות שמערכת ברודקאסט מציעה לעסקים,העלאתם של קמפיינים, צירוף לקוחות באמצעות סמס חוזר, פרסום בפייסבוק, אסטרטגיות שיווק, ניהול מועדוני לקוחות ועוד. במערכת קיימים אלפי קמפיינים שיווקים שכוללים אישור לשימוש בזכויות היוצרים וכך כל נושא כתיבת התוכן והעלאת טקסטים מקצועיים ושיווקים שמחכים לפרסום מוכן עבורכם. אז אם אתם רוצים להפיק את המקסימום מהתקציב שלכם ולפרסם את עצמכם ברמה מקצועית, מערכת "ברודקאסט" נועדה לשם כך.


ניסוח תקין ונכון של הפוסטים שלכם יכול למשוך את הקורא להיכנס וללחוץ דווקא על המודעה שאתם כתבתם. אל תכתבו בפזיזות ולפני שאתם ניגשים לכתוב את הפוסט, זיכרו מה מרגש ומניע את הלקוח. חשוב לא לשכוח לשלב בסוף את הטקסט המניע לפעולה ותראו איך הפוסט שכתבתם נהפך להיות מעניין יותר וכמו בקסם הופך את הפוסט שלכם להצלחה מסחררת ועוזר לכם לחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות הקיימים שלכם ועוזר לכם להגיע ללקוחות חדשים.

צליל לוי

מאת צליל לוי

בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page