מדריך שיווק ופרסום בפייסבוק - הדרך לקמפיין אפקטיבי בדף העסקי שלכם
top of page
  • נתי נדב

מדריך שיווק ופרסום בפייסבוק - הדרך לקמפיין אפקטיבי בדף העסקי שלכם


לאחרונה יצא לי לטייל הרבה בעיר מגוריי הרצליה ולראות המון עסקים קטנים נפתחים ונסגרים, וחשבתי לעצמי איך יכול להיות שהתחלופה היא כל כך גדולה?


נכנסתי לכמה עסקים שונים ושאלתי את המוכרים שם האם בעל העסק מפרסם את עצמו? ברוב המקרים נתקלתי בתשובה שלילית - בעל העסק אינו מפרסם את העסק והסיבה העיקרית לכך היא מכיוון שהוא חושב שעלות הפרסום היא עצומה. המצב שעלויות פרסום היו מגיעות לעשרות אלפי שקלים היה נכון לפני כמה שנים טובות אך עם התפתחות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ווואצאפ כל עסק עצמאי יכול לפרסם את עצמו ולהגיע ללקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים ביעילות ובזול.

אז איך משווקים ומפרסמים את העסק ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות ?

ישנם כמה פלטפורמות מרכזיות בהן ניתן לפרסם כיום: פרסום בדף הפייסבוק העסקי והממומן, בגוגל, באינסטגרם, בוואצאפ, בטוויטר ועוד. כלומר, בעידן הטכנולוגי של היום כל עסק יכול לדאוג דיי בקלות ובעלות לא גבוהה במיוחד לפרסום והשיווק שלו. אז אחרי שהבנו שניתן היום לפרסם את העסק במחירים סבירים ודיי בקלות הגיע הזמן לעשות את זה!

קודם כל, כל בעל עסק חייב להבין שפרסום ושיווק זה תהליך שלם כמו כל דבר בחיים אין קסם ופתאום יש עשרות או מאות לקוחות חדשים, דבר שני על העסק להציב לעצמו יעדים ריאליים מדידים. לצורך העניין, עסק שעוסק בתחום היופי והקוסמטיקה יכול להציב לעצמו יעד שנתי של הגדלת המכירות ב-20% עד סוף השנה. וכך, יוכל בעל העסק לעקוב אחרי ההתפתחות והצמיחה של העסק.

בשלב הבא העסק צריך להבין מי קהל היעד שלו, יצא לי לשמוע כמה וכמה פעמים בעלי עסקים שטענו כי הם פונים לכלל הלקוחות הקיימים, אך דבר זה הוא לא יעיל מבחינה שיווקית, ברגע שאתם יוצאים עם מוצר או שירות כל שהוא מן הסתם הוא יתאים יותר לקבוצה מסוימת באוכלוסיה ולא לכולם! חשוב מאוד שתדעו מי קהל היעד שלהם ותנסו עד כמה שאפשר לפלח את השוק הייעודי לכם.

אז אחרי שהבנתם כי גם אתם יכולים לפרסם את העסק שלכם נשאלת השאלה "איך בעצם יוצרים קמפיין אפקטיבי ויעיל בפייסבוק?"

יצירת קמפיין אפקטיבי ויעיל בפייסבוק?

אז בראש ובראשונה עלינו להגדיר בעצם מהי מטרת הקמפיין איתו אנו רוצים לצאת, האם אנחנו יוצאים עם מוצר חדש ועלינו להעלות אותו למודעות של הלקוחות שבאזור? האם אנחנו רוצים לקדם מוצר שקיים אצלנו בעסק? או באם בכלל אנו רוצים לצאת בקמפיין לכבוד השנה החדשה? אחרי שהגדרנו לעצמנו מה היא מטרת הקמפיין נשאף לבצע חידוד למטרות הקמפיין ולהגדיר יעדים כמותיים מדידים - חידוד המטרה יעזור לנו לבנות קמפיין מדויק שיענה בצורה הטובה על צרכי העסק והדרגת יעדים כמותיים יעזור למדוד את הצלחת הקמפיין.


לפני שמתחילים בתהליך עיצוב הקמפיין חשוב להבין מה ברצוננו שהלקוח יעשה, שימלא פרטים בטופס ההצטרפות? שיתקשר לבית העסק? שילחץ 'אני מעוניין'? שישתף את התוכן? הבהרת השאלה תבהיר לנו יותר מאוחר כיצד הקמפיין יבנה ואיזה אלמנטים נשלב בכדי להשיג מטרה זו. יש לזכור שלעתים, אין לקמפיין פעולה ספציפי שנצפה מהלקוח לבצע אלא מטרתו תהיה רכה יותר תזכורת ללקוח לגבי העסק או יצירת היכרות ראשונית עם הלקוח (קמפיין חשיפה מסוג אהדה והעדפה)

מטרות לדוגמא בקמפיין שרוצים להריץ בפייסבוק:

קידום מוצר או שירות בדגש על לקוחות קיימים, או לחילופין קידום מוצר או שירות בדגש על הבאת לקוחות חדשים. (עבור לקוחות חדשים נשאף לספק הטבה משמעותית יותר בכדי לגרום השארת פרטי הצטרפות) יצירת תנועת לקוחות ביום חלש בשבוע, הגברת החשיפה למותג וכו'.


חשוב לזכור כי אפקטיביות הקמפיין בפייסבוק תלויה במידת העניין שהיא תעורר בקרב קהלי היעד שהגדרנו. אפיינו במדויק את קהל היעד אליו אתם רוצים שהמודעה תפנה, ואת הנושאים שיעניינו את קהל היעד. הקריטריונים יכולים להתייחס למיקום גיאוגרפי, חתך סוציו-אקונומי, עיסוק או גיל, מין, שפה, השכלה, מצב משפחתי, תאריכי ימי הולדת.


הפילוח לתחומי עניין שקיים בפייסבוק מבוסס על מילות מפתח בפרופיל המשתמשים ולכן צריך להתמקד במה שמעניין אותם (כמו למשל רכיבה על אופניים, מוסיקה, בילוי רומנטי) ולא במוצרים שהם אולי מעוניינים לקנות (אופניים, דיסק של פינק פלויד, צימר בגליל וכדומה). רצוי גם להגדיר כמה קריטריונים כדי לבדוק איזו קבוצה מגיבה יותר למודעה שהכנתם.

מהו​ ​מסר​ ​הקמפיין?

לאחר שהבהרנו את השאלות הקודמות כעת נוכל לקבוע טקטיקה, מוטיב או מסר מרכזי לקמפיין. קביעת המסר הנכון תיתן את הטון שיגדיר את מרכיבי הקמפיין השונים ז"א את כותרת הקמפיין, התמונה הראשית, הפרטים הנוספים וכו' לדוגמה: עבור קמפיין מסוג הצטרפות למועדון לקוחות בו נרצה לעודד לקוחות פוטנציאלים להירשם אל העסק, נוכל להגדיר טקטיקה של 'חבר מביא חבר' ז"א קמפיין שיעודד לקוחות קיימים או חדשים לשתף את הקמפיין עם חבריהם בכדי לקבל מתנה שתאפשר פעילות משותפת בבית העסק. לבחור תמונה הולמת המשדרת את מוטיב הקמפיין כמו תמונה המשלבת חברות/הנאה ביחד וכו' ולבסוף לשלב בתוכה קופי-רייטינג המתאים.

מהם​ ​ערוצי​ ​ההפצה​ ​הנכונים​ ​לקמפיין?

שלב אחרון בתכנון הקמפיין הוא קביעת ערוצי ההפצה של הקמפיין, האם מדובר בקמפיין שישלח רק בפייסבוק (מיועד בעיקר להבאת לקוחות חדשים או לחיזוק נוכחות העסק בדף הפייסבוק) או גם באימייל ובהודעות ויגיע אל לקוחות הקיימים של העסק במטרה להדגיש ולחזק את הקשר של העסק עם לקוחותיו.

מדוע לבחור בברודקאסט?

הדרך לפעילות שיווקית מוצלחת שתקדם את העסק שלך קדימה נעוצה בהחלטות נכונות ובכלים הדיגיטלים נכונים. העולם השיווקי בערוצי המדיה החדשים מושפע מפיתוחים טכנולוגיים ומשתנה כל הזמן ולכן זה קריטי שהכלים בהם תשמשו יהיו מעודכנים ויעילים. ברודקאסט \ Broadcust מאמינים שלכל עסק יש את הפוטנציאל לגדול ולהצליח ומספקת מגוון כלים ויכולת שיווק המאפשרים לכם לממש את הפוטנציאל של העסק שלכם. אנו ממליצים לכם להירשם ולהתנסות עכשיו בחינם.


נתי נדב
נתי נדב

מאת נתי נדב מומחה בשיווק דיגיטלי ומנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט


בוגר תואר ראשון בתקשורת

מאוניברסיטת אריאל - התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page