להקפיץ את שיווק ופרסום המסעדה - שלבו בין תוכן מקצועי לתוכן אותנטי
top of page
  • נתי נדב

רוצים להקפיץ את השיווק של המסעדה שלכם רמה אחת למעלה? פשוט שלבו בין תוכן מקצועי לתוכן אותנטי


בתור בעלי מסעדות, אתם בטח עושים מעל ומעבר בשביל לספק ללקוחות שלכם אוכל טעים ואווירה נעימה,

רק שהיום זה לא מספיק ומסעדה טובה ככל שתהיה, חייבת פרסום ושיווק טוב על מנת להצליח. אבל גם כשמשווקים ומפרסמים, לא מספיק לפרסם פוסטים מבלי שיהיה להם ערך, חשוב לשלב תוכן אותנטי שחושף את ההתנהלות היומיומית במסעדה שלכם, עם תוכן מעוצב ומקצועי. בטח אתם שואלים את עצמכם עכשיו "אוקיי, אז איך עושים את זה בפועל?"

לפני שנענה על השאלה הזו, חשוב שנבין שכל מי שאומר לכם שהשיווק והפרסום הדיגיטלי חשוב להצלחת המסעדה שלכם, בטוח צודק. עולם השיווק הדיגיטלי והפרסום הוא עולם מופלא, הטומן בתוכו הזדמנויות רבות ופעילות עקבית ונכונה יכולה להניב למסעדה שלכם תוצאות מדהימות. אבל עם זאת, חשוב להבין ששיווק הוא תחום רחב וגדול שצריך קודם כל להבין בו.

חשיבות התוכן המדויק למסעדה שלכם/ ברודקאסט

התמקדו באוכל שאתם מכינים ולא בדברים אחרים

כבעלי מסעדות אתם בטח מתמודדים עם לא מעט היבטים עסקיים שדורשים מכם הרבה תשומת לב ומשאבים. בטח גם אתם כבר גיליתם שניהול של מסעדה מצליחה, לא מסתכם רק בבישול של אוכל טעים וכולל הרבה מאוד עבודה נוספת, גם בהיבט הפיננסי וגם מבחינת עבודה מול עובדים, ספקים, סחורה ועוד. אם זה לא מספיק, לצד כל אלה ישנם כמה דברים נוספים שחשובים לא פחות להצלחת המסעדה שלכם כמו ניהול העסק, שיווק העסק, התנהלות שוטפת מול מוסדות המדינה, הדיווחים השונים שאתם חייבים לבצע על פי חוק וכו'.

כך שבסופו של יום, למרות שכל חלומכם היה לאפשר לאנשים ליהנות מהאוכל הטעים שאתם מכינים במסעדה שלכם, אתם מוצאים את עצמכם מפנים זמן יקר כדי לטפל בהרבה מאוד דברים נוספים מסביב. כך שמטבע הדברים, ההתעסקות הזו יכולה לפגוע בשירות שלכם. לכן תמיד חשוב לזכור שאתם צריכים להתעסק ולהתמקד באוכל שאתם מבשלים ובלקוחות שלכם, בידע ובכלים שאתם רוכשים שיהפכו אותו למוצלח עוד יותר, כי זה המפתח להצלחה של העסק שלכם.

הבעיה היא שאחרי שבישלתם אירחתם או ניהלתם עובדים כל היום, לא נשאר זמן וכוח לדברים שאתם חייבים להמשיך לעשות עבור קידום המסעדה שלכם וביניהם גם נושא השיווק והפרסום שלו. לכן, כמו שניתן לרואה חשבון להתנהל מול רשות המיסים ולעשות את כל העבודה הביורוקרטית עבורנו (כי יש לו את הידע, היכולת, הזמן והמקצועיות לעסוק בזה), כך חשוב שניתן לאנשי מקצוע בתחום השיווק והפרסום לעזור לנו עם פרסום והצלחת המסעדה.

עבודה נכונה ועקבית עם המערכת שיצרנו בחברת ברודקאסט, מאפשרת לכם להקל באופן משמעותי את העול הגדול של שיווק ופרסום העסק שלכם ולהצליח לשתף עם קהל הלקוחות והעוקבים שלכם ברשתות החברתיות (כגון דף הפייסבוק העסקי, אינסטגרם וואטסאפ) תוכן איכותי, אותנטי ומקצועי.

שילוב בין תוכן אותנטי לתוכן מקצועי בשיווק מסעדה / Broadcust

את המשפט הזה אנחנו שומעים הרבה בתקופה האחרונה וככל שזה נוגע לעולם השיווק והפרסום, הוא גם לגמרי נכון. אתם כנראה מומחים בתחומכם ויודעים כל מה שצריך לדעת כדי לנהל מסעדה נהדרת, אבל אם תנסו לשווק לגמרי לבד, כנראה שלא ממש תצליחו לייצר תוכן איכותי מספיק, בכמות המספיקה ובגיוון והתמהיל הנכון, והתוצאות יהיו בהתאם, מה שישאיר אתכם מאחורי המתחרים שלכם. כאן אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה - יצירה ושילוב של תוכן מקצועי ותוכן אותנטי, שהכוונה בעצם לשלב תכנים פרסומיים, מעוצבים, מקצועיים ושיווקיים עם תוכן אותנטי מהיום יום שלכם כדי לפנות במקביל גם לרגש וגם לשכל. נמחיש את העניין באמצעות משל - כשדייג הולך לדוג, הוא משתמש גם בחכה וגם בפיתיון על מנת לדוג, נכון? הפיתיון מפתה את הדגים להתקרב אל החכה ואילו החכה דגה בפועל את הדג. כמו שהדייג זקוק גם לחכה וגם לפיתיון על מנת לדוג בהצלחה, כך גם אנחנו צריכים לשלב בין תוכן אותנטי (הפיתיון - שגורם ללקוחות להימשך ולהתעניין) ובין תוכן מקצועי. החכה שלכם היא התוכן המעוצב והמקצועי שיש בו קריאה חזקה לפעולה שממריצה את הלקוחות להגיע למסעדה שלכם ומטרתו "לדוג" את הלקוחות.

מה הכוונה בתוכן אותנטי מהיום יום?

תוכן אותנטי הוא תוכן שנשתף מתוך הפעילות השוטפת של המסעדה שלנו, הוא יפנה לרגש של הלקוח והמטרה שלו לאפשר לכם ולעובדים שלכם לבוא לידי ביטוי מקסימלי.

איך נעשה את זה? נצלם תמונות ווידאו של המסעדה בזמן הסרוויס, תמונות מגרות של מנות שיוצאות מהמטבח, של לקוחות מרוצים וכמובן של הצוות העובדים שאחראים לא מעט על האווירה ובעצם את כל מה שקורה במסעדה במהלך היום. כל זה יעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלנו לחוש דרך המסך את ההתרחשות הטבעית והיומיומית במסעדה, מבלי להיות שם. כמה תכנים אותנטיים צריך לשתף? ההמלצה היא להעלות לפחות 2-3 פוסטים בשבוע (כמובן שאפשר גם יותר), שמשקפים את העבודה שלכם ויוצרים תחושה של חיבור לעשייה ולפעילות שמתרחשת במסעדה. כמובן שלכל פוסט כזה שמכיל תמונה או סרטון כדאי להוסיף כמה מילים, שיאפשרו קשר אישי ביניכם לבין הלקוחות ויחשפו עוד קצת מידע עליכם ועל המסעדה מעבר למה שרואים בתמונה או בווידאו שהעליתם. כשלקוח פוטנציאלי נכנס לדף העסקי שלנו, נרצה שהוא ירגיש תחושה של עשייה, שהמקום שוקק חיים ולקוחות ולגמרי ירצה גם הוא להגיע ולהיות חלק.


מה זה תוכן מקצועי ומעוצב? תוכן מקצועי ומעוצב הוא תוכן שנשתף ויגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, להבין שמדובר במסעדה רצינית. התוכן המקצועי פונה יותר לשכל של הלקוחות ומאפשר להם לבחון בצורה שקולה ורציונלית את המסעדה בה הם ירצו לאכול. תוכן מקצועי יכול להיות בפורמטים שונים - תמונה מעוצבת, דף נחיתה, סרטון, תמונת קאבר וכדומה.


איך נעשה את זה? נעלה לפייסבוק תמונות מעוצבות וממותגות של המסעדה או של המנות השונות עם קריאה ברורה לביצוע פעולה (כמו להזמין מקום בגלל מבצע), נשלח ללקוחות שלנו דפי נחיתה ונשתף אותם בתכנים מקצועיים שיעניקו להם ערך, יעשירו אותם, ימתגו את העסק וימשכו את הלקוח לנקוט פעולה. זה יכול להיות תכנים מקצועיים עם טיפים לאכילה בריאה בבית אם יש לנו מסעדה שנוטה יותר לכיוון הבריא או אפילו מתכונים סודיים של המסעדה שלנו. בנוסף, נסנכרן את התכנים שאנחנו מעלים עם אירועי לוח השנה וכך שתמיד נישאר עדכניים, מעניינים ורלוונטיים לכל אורך השנה.

כמה תכנים מקצועיים צריך לשתף?

בגדול - ניוזלטר ודפי נחיתה שנשלחים ישירות ללקוחות במייל או סמס עדיף לשלוח פעם-פעמיים בחודש, על מנת לא להציף ולהעמיס ובדומה לכך צריך להקפיד גם לא להעמיס במסרים ותוכן שאנחנו שולחים ללקוחות נבחרים באמצעות הוואטסאפ. תכנים ממותגים מקצועיים בדפים העסקיים שלכם (כגון פייסבוק ואינסטגרם), כדאי לשתף 2-3 פוסטים בשבוע.

המערכת של ברודקאסט מספקת לכם באופן רציף ולאורך כל השנה תכנים מקצועיים ומעשירים, המותאמים בדיוק לעולם המסעדנות, מאפשרת לכם לתחזק קשר מקצועי ורציף עם הלקוחות שלכם ולעדכן אותם במבצעים והטבות שאתם מעניקים להם ויכולים לעזור לכם להגביר את המכירות.

זכרו! השילוב הנכון בין התוכן האותנטי לבין התוכן המקצועי מייצר עבודת שיווק טובה, איכותית ונכונה עבור המסעדה שלכם.

בברודקאסט, אנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לשלב בין התוכן האותנטי, שאתם או הלקוחות שלכם גם ככה מייצרים ביומיום במסעדה, לבין תוכן מקצועי ומעשיר שאנחנו מספקים. אנחנו מאמינים שהפצה של תוכן נכון, מדויק ומעניין, בשילוב עם תפעול נכון של מועדון לקוחות בריא ובסנכרון מלא לכל אירועי לוח השנה, זאת הדרך הנכונה לעשייה שיווקית מוצלחת ומדויקת עבור כל עסק ובפרט, המסעדה שלכם.

נתי נדב
נתי נדב

מאת: נתי נדב

מומחה בשיווק דיגיטלי ומנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

בוגר תואר ראשון בתקשורת

מאוניברסיטת אריאל - התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page