קאנבה-canva-מדריך-לעיצוב-תמונה-בקלות
top of page
  • צוות ברודקאסט

קל כמו קאנבה | Canva ובעברית - מדריך לעיצוב תמונה בקלות

כיום כל אחד יכול לעצב בקלות תמונות וחומרים שיווקים לפרסום, בלי כל ידע מקדים, תואר בעיצוב או קורס בפוטושופ. אם אתם רוצים לעצב פוסט לפייסבוק ברכה לחג חבר או סתם לעצב תמונה מדליקה לעסק שלכם, אתם יכולים לעשות זאת בקלות, בלי שום ידע מקצועי ובלי ולהוריד אף תוכנה למחשב ובשונה מקאנבה | Canva אתם כיום גם יכולים לעשות זאת לגמרי בעברית. נשמע טוב, נכון? אז כדי שתוכלו להתרשם מיכולות העיצוב הרבות שזמינות לכם ולעצב באנר לכבוד החג, פוסט לפייסבוק או סתם דף נחיתה מעוצב אתם יכולים פשוט להיכנס ללינק ולהירשם בחינם


על מנת שחווית העיצוב שלכם תהיה קלה, טובה ומהירה ככול שאפשר אנחנו שמחים לתת לכם כמה דגשים חשובים על בחירת התמונה ועל שילוב נכון של טקסטים כל גבי התמונה שברצונכם לעצב

קאנבה | Canva - מדריך לעיצוב תמונה בקלות

בחירת תמונה שקולעת בול

בחירת התמונה המתאימה לקמפיין היא למעשה אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך, בהפצת הקמפיין לדף הפייסבוק התמונה תהיה הטריגר המרכזי ליצירת העניין בתוכן ולהתחלת התנועה לקמפיין, כמו כן בשליחה הקמפיין בערוצים השונים, התמונה ממוקמת בדר"כ למעלה בדף הנחיתה ומספקת את הטון שיקבע ביחד עם הטקסט הנלווה בראשיתו האם הלקוח ימשיך הלאה או שיוותר על התענוג. לעיצוב ובחירה נכונים של תמונת נושא, מומלץ לקרוא את כתבת הבלוג: טיפים-לעיצוב-תמונות בשונה מקאנבה | Canva לאחר הכניסה למערכת ברודקאסט אתם מקבלים כבר גישה לתמונות ועיצובים שכבר נבחרו עבור תחום העסק הספציפי שלכם. מיקום טקסט על גבי התמונה

על מנת ליצור הקשר ועניין, כדאי שעל גבי התמונה נצרף משפט קצר שיעצים אותה ויחזק את המסר על גבי התמונה הראשית שבחרנו. כאן חשוב שהמשפט יהיה כמובן באותו הקשר של הכותרת הראשית של התמונה. יש להקפיד על עימוד מדויק וסימטרי וכמו כן לא להעמיס כמות גדולה של טקסט. יחס טקסט נכון אמור להיות בערך 20% מגודל התמונה. שמירה על יחס זה גם תעזור לכם לקדם את הפוסט בקידום ממומן בפייסבוק


קריאה לפעולה: לעיתים נרצה לשלב בתמונה קריאה לפעולה כדי להנחות את הגולש לבצע פעולה רצויה או לעורר סקרנות. את הקריאה לפעולה יש להדגיש בצבע ניגודי לשאר התמונה או בהבלטת הטקסט (שימוש ב Bold או בפונט גדול יותר) כלי מצויין ליצירת ניגודיות בין צבעים ניתן להשיג בלינק https://color.adobe.com/



טקסט מלווה לתמונה

לאחר שמיקמנו את הכותרת ואת התמונה המתאימה, כעת ניגש לגוף הפוסט. גם כאן המטרה היא להמשיך את המומנטום שיצרנו בתמונה ולנסח את התוכן כך שיוביל את הלקוח הלקוח לביצוע הפעולה הרצויה (השארת פרטים , התקשרות לבית העסק, הצטרפות למועדון הלקוחות). מספר נקודות לזכור בכתיבת התוכן:

גשו לעיקר: המון פעמים הכותרת על גבי התמונה תחסיר מידע מהלקוח בכדי ליצור סקרנות אשר תעודד אותו להמשיך בקריאה ('לא תאמינו איזה קיץ הולך להיות' ) שימו לב כי החלק הראשון בפרטים הנוספים צריך לתת מענה לסקרנות ולפרט את פרטי התוכן העיקריים. ניתן ואף לעתים רצוי לספק שלושה-ארבעה משפטי הקדמה לפני אולם, חשוב להיות ממוקדים לא למתוח מדי את סבלנות הלקוח.

היו ברורים לגבי מהות התוכן: כאשר לקוח מקבל הצעה, באופן טבעי הוא שואל את עצמו כמה היא משתלמת, לכן אספקת מידע מפורט על מהות המבצע יחסוך ממנו התלבטות מיותרת. לדוגמה במידה וההטבה היא מחיר משתלם כדאי לציין מהו המחיר לפני המבצע. אם מדובר במתנה כדאי לציין את שוויה (מוצר X בשווי 49 ש"ח) ** יוצאים מן הכלל הם מצבים שהמחירים הם מאוד ברורים וידועים ולכן עודף הפירוט יכול להיות מיותר או שההנחה היא גורפת (25% על כל המוצרים והטיפולים) והנה ברורה בזכות עצמה ללא צורך במידע משלים.

הבלטה ומדרוג: לאחר שהלקוח פותח את התוכן, כאמור - התמונה העליונה אמורה להיות הגורם הבולט ביותר, השלב הבא הוא להביא את תשומת לב לתוכן עצמו. שימו לב כי מהות התוכן צריך לקבל את הבולטות הגבוהה ביותר (שנייה אך לתמונה כמובן). את הבולטות נשיג בד"כ נשיג בעזרת גודל פונט גבוה וניגודיות או בולטות של צבע. הקפידו על יצירת שרשרת ערך ברורה: בקריאת הפרטים שימו לב כי שטף הקריאה של הלקוח צריך לעבור דרך 3 שלבים 1. הצגת בעיה/המחשת צורך -> 2.הצגת הפתרון/מבצע -> 3. למה כדאי דווקא אצלנו?

שיווי משקל - העין שלנו רגילה לעבד מידע בתבניות, ככל שהמידע יוגש לנו בתבנית ברורה ומוכרת כך יהיה קל לנו לעבד ולהתקדם בקריאת המידה. ביצירת דפים שיווקיים, לעובדה זו חשיבות מכריעה בהובלת הלקוח להמשך קריאה והנעתו לפעולה. גם התוכן השיווקי המעניין ביותר, כאשר יוגש בתוך עומס של צבעים, פונטים שונים וגדלים שונים של טקסט ירחיק את הלקוח מהמשך הקריאה. לפיכך:

1. הקפידו להשתמש באותו סוג פונט לאורך הקמפיין (אם החלטתם להשתמש בסוג נוסף ודאו שהוא שונה בצורה יוצאת דופן מזה הראשון והשתמשו בו ליצירת הבלטה של פרט מסוים.כנ"ל לגבי מאפייני הפונט: הטיה, הדגשה בקו תחתי או הבלטה שלו. יש להשתמש בהם בתבונה ולוודא שהם מייצרים נבדלות אך ורק במקומות אליהם התכוונתם.

2. לא להשתמש ביותר משני גדלים של פונטים, או לכל היותר שלושה ברוח הסעיף הקודם שימו לב כי הגודל הנוסף משרת את המטרה אליה התכוונתם

3. יש לשמור על אחידות הצבעים. שימו לב כי הצבעים יכולים לשנות את אוירת הקמפיין מקצה לקצה ולכן, שימו לב כי הצבע הנבחר שומר על האוירה הכללית אליה התכוונתם. במקרים רבים, נרצה להשיג אחידות עם צבע דומיננטי מהתמונה שבחרנו, לרוב המקרים אנו נדגום את הצבע המרכזי שבתמונה או את הצבע המרכזי של הלוגו ולפיו נקבע את צבעי הטקסט. לדגימת צבעים בצורה קלה יש להתקין כלי לדגימת צבע כמו זה המצורף כאן

בכדי לקבל רושם טוב לגבי שיווי המשקל הכללי של הטקסט, יש לקחת צעד אחד אחורה ונסו ולראות את הבלוקים המרכזיים בקמפיין, תוך הסתכלות על התבנית הכללית והתעלמות ממה שכתוב. במידה והתבנית שיצרתם נראית לכם מבולגנת/עמוסה בצבעים או רועשת כנראה שאתם לא בדרך הנכונה.

שימו אותיות קטנות אך לא קטנות מידי: במידה וישנן הגבלות שחשוב לציין בתוכן (כמות מוצרים, תאריכים אפשריים, סוג מסוים של לקוחות וכו') - יש לציין זאת בסוף הקמפיין באותיות הקטנות. שימו לב שהפונטיים אומנם קטנים אך עדיין קריאים וזמינים. לקוחות רגילים לכך שיש אותיות קטנות אך לא אוהבים כשמנסים להסתיר אותן יותר מדי. הגבלה סטנדרטית שיש להוסיף לכל מבצע הם "טל"ח | ללא כפל מבצעים | בתוקף עד סוף החודש"

במערכת השיווק של ברודקאסט תוכלו למצוא מאות תבניות מנוסחות ומעוצבות של קמפיינים המותאמים גם לשימוש לפרסום בפייסבוק, הקמפיינים מנוסחים ומעוצבים בדיוק לסוג העסק שלכם. אתם מוזמנים להכיר ולהצטרף עכשיו

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page