top of page
צוות ברודקאסט

שיווק לעסקים קטנים - איך עושים זאת נכון


אחת הבעיות של עסקים קטנים היא התקציב הקטן והלחוץ. מצב זה מצריך את העסק להיות עם יד על הדופק תמיד, לנהל היטב את תזרים המזומנים שלו ולשקול פעמים כל הוצאה ולחשוב כל הזמן במושגים של עלות מול תועלת מידית.

הרבה פעמים עסקים קטנים עובדים תחת אילוצים שמקשים עליהם להתפתח ולקדם את העסק, כלומר הם מבינם שהוצאה מסוימת למטרות שיווק בהחלט יכולה להביא תוצאות, אך בגלל סדרי עדיפויות הם לא תמיד יכולים לבצע את אותה ההוצאה כפי שהיו רוצים. מסיבה זו שיווק עסקים קטנים באינטרנט צריך להתבצע תחת תפיסה של מקסימום תוצאות במינימום הוצאות. פרסום עסקים באינטרנט הוא בהחלט אפשרי גם בתקציבים קטנים יחסית של בין כמה מאות לאלפי שקלים בודדים מדי חודש.

שלא תבינו לא נכון, בשום פנים ואופן אסור לכם להתפשר על איכות השיווק על מנת להוזיל הוצאות. צעד נמהר שכזה יפגע בעסק כמו בומרנג ויש אשר יגידו שעדיף לא לשווק את העסק בכלל מאשר לעשות פרסום ויחסי ציבור גרועים שיפגעו בו. מצד שני, גם לא צריך לפחד משיווק. אם כך אז מה עושים?

שיווק עסקים קטנים ולקוחות

שיווק לעסקים קטנים: הבסיס הוא הלקוחות

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לכם בתור עסק קטן הוא הלקוחות שלכם. נשמע לכאורה ברור מאליו אך לא כל עסק מבין את משמעות המושג 'לקוח' במשמעות הרחבה של המילה. עבור הרבה מאוד עסקים קטנים הלקוח הוא סוג של עובר אורח מזדמן והם אינם מבינים שזוהי טעות חמורה להתייחס אליו ככזה.

כל לקוח אשר נכנס בשערי בית העסק וביצע פעולת רכישה או אפילו התעניין הוא לקוח שחשוב לשמור איתו על קשר, אשר עשוי להביא לעסקאות עתידיות. בשפה המקצועית קוראים לזה ניהול מאגר לקוחות או ניהול קשרי לקוחות. זוהי תפיסה שיווקית אשר רואה בלקוח שותף לדרך ושואפת לשמור איתו על קשר ארוך טווח ולטפח את נאמנות הלקוח לאורך זמן ובצורה מקצועית. זוהי הצורה הנכונה לעבוד גם עבור עסקים קטנים וגם עבור עסקים גדולים, אך כאשר מדובר בעסקים קטנים חייבים לנהל מלחמה על כל לקוח ולשמור אותו קרוב אליכם.

ניהול לקוחות בעסק קטן

כיצד מתחילים לנהל את מאגר הלקוחות

שמדברים על שיווק עסקים קטנים באינטרנט, הדבר הראשון שעסק כזה צריך הוא לאסוף את פרטי הלקוחות, למעשה פרטים בסיסים מאוד מספיקים בשביל להתחיל. למשל שם מלא, תאריך לידה ומספר טלפון או כתובת אימייל של הלקוח יכולים להיות התחלה נהדרת.

אין לדרוש מהלקוח למסור לכם את פרטיו אך בהחלט ישנן שיטות אלגנטיות לעודד את הלקוח למסור מרצון את פרטיו. למשל, עסקים רבים מציעים ללקוחות להצטרף למועדון לקוחות המעניק להם הטבות, אפילו בקנייה הנוכחית. לדוגמא, אתם יכולים לתת ללקוח זיכוי עתידי של 10%-30% מסכום הקנייה תמורת הצטרפות למועדון החברים. כך תשיגו הרבה יותר מפרטי הלקוח - הזיכוי שיקבל יביא את הלקוח שוב אל העסק וישנו סיכוי גדול שהוא יבצע רכישה נוספת בסכום הגדול מסכום הזיכוי.

אבל מה עושים עם כל פרטי הלקוחות שאספנו? כאשר יש לכם את פרטי הלקוחות אתם צריכים להזין אותם אל תוך מערכת לניהול מאגר לקוחות. מדובר במערכת ממוחשבת המאפשרת לנהל בצורה מסודרת ומארגנת את הקשרים שלכם עם הלקוחות. המערכת מייעלת תהליכים ומאפשרת לבצע קמפיינים שיווקיים המופנים באופן אישי אל כל לקוח. למשל שליחת ברכה לכבוד יום ההולדת והטבה אישית עבורו.

זה בדיוק מה שאנחנו מציעים בברודקאסט – ועוד הרבה מעבר!

לפרטים נוספים ויתרונות מערכת ברודקאסט, לחצו כאן >>

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page