יש לכם מוסך? ככה תכתבו פוסט מדויק ומקצועי לדף העסקי בפייסבוק או באינסטגרם
top of page
  • צוות ברודקאסט

יש לכם מוסך? ככה תכתבו פוסט מדויק ומקצועי לדף העסקי בפייסבוק או באינסטגרם

אם יש לכם דף עסקי בפייסבוק או באינסטגרם של המוסך שלכם, בטח גם אתם שואפים לכך שלפוסטים שאתם מעלים לעמוד העסקי תהיה מעורבות גבוהה, כלומר הם יקבלו הרבה לייקים, שיתופים ותגובות. ככה תוכלו לצמצם את העלויות שמתווספות לקידום הממומן ברשתות, תנצלו את הכסף שמתפנה להיבטים נוספים בשיווק המוסך ועדיין תזכו לחשיפה גבוהה.


העניין שפוסטים שהופכים להיות וויראליים, הם לרוב לא יהיו פוסטים שנכתוב, נצרף להם תמונה אקראית ונשגר אותם לרשת. כתיבה של תכנים שכאלה צריכה להיות טובה, איכותית ומדויקת וכמובן, חשוב שגם תהיה מלווה בתמונה מעוצבת שקולעת בול ושתעזור לו להגדיל את העניין והחשיפה.

כתיבת פוסטים שיווקיים למוסך/ ברודקאסט

אז מה חשוב שנעשה?

בשלב הראשון עוד לפני שאנחנו מתחילים לכתוב מילה אחת, חשוב שנבין כמה דברים שיכולים להפוך את הפוסטים של המוסך שלכם, מעוד פוסט שמופיע אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו בפיד, לפוסטים בעלי פוטנציאל הפצה גדול.


נכנסים לראש של הלקוחות שלנו

אם תעצרו לרגע ותחשבו מה הסיבה שאתם נמצאים בפייסבוק או באינסטגרם, כנראה שתבינו שאתם מחפשים תכנים קלילים ומשעשעים, שירגשו או יעניינו אתכם וכך גם הלקוחות שלכם. לכן, החוכמה היא להצליח להעביר את המסר בדרך שנוגעת ברגש ועדיין להצליח לכתוב בצורה קלילה ונעימה לקריאה. אז נסו לכתוב מהבטן במקום מהראש ותופתעו מהתכנים הנוגעים והייחודיים שיצאו תחת ידיכם. אתם יכולים לדוגמה לכתוב פוסט משעשע, שספר על כל מיני מקרים הזויים ומוזרים שקרו במוסך שלכם או מצד שני לכתוב פוסט מרגש ונוגע, שמספר על קורות המוסך לאורך ההיסטוריה המשפחתית שלכם. לא משנה מה תבחרו, ברגע שזה יהיה אמיתי, אותנטי ויתחבר ללקוחות שלכם, כבר הגדלתם את הסיכוי שהפוסט יגיע ליותר אנשים ויניע אותם לפעולה.


חושבים, בודקים ורק אז כותבים

אז אחרי שהבנתם את זה ולפני שנתחיל לכתוב את הפוסט בצורה טובה ושיווקית, חשוב שנתחיל בתחקיר שיווקי מקיף ונרחב, על מנת שנוכל לקבל תמונה מקיפה על המוסך שלנו והשירות שאותו אנחנו מספקים והיינו מעוניינים לפרסם ולקדם.

המטרה העיקרית בביצוע התחקיר היא לאפיין את קהל היעד של המוסך, על מנת שנוכל לדעת מה להציע לו ומתי. את התחקיר נבצע תוך כדי עיון בחומרי רקע, תחקור לקוחות פוטנציאלים (במידת האפשר), בדיקת תחומי העניין שלהם, איסוף נתונים דמוגרפים וכו'. אם תרצו לקחת את שלב התחקיר צעד נוסף קדימה, תוכלו לבצע בדיקה מעמיקה בגוגל, שתעזור לכם להבין איך קולגות בעלי מוסכים אחרים כותבים על המוסך ומאיזה זוויות וכיוונים הם ניגשים לעניין.


שמים דגש גדול על הפתיחה

למשפט הפתיחה של הטקסט שאתם כותבים, ישנה השפעה גדולה מאוד על המשך הקריאה בידי הלקוחות הפוטנציאליים של המוסך. על פי מחקרים 90% מהגולשים מחליטים על פי המשפט הראשון אם להמשיך לקרוא את הפוסט, כך שלפתיחה של הפוסט יש יכולת גדולה לקבוע את מידה את ההצלחה שלו. חשוב שמשפט הפתיחה יגרה את הקוראים להמשיך לקרוא ויעורר סקרנות, יש כמה דרכים שניתן לעשות זאת ואחת מהן היא להתחיל בשאילת שאלה, שתגרום לקוראים לרצות לקבל עליה תשובה. שאלה כמו "האם אתם יודעים על מה אתם משלמים כשאתם מכניסים את האוטו למוסך לפני טסט"? יכולה לגרום לקוראים שאין להם באמת הבנה בתחום, להמשיך לקרוא ולהתעניין.


ממשיכים ליצור עניין

פסקת פתיחה מגרה ומסקרנת ככל שתהיה, לא באמת יכולה להציל טקסט שכתוב בצורה לא מעניינת ולא מקצועית. אז אחרי ששמתם דגש על הפתיחה של הטקסט, חשוב שתדאגו שהתוכן כולו יעורר עניין וייתן ערך נוסף לקוראים. זכרו שמבחינת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אתם ברי סמכא בכל מה שקשור לעולם הרכב, ככה שאם התכנים שאתם מפיצים ידגישו את היותכם כאלה ובאמת יספקו לקוראים ערך, הם ימשיכו לקרוא אותם וגם יפנו אליכם במידת הצורך.

משתפים בכל דרך

אחרי שכתבתם פוסט מקצועי ומעניין והוספתם לו תמונה יפה ומעוצבת, זה הזמן לדאוג לחשיפה טובה של הפוסט. כי טוב ככל שיהיה, אם אף אחד לא יקרה אותו, לא עשיתם כלום. חשוב שתבינו כי החשיפה הראשונית של הפוסט שכתבתם היא קריטית, כי האלגוריתם של פייסבוק, גוגל ואינסטגרם, מייחס משמעות רבה לכמות המעורבות הראשונית שהתוכן מקבל ועל פי זה הוא בונה את החשיפה שלו להמשך. כך שאם לא מספיק גולשים יחשפו לפוסט שלכם בהתחלה, הוא לא יצליח להמריא ולכן על מנת לתת דחיפה לפוסט שתפו אותו בפרופיל האישי, בקרב קבוצות רלוונטיות ובכל אמצעי שעומד לרשותכם, כגון רשימת תפוצה במייל, בסמס או בווטסאפ


לסיכום, פוסטים שכתובים טוב יכולים למשוך את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם להיכנס, לקרוא ואפילו להמשיך לבצע פעולות שונות, שיהפכו אותם ללקוחות משלמים. כך שחשוב שלא תכתבו בפזיזות ולפני שאתם ניגשים לכתוב את הפוסט, זכרו מה מרגש ומניע את הלקוחות שלכם ורק אז תתחילו לכתוב. כמובן שאם אתם רוצים שהם יהפכו מסתם עוקבים ללקוחות קבועים של המוסך, חשוב לא לשכוח לשלב בסוף טקסט שיניע לפעולה ויאפשר לכם לשמור על קשר רציף איתם. תכנים איכותיים יכולים להקפיץ את שיווק המוסך שלכם, לעזור לכם לחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות הקיימים שלכם ולאפשר לכם להגיע ללקוחות חדשים.


חברת ברודקאסט הוקמה על מנת לעזור לכם לקדם ולשווק את המוסך שלכם, גם אם כתיבה ושיווק זה לא תחום המומחיות שלכם. בעזרת מערכת השיווק של ברודקאסט, תוכלו ליצור תוכן מדויק ומסקרן, להפיץ אותו ברשתות החברתיות בקלות בקרב לקוחות קיימים וכמובן להגיע ליותר ויותר לקוחות חדשים. עם המערכת של ברודקאסט תוכלו לעשות הכל במקום אחד - לנהל את המערך השיווקי שלכם: ליצור תוכן מדויק ומסקרן, להפיץ אותו ברשתות החברתיות בקלות בקרב לקוחות קיימים וכמובן להגיע ליותר ויותר לקוחות חדשים. במקביל תוכלו לתפעל את מועדון הלקוחות שלכם באותו המקום בו אתם מנהלים את הקמפיינים השיווקיים שלכם, לצרף לקוחות חדשים באמצעות מנגנון הסמס החוזר ולהיות תמיד עם היד על הדופק.


במערכת של ברודקאסט קיימים אלפי קמפיינים שיווקיים, עם תוכן שמותאם בדיוק לשיווק וקידום של מוסכים כמו שלכם, ככה שאתם לא צריכים ליצור שום תוכן, אנחנו נעשה הכל עבורכם ואתם תוכלו להמשיך לעשות את מה שאתם עושים הכי טוב - לדאוג לכלי הרכב של הלקוחות שלכם.


רוצים להתחיל לכתוב פוסטים מושכים ומעניינים למוסך שלכם? היכנסו עכשיו למערכת והתנסו בחינם.

צליל לוי

מאת אשר וילף

בוגר תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט ומומחה בשיווק ובפרסום דיגיטלי.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page