פוטושופ (Photoshop) הוא כלי עריכה ועיצוב נהדר אך לא תמיד מתאים
top of page
  • צוות ברודקאסט

איך לעצב תוכן מדהים בלי פוטושופ

פוטושופ (Photoshop) הוא כלי עריכה ועיצוב מפורסם ונהדר - אך לא תמיד מתאים לכולם וכדאי להכיר כלים אחרים שיעשו את העבודה טוב יותר.


בעידן של ימינו שבו כל בעל עסק, צריך ואף חייב לקדם את העסק שלו באמצעות תוכן מעוצב ומרשים חשוב למצוא את הכלים המתאימים ביותר עבור המשימה. עסק שרוצה להצליח כיום לייצר נוכחות ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם, נדרש לייצר באופן שוטף ומהיר סוגי תכנים מגוונים - דפי נחיתה, סרטונים, קאברים ותמונות ממותגות, וכמובן, להפיץ אותם בכמה שיותר ערוצים לכמה שיותר לקוחות. הדרך לצריכת התוכן במאה ה21 - היא מהירה, מיידית, הכל כאן ועכשיו, וכך גם הלקוחות שלכם צורכים את התוכן, וכתוצאה מכך, גם יצירת והפקת התוכן שלכם חייבת להיות מהירה ומיידית - אחרת, הלקוחות שלכם יבחרו במתחרים שעושים זאת בצורה טובה ומהירה יותר!


אז אם כבר קראתם מגוון כתבות ובלוגים שונים, כבר בטוח הבנתם שהתוכן הוא המלך וכדי לבלוט מעל כולם, אתם חייבים תוכן מגוון, מקצועי, מלא ביצירתיות, מותאם לכל עונה ולכל לאירוע, ולא פחות חשוב מעוצב ומרשים!


אז אם כבר שמעתם על פוטושופ ואפילו כבר התנסתם בה קצת והבנתם שאולי היא לא בדיוק הכלי המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.


כיום, ליצירת והפקת תמונות מעוצבות ישנם מגוון תוכנות, אך בכתבה זו ריכזנו עבורכם סקירה של 3 אפשרויות מרכזיות העומדות בפניכם על מנת לייצר ולעצב תוכן מנצח עבור העסק שלכם


  1. פוטושופ (Photoshop)

  2. קאנבה (Canva)

  3. ברודקאסט (Broadcust)


פוטושופ (Photoshop) נחשבת כיום לתוכנה הטובה בעולם ליצירת תמונות וגרפיקות, החל מעריכת תמונות ויצירת קומפוזיציות וכלה בציור דיגיטלי, הנפשה ועיצוב גרפי. היא בשימוש של אנשי מקצוע המומחים ביצירת תוכן כמו מעצבים גרפיים או/ו גרפיקאיים,אך היא לרוב פחות מתאימה לעסקים שרוצים לייצר תוכן עבור עצמם. מדוע? מכמה סיבות עיקריות:

  1. עקומת הלמידה - כפי שציינו, פוטושופ זאת תוכנות עריכה מאוד מתקדמת, עם המון כלי עיצוב מדהימים, אך לצד זאת, כגודל כמות הכלים - כך הלמידה של פוטושופ היא מאתגרת בלשון המעטה, ולמי שאין כמה שעות ביום, למשך תקופה ארוכה ללמידה, עדיף לוותר מראש (אל תדאגו - לא להתייאש, יש פתרון מדהים שלא מצריך מכם יותר מ5 דק' ביום)

  2. זמינות וניידות - כיוון שפוטושופ הוא כלי עריכה מתקדם מאוד, כך גם זמינות מרבית הכלים שיש בו, זמינים רק למי שמשתמש במחשב נייד/ח. כיום, אדובי (Adobe) השכילה והוציאה אפליקציה לניידים, אך היא מאוד מוגבלת, ובנינו, גם לא נוח לעצב ולערוך שעות על גבי שעות במסך כל כך קטן.

  3. סוגי תוכן שונים - לא ניתן ליצור בפוטושופ סרטונים ודפי נחיתה, ומצב זה, מאלץ אתכם כעסק לרכוש או/ו להשתמש בכלי נוסף ליצירת תכנים חשובים אילו

  4. גורם המחיר - מחיר מנוי לשימוש שנתי בתוכנה עומד על כמה מאות שקלים טובים בכל חודש

בעוד אנשי מקצוע רבים מייצרים ויוצרים תכנים מדהימים עם פוטושופ (Photoshop), המציאות בפועל היא שהעסק הממוצע שרוצה להכין תוכן וגרפיקה לרשתות החברתיות אינו צריך את זה, וסביר להניח שיוכל ליהנות מתוכן מגוון יותר וגם יותר בקלות


קאנבה (Canva) היא כלי עריכה ועיצוב טובה מאוד, השימוש בה נוח, פשוט וידידותי, לכל אחד שרוצה לעצב לעצמו - אך עם כל הטוב הזה, גם הכלי הזה לא מתאים לכל עסק - למה?


  1. תשלום על התמונות הכי יפות - אמנם יש בקאנבה תמונות שהן חינמיות, וניתנות לשימוש, אך כמו כל דבר איכותי וטוב, התמונות היפות, המרשימות , אילו שגורמות לקורא, לעצור להתמקד בתמונה - עולות לא מעט כסף, שעליו תצטרכו לשלם תוספת מחיר

  2. ערוצי הפצה - הקאנבה אמנם היא כלי נוח לעיצוב, אך עיצוב זה לא מספיק.. איך תפיצו את הבשורה? בקאנבה אתם נדרשים לאחר העיצוב לשמור ידנית את התמונה, ולבצע הפצה עצמאית של התוכן - דבר שלוקח לא מעט זמן. אם אתם גם תרצו לבצע הפצה של התוכן בניוזלטר או בסמס אתם תצטרכו להתאמץ אפילו יותר ולהעביר את העיצוב לתוכנה חיצונית אחרת.

  3. חייבים להיות יצירתיים - קאנבה אמנם מאפשרת לכם לבחור מתוך תבנית עיצובית, אבל רגע.. מה עם כתיבת המסר? מה עם התוכן עצמו? את זה בקאנבה תצטרכו לעשות זאת לבד.

  4. מדידה - תוכן לא מסתיים רק בעיצוב, חשוב מאוד, שלאחר ההפצה - תהיה מדידת האפקטיביות, עוד חיסרון משמעותי בכלי, כיוון שלא ניתן לבצע זאת בו.

  5. סוגי תוכן שונים - בדומה בפוטושופ, גם בקאנבה, לא ניתן ליצור סרטונים ודפי נחיתה.

  6. שפה - ממשק נוח בעברית ותמיכה של צוות דובר שפה מקומית - כיום קאנבה מספקת תמיכה במגוון שפות אבל לא בעברית

בעוד קאנבה (Canva) היא כלי שיותר מתאים לעסקים קטנים מאשר פוטושופ, גם אצלה, התשלום, היצירתיות, גיוון התוכן ואפשרויות ההפצה מוגבלות, ולא מאפשרות לעסק להתמקד במה שחשוב באמת - העסק שלו!


אז מה עושים? מתייאשים? ממש לא! בשביל זה יש את כלי מספר ה-3 והוא האולטימטיבי ביותר לעסקים קטנים ובינוניים שרוצים לייצר תוכן בקלות, במהירות ובלי להשקיע הון, שיכול להיות מושקע בדברים אחרים חשובים לקידום העסק - הכירו את ברודקאסט!




ברודקאסט (Broadcust) מעניקה כלי יותר מדויק לצרכים לפרסום ושיווק העסק שלכם, איך עושים את זה? באמצעות מערכת מאוד פשוטה לתפעול - כי לכל עסק הדבר היקר ביותר זה הזמן, אין צורך בהשקעת זמן רב ללמידה. ברודקאסט זמינה לכם בעלי העסקים, מכל פלטפורמה - מחשב או נייד.


ברודקאסט כוללת יכולות עיצוב תוכן - דפי נחיתה, תמונות מקצועיות וקאברים ממותגים - בקלות ובפשטות, וללא צורך ברכישת התמונות הכי יפות (הכל כלול), בנוסף ברודקאסט מעסיקה את טובי המוחות היצירתיים בשוק, כך שלכל תחום לו אנו מעניקים את שירותינו, יש את הקופי והמלל הנכונים, המדויקים, ואילו שיניעו לפעולה את הלקוחות שלכם - ואתם, רק צריכים לבחור את התוכן שהכי אהבתם!


לצד כל יתרונות אילו, המערכת מאפשרת להפיץ את העיצוב בערוצי הרשתות החברתיות, כגון פייסבוק (Facebook), ווטסאפ (Whatsapp), אינסטגרם (Instegram) וגוגל (Google) וגם בשיווק ישיר בסמס (SMS) ומייל (Email) לרשימת הלקוחות וטיפוח מועדון החברים שלכם והכל במקום אחד.


לסיכום, ברודקאסט היא כלי ניהול מדהים שיאפשר לכם לנהל את הקמפיין הבא שלכם בצורה פשוטה, קלה, נוחה, חכמה ולא פחות חשוב, משתלמת! זה מתחיל בשלב עיצוב הקמפיין והמסר (שהכל מחכה לכם - רק תבחרו), הפצתו בפלטפורמות שונות (בפחות מ4 לחיצות) - והכל תחת מערכת אחת, שזמינה לכם בכל זמן, ובכל מקום!


רוצים כבר להתנסות >> הרשמה חינם בקישור הזה


מאת רביד כהן

מומחה באסטרטגיות שיווק דגיטליות ורשתות חברתיות.

מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page