לבעלי עסקים רבים, שיווק העסק נשמע הרבה פעמים כמו בעיה גדולה ומסובכת, שהם לא ממש יודעים איך לגשת אליה ומאיפה להתחיל, אבל האמת היא שיש כמה "חוקים" בלתי כתובים ודיי פשוטים שאם תעקבו אחריהם, זה לא יראה כזה מפחיד.
אז נכון, בשביל להיות מומחי שיווק לא מספיק רק לקרוא טיפים ועצות ברחבי הרשת, אבל זאת בהחלט דרך נהדרת להתחיל להניע את שיווק העסק שלכם, שיעזור לו לבלוט ולגדול.

המדריך המלא להצלחת העסק
ריכזנו עבורכם 30 טיפים לפרסום ושיווק העסק שלכם שיעזרו לכם להתחיל לשווק כל עסק בקלות וביעילות.
1. דייקו את העסק שלכם - כשאנחנו משווקים, אנחנו למעשה מסבירים ללקוחות הפוטנציאלים שלנו את היסודות של העסק שלנו, זה שאנחנו כל כך אוהבים ושבחרנו בו כי השתוקקנו לו ממש. זה הרי הדבר שאנחנו הכי מתמצאים בו בעולם ולכן השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם מתחילים לשווק היא מה אני צריך להבהיר לקהל שלי בדרך הכי ישירה ובגובה העיניים?
2. מצאו את הבידול והערך - על מנת לשווק ולפרסם את העסק שלכם חשוב שתזכירו לעצמכם מה התועלת, הערך והייחודיות במוצר או בשירות שלכם ומה אתם אוהבים בו. בסופו של דבר, שיווק העסק צריך לצאת לכם בצורה הכי טבעית וזורמת, אז חישבו מה אתם באמת אוהבים במה שאתם עושים ובמה שהוא נותן לעולם? וחשוב לא פחות מה מיוחד בכם שאין למתחרים שלכם?
3. בחרו פלטפורמות פרסום - אחרי שהבנתם מה, חשוב שתבינו באיזה פלטפורמה תרצו לפרסם את המסרים השיווקיים שלכם. לשם כך, יש לברר מיהו קהל היעד הממוקד שלכם ואז תצליחו להבין מהן הפלטפורמות הנכונות לשיווק, שבהן הקהל הספציפי שלכם נמצא.
4. חשבו יצירתי - חשבו על איזשהו מהלך שיווקי, על רעיון או מיזם חדש אותו תוכלו להציע דווקא בפלטפורמה שנבחרה ונסו להיות כמה שיותר מקוריים ויצירתיים, על מנת ליצור כמה שיותר באז ולעורר את הקהל שלכם. על מנת לעשות את זה פקחו את העיניים וקבלו השראה מאתרים בעולם, מחיפוש בגוגל, מדברים שעשו האוטוריטות בתחומכם.
5. דייקו את המסר - חשוב שנבחר מוטיב או מסר מרכזי לקמפיין, שיספק את הטון ויגדיר את מרכיבי הקמפיין השונים, כמו כותרת הקמפיין, התמונה הראשית, הפרטים הנוספים וכו'. כדאי שהמסר שאנחנו בוחרים יהיה ממוקד ולא ינסה להתפרס על יותר מדי רעיונות ותחומים, על מנת להצליח לשמור גם את הקהל שלכם ממוקד במסר שאתם מנסים להעביר לו
6. כתבו טקסט מדויק ויעיל - אל תפרסמו "סתם" תכנים, כתבו אותם על סמך התועלות הכי טובות שיש לכם להציע. במקביל, אל תשכחו לדייק לעצמכם, את המוצר שלכם והבינו איזה רגש הוא מייצר אצל הקהל שלכם, (כמו סיפוק, הצלחה, רוגע, תחושה שהוא שווה יותר), כי זה בדיוק מה שתצטרכו להדגיש בטקסט, כמובן שבצורה הכי עדינה וטבעית שאפשר.
7. הניעו לפעולה - זכרו! לא מניחים פוסט שיווקי על המדף והולכים לישון, כי כל פוסט דורש קודם כל מעקב. אם נתתם מספר טלפון שלכם אז עליכם להיות זמינים, אם כתבתם פוסט בפייסבוק עליכם לשים לב לתגובות ולענות בזמן אמת וכו'. מעבר לכך, חשוב שתייצרו אצל הקהל דרך שתניע אותו לפעולה כמו הפנייה ללינק, מספר טלפון או קישור לאתר או לדף נחיתה ממוקד.
8. ענו לעוקבים ותשארו מעורבים - קודם כל הגיבו, במילים!, לא מספיק לעשות לייק, לב או פרצוף צוחק. כאשר כותבים לכם תגובה בדף העסקי, חשוב מאוד להגיב בחזרה במילים, כמה שיותר מילים יותר טוב ותמיד עדיף בשאלה שתיצור מעורבות (= מידת וכמות האינטראקציה שיש אצלכם בדף). כאשר לקוחות מגיבים ואתם לא מגיבים בחזרה, המערכת של פייסבוק שמה לב לכך ותהיה לזה השפעה על החשיפה שלכם.
9. שתפו בתוכן מגוון ומעניין - תוכן אחיד וחד גוני, יכול לגרום לדף להיראות די משעמם, לא מושך ומעניין. בדף עסקי חשוב שיהיה גיוון, כלומר תוכן מסוגים ובסגנונות שונים (סרטונים, תמונות, דפי נחיתה ועוד) ובכל סוגי השירותים שהעסק מספק. כמובן שחשוב ליצור תוכן בעל ערך מוסף ולספק לעוקבים שלכם טיפים, רעיונות ומידע נגיש שיעניין אותם ולא "סתם" למלא את העמוד בתכנים.

10. התמקדו במה שנוח לכם - למדו היטב מהו הערוץ השיווקי שהכי נוח לכם לעבוד בו ובו בזמן הוא גם יעיל ועושה עבורכם את העבודה והתמקדו בו. לרוב העסקים אין צורך לתחזק גם אתר, גם ערוץ יוטיוב, גם פייסבוק, גם אינסטגרם וגם בלוג. חשבו על הדרכים המדויקות לכם ויהיה לכם הכי קל להתנהל והתמקדו בשיווק ממוקד ומסודר בפלטפורמה שמרגישה לכם הכי יעילה.
11. תהיו עצמכם - מעבר לשיווק או מכירה, חשוב לשים לב שאתם מפרסמים גם תוכן אותנטי שיעודד את המעורבות של הגולשים בדף שלכם. מומלץ מאוד לנסח שאלות שיגרמו לגולשים להגיב ולשתף סביב התכנים שאתם מעלים. בתחילת הדרך הגולשים לא ממהרים לשתף פעולה, או להגיב, במיוחד בדפים עסקיים וכשאנחנו פונים אליהם בשאלה פתוחה ניצור אצלם דחף להגיב לתוכן שאנחנו מעלים.
12. גיוון ברשתות החברתיות - פייסבוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות והמוכרות אך היא לא היחידה. חוץ מאינסטגרם ופייסבוק המוכרות יש עוד רשתות חברתיות כדאי שתשתמשו בהן, כמו יוטיוב, וואטסאפ, לינקדאין, טוויטר ועוד כך תוכלו להיחשף לקהל נוסף.
13. צרו בסיס טוב - יצירה של תשתית טובה לקליטת אוהדים היא כלל חשוב ביותר במערך השיווקי שלכם, אז לפני שנתחיל בכלל לפרסם בדף העסקי בפייסבוק, קודם חשוב שנוודא כי הנחנו בסיס טוב לקליטה של אוהדים חדשים בדף העסקי ונוודא שיש בידיהם את כל מה שהם צריכים לדעת על מנת לעקוב אחרי העמוד וליצור איתנו קשר בהמשך. חשוב שכל אחד שנכנס לדף העסקי שלנו יבין בדיוק לאן הוא הגיע, למה כדאי לו להתחיל לעקוב אחרינו ושכל המידע הרלוונטי (כמו טלפונים, כתובות, אתר וכו'), יהיו ברור ונגיש.
14. הגדירו את המטרות שלכם מראש - אם מטרת הפרסום שלנו היא ליצור מעורבות גולשים (צפיות, לייקים, תגובות, פניות, ושיתופים), חשוב שנשאיר את הגולשים בתוך הפלטפורמה (וכמובן נגרום להם להיות מעורבים באמצעות התוכן) ולא נעביר אותם ממודעת הפייסבוק לאתר אינטרנט חיצוני.
אם המטרה שלנו היא איסוף לידים (באמצעות דף נחיתה לדוגמה), נשלח את הגולשים לדף חיצוני. טיפ - את דף הנחיתה מומלץ ליצור באמצעות פלטפורמה חיצונית כגון מערכת ברודקאסט שזמן טעינת הדף שלה מהיר וגם מאפשר ניהול מסודר של פרטי הלידים שנכנסים.
15. הגדירו יעדים - אחרי שהגדרנו מהי מטרת הקמפיין איתו אנו רוצים לצאת, נשאף לבצע חידוד למטרות הקמפיין ולהגדיר יעדים כמותיים מדידים. חידוד המטרה יעזור לנו לבנות קמפיין מדויק, שיענה בצורה הטובה על צרכי העסק והדרגת יעדים כמותיים יעזור למדוד את הצלחת הקמפיין.
16. הגדירו מה תרצו שהלקוח יעשה - לפני שמתחילים בתהליך עיצוב ובניית הקמפיין חשוב להבין מה ברצוננו שהלקוח יעשה, שימלא פרטים בטופס ההצטרפות? שיתקשר לבית העסק? שילחץ 'אני מעוניין'? שישתף את התוכן? הבהרת השאלה תבהיר לנו יותר מאוחר כיצד הקמפיין יבנה ואיזה אלמנטים נשלב בכדי להשיג מטרה זו. לפעמים אין פעולה ספציפית שנצפה מהלקוח לבצע ומטרת הקמפיין תהיה תזכורת ללקוח לגבי העסק או יצירת היכרות ראשונית עם הלקוח.
17. עשו שימוש בדף נחיתה - על ידי יצירה של דף נחיתה שכולל 2-4 שורות טקסט ומסתיים עם טופס איסוף להשארת פרטים (שם, מייל, טלפון וכו'), ניתן לאסוף לקוחות פוטנציאלים (לידים) וזאת גם דרך נהדרת למשוך טראפיק לאתר על ידי קישורים למאמרים או כתבות.
18. שלבו קמפיינים בתשלום בפייסבוק - תוכן איכותי שהשקענו בו ואף אחד לא נחשף אליו לא יועיל לנו . בפייסבוק כמות החשיפה האורגנית עומדת על אחוזים בודדים בלבד, מתוך העוקבים בדף נחשפים לפוסט שכתבתם ועיצבתם רק אחוז עוקבים קטן. תתחילו מלקדם רק חלק מהפוסטים שכתבתם דרך קמפיין ממומן ברשתות החברתיות, זה יעזור לתוכן שלכם להגיע לקהלים מאוד ספציפיים ומוגדרים בהתאם לבחירה שלכם ולכן חשוב לבחור קהלים שרלוונטיים לעסק שלכם.
19. פיתחו ערוץ יוטיוב - על פניו זה אולי נשמע לכם לא קשור לעסק שלכם, אבל יש פשוט מסרים שעוברים טוב בסרטון ולא דווקא בכתב. כיום יש שלל אמצעים קלים ופשוטים כמו טלפון נייד ואפליקציות שנועדו לעריכת סרטוני וידאו, שיאפשרו לכם להדגיש את החזקות שקיימים במוצרים או בשירותים שלכם, לעדכן מה מתרחש בתוך העסק וגם תוכלו להעלות סרטונים וראליים שישותפו במרחב של הרשתות החברתיות.
20. השתמשו בניוזלטר \ רשימת תפוצה - באמצעות דיוור של רשימת התפוצה שלכם, תוכלו להעביר אינפורמציה או מידע שייתן להם ערך מוסף ובו זמנית להציע גם שירותים או מוצרים שלכם. זו אחת השיטות האפקטיביות ויעילות בשיווק דרך האינטרנט, אמצעי נהדר לשימור לקוחות והוספת לקוחות חדשים לעסק.

21. אל תשווקו, תנו ערך - העמסה של תוכן פרסומי לא מועילה למטרה שלכם, כי היא עלולה לגרום לגולשים להתנתק ולהפסיק לעקוב אחר הדף העסקי שלכם. שלבו בחכמה תוכן פרסומי ותוכן מקצועי ומעניין אשר נותן ערך מוסף לתוכן. מקובל לעשות יחס של 1 ל 5, כלומר רק אחר מכל חמש פוסטים יהיה פוסט של בעל תוכן פרסומי מובהק.
22. צרו פרופיל אישי לעסק - מומלץ לפתוח פרופיל אישי - עסקי, בנוסף לפרופיל האישי שמיועד לחיים הפרטיים. עלינו להפריד בין הפרופיל הפרטי שלנו, ששם אנחנו משתפים בחוויות האישיות שלנו עם החברים והמשפחה, לבין פרופיל אישי נוסף, בו אני מתקשר עם האוהדים שלי שהם בעצם הלקוחות של העסק שלי.
23. הצטרפו לקבוצות פייסבוק - ממש חשוב להצטרף לקהילות וקבוצות רלוונטיות שיש לעסק שלנו מכנה או עניין משותף איתן. אחרי שהקמתי את הפרופיל אישי-עסקי שלי, עלי להבין לאילו עולמות תוכן אני שייך ולהצטרף לקבוצות שונות בפייסבוק, בהם אוכל מאוחר יותר לפרסם ולשתף תוכן רלוונטי עבורם.
24. פתחו עמוד עסקי - עמוד עסקי מאפשר לנו להגדיל חשיפה לקהל לקוחות שיכול להיות רלוונטי עבור העסק שלנו, על ידי תשלום לפייסבוק באמצעות קידום ממומן. בנוסף, דף עסקי לא מוגבל בכמות החברים, בניגוד לדף האישי שמוגבל ל-5000 חברים.
25. שתפו מהעמוד העסקי - חשוב ומאוד מומלץ לשתף מהעמוד העסקי לעמוד הפרטי, על מנת להגדיל את החשיפה של הפוסטים שלכם. אבל מצד שני לא להעלות ישירות תכנים פרסומיים לעמוד הפרטי, שימוש לא נכון במדיה יכול להוביל לקבלת התראה מפייסבוק ולבסוף אף לחסימה וחבל.
26. עשו שימוש במערכת לניהול לקוחות- מערכת ניהול לקוחות היא דרך נפלאה לשווק ולפרסם את העסק ולא רק לנהל ולארגן לכם את הפרטים של הלקוחות. תוכלו לשלוח דרכה מבצעים, הטבות ודיוורים שונים, שיעזרו ללקוחות שלכם להמשיך להיות מודעים לעסק שלכם כל הזמן.
27. שלחו מיילים ללקוחות שלכם- למרות כל הכלים הדיגיטליים והרשתות החברתיות השונות שסובבות אותנו, שיווק באמצעות מייל עדיין נחשב לאחת הדרכים הכי טובות לשמור על קשר עם הלקוחות ולשלוח להם מידע רלוונטי. רוב האנשים נכנסים לפחות פעם ביום (אם לא יותר) לאימייל שלהם ובודקים את ההודעות, במידה ומדובר בהודעה רלוונטית עבורם הם יעבירו אותה לחברים, למשפחה ולמכרים מהעבודה.
28. השתמשו בתמונות מקצועיות- התמונות שאותן אנחנו מעלים לרשת, צריכות למשוך עניין, ולתפוס את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי ובעיקר לשדר רצינות ומקצועיות. לכן עליכם להשקיע מעט מחשבה איזו תמונה אתם מעלים, לעצב אותה ולמתג אותה כראוי.
29. תבדקו ותשתפרו - כנראה שפרסמתם בפייסבוק לא רק על מנת לייצר חשיפה מקסימלית, אלא לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים. מודעה שעובדת כמו שצריך היא מודעה שיש עליה הרבה הקלקות ואם זה לא קורה, כדאי שנבין מה כדאי לשפר או לשנות. בשביל לדעת אם המודעה מניבה תוצאות טובות מספיק או שכדאי לשפר את הטקסט, את התמונה או את הכותרת, לא כדאי לערוך שינויים מהר מדי, אלא לתת למודעה לרוץ לפחות יומיים, על מנת לתת לנו מספיק נתוני חשיפה ולקליקים שיעזרו לנו לגבש מסקנה יותר וודאית.
30. תעזרו במערכות דיגיטליות מתקדמות - שימוש במערכות דיגיטליות מתקדמות כדוגמת להשתמש המערכת של חברת ברודקאסט, פשוט תקל לכם על החיים. במערכת תוכלו לבחור ממגוון תבניות מוכנות שבאמצעותם תוכלו ליצור קמפיינים ודפי נחיתה איכותיים, מעוצבים וקלים לשימוש. כך, תוכלו למקד את מרב המאמצים שלכם במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב ועדיין, לשווק את העסק שלכם באופן מתקדם ויעיל.
אז אנחנו מקווים שעכשיו יש לכם את הבסיס להבין לבד איך לפרסם ולשווק את העסק שלכם בצורה טובה ויעילה ואת האומץ לעשות את הצעד הראשון בשיווק העסק שלכם. אבל היות ושיווק או לא דבר שלומדים על רגל אחת וגם לא לכל אחד ממש קל לעשות את זה לבד, אם אתם רוצים להזניק את שיווק העסק שלכם, אתם מוזמנים להתחבר למערכת של ברודקאסט ופשוט להתחיל לשווק בקלות, ביעילות ובכיף.

מאת איריס בראל
מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט
מומחית ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי.
留言