רואי חשבון? כך תכתבו את הפוסט המושלם לדף הפייסבוק העסקי שלכם
top of page
  • צוות ברודקאסט

רואי חשבון? כך תכתבו את הפוסט המושלם לדף הפייסבוק העסקי שלכם

לרוב האנשים לא קל לכתוב כתיבה שיווקית, כי גם אם יש לנו יכולות כתיבה טובות, הכתיבה שלנו לא צריכה להיות רק יפה וברורה, אלא גם לשווק ולמכור. היות ואתם רואי חשבון, כנראה שאתם מומחים בדברים אחרים שלא קשורים לכתיבה ובטח שלא לכתיבה שיווקית, אבל אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בפייסבוק, כדאי לכם לעקוב אחרי כמה טיפים חשובים, על מנת שתצליחו לגעת בכמה שיותר עוקבים ולהפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים.

גם אם כתיבה היא לא בהכרח הצד החזק שלכם, ישנם כמה כללי אצבע טובים ופשוטים, שיכולים לעזור לכם לפרסם פוסטים שימקסמו את האינטראקציה של הקהל עם הדף העסקי שלכם בפייסבוק.

פוסטים שיווקיים לרואי חשבון / ברודקאסט

מכירים את העסק שלכם מכל כיוון

כתיבה שיווקית מורכבת משילוב של יכולות כתיבה ושמירה על מספר כללים, אחד מהם זה היכרות מעמיקה עם העסק שלכם בתחום ראיית החשבון והנהלת החשבונות. הדבר הראשון שחשוב שתעשו לפני שאתם מתחילים להעלות פוסטים בדף העסקי, זה לבצע תחקיר שיווקי שייתן לכם פרספקטיבה לגבי העסק. כך תוכלו לאפיין ולהכיר את קהל היעד שלכם, את הצרכים שלהם, ממה הם נלחצים ומה מניע אותם. אחרי שתדעו את כל זה, כבר יהיה לכם הרבה יותר קל לכתוב עבורם פוסטים בפייסבוק שידבר אליהם בגובה העיניים.

שלבים בדרך להכרת קהל היעד שלכם

1. אפיון כללי – נסו להבין בדיוק איזה שירות אתם מציעים? מה הנפח שלו? מה הוא כולל? וחשבו על כל פרט , שיעזור לכם להבין בדיוק מה העסק שלכם מציע. הרי לא כל רואי החשבון מציעים בדיוק את אותם השירותים ועל מנת לדייק את עצמכם, חשוב שתזקקו את מה שאתם מציעים.

2. תחרות – יש הרבה רו"ח וכל שנה מתווספים עוד, חשוב שנבין מיהם המתחרים בתחום ומה הם מציעים? מה היתרונות של העסק שלנו ואיזה ערך מוסף אנחנו מציעים? מהי התועלת הייחודית שלנו על פני המתחרים?

3. אפיון מדויק של קהל היעד – השלב המרכזי בתחקיר. בשלב הזה רצוי שנבין מי קהל היעד שאליו אנחנו פונים בתור רואי חשבון? האם מדובר על עסקים קטנים או גדולים? מה טווח הגילאים? מה תחום העיסוק שלהם? הצרכים שלהם? וכו'. הבנת קהל היעד תעזור לנו להבין למי מיועד התוכן שאנחנו מייצרים ותביא לבנייה של הצעת מכירה ייחודית ונבונה, שתספק מענה מדויק לצרכים הממשיים של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. מומלץ וחשוב לשלב המלצות מלקוחות – הדברים שהלקוחות שלנו מספרים עלינו, יכולים לעורר השראה אשר תעזור לנו להכיר את קהל היעד או למשוך אותו לקרוא את מה שנפרסם - למשל בעזרת שילוב ציטוטים בכותרת.

4. הבנה מה אתם רוצים להשיג? – כצעד ראשון לפני כתיבת הפוסט חשוב שנבין היטב מה המטרה אותה אנחנו רוצה להשיג, כי רק כך נוכל לכוון להשגת המטרה. האם אנחנו רוצים להגדיל את מאגר הלקוחות? אולי היינו רוצים בכלל לפנות לקהל לקוחות מסוג שונה, כי העסק שלנו פונה לכיוונים אחרים בתחום ראיית החשבון?

בעזרת הבנת המניעים הפסיכולוגיים של הלקוחות שלכם, תוכלו ליצור ולכתוב טקסט אפקטיבי. הפוסטים שאתם כותבים צריכים לאפשר ללקוחות שלכם לקשר בין הצרכים שלהם, לבין מה שאתם מציעים בתור רואי חשבון והדרך בה תוכלו לענות עליהם.


מבנה נכון של פוסט בפייסבוק זה הבסיס

אז כמובן אין נוסחה אחת שעובדת עבור כולם, אבל לרוב מסר שיווקי אפקטיבי ומניע לפעולה מורכב מ-3 חלקים מרכזיים:

1. כותרת שמבטיחה משהו ללקוחות שלכם – הפתיחה של הפוסט שלכם צריכה לסקרן ולתת לקוראים שלכם (שהם הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים של משרד רואי החשבון שלכם), סיבה טובה ומשמעותית להמשיך לקרוא את מה שכתבתם. אם הכותרת צריכה לסקרן את הקורא ולתת סיבה להתחיל את הקריאה, אז הפתיח (הפסקה הראשונה) הוא הפרומו שלכם ומטרתו לעורר אצל הקורא תגובה רגשית חזקה. איזה תגובה רגשית תרצו להעביר? תגובת הקלה או ביטחון, שתגרום לקורא להבין שהוא זקוק לשירותים שאתם מציעים בתור רואי חשבון. תוכלו לעשות זאת תוך שימוש באחת מהטכניקות הבאות:

המצב הרצוי לעומת המצב המצוי – פנייה לרגש תוך יצירת השוואה בין המצב הרצוי למצב המצוי, על מנת לגעת בנקודות הרגישות של הלקוחות ומבלי להציע פתרון על מנת להשאיר מתח וסקרנות (כמובן שחשוב לשמור על מתינות בלחיצה על המקומות הכואבים, בכדי לא ליצור תגובה הפוכה של התנגדות). לדוגמה, הזכירו להם כמה קשה ומתסכלת יכולה להיות ההתנהלות מול רשויות המס לבד וכמה נוח אם היה אם רואה חשבון מקצועי ומסור היה יכול לקחת את זה מהם.

היתרונות והתועלות המרכזיים בשירות – הצגת הדברים החיוביים שהלקוחות יקבלו הודות לשירות שלכם. אם נחזור לאותה הדוגמה מלמעלה, נוכל להסביר ללקוחות הפוטנציאליים שאנחנו נוכל לעשות זאת עבורם בקלות, במהירות ובמחיר הוגן לכל כיס.

2. טקסט שמסביר ומנמק – בגוף הטקסט נפנה להיגיון של הלקוחות וננמק להם את הסיבות בצורה טובה והגיונית. מנגנון ההיגיון נכנס לפעולה אצל הקוראים, על מנת להצדיק ולתמוך בהחלטה הרגשית שכבר התקבלה בשלב הראשון. לדוגמה, נזכיר להם שככה יישאר להם הרבה יותר זמן להתעסק בתחום העיסוק שלהם, במקום לבזבז זמן יקר על התנהלות מול רשויות המס השונות.

3. סיכום שקורא לפעולה – משפטי סיכום קצרים וקולעים אשר ינחו את הקוראים באופן ברור מה עליהם לעשות הלאה כדי להתקדם: לדוגמה, להתקשר או להקליק על המודעה על מנת לקבל עוד פרטים ולפנות להם עוד זמן.


מקדו את הכותרות שלכם

אחרי שהבנו מי קהל היעד שקורא את הפוסטים שלנו בפייסבוק ואיך המבנה של הפוסט שלנו צריך להיות כתוב, חשוב שנתאים לו את סוג הכותרת המתאימה ונוכל לבחור מתוך 5 סוגי כותרות מרכזיים:

1. ישר ולעניין – כותרת אשר לא מתחמקת ועוסקת ישירות בלב העניין. לדוגמה, "20% הנחה על הנהלת החשבונות בשנה הראשונה".

2. רמיזה עקיפה – כותרת מרמזת ומתחכמת ליצירת גירוי. לדוגמה, "מפסיקים לשבור את הראש ולנסות למלא את הדוח השנתי לבד ופונים אלינו".

3. שאלה טובה – כותרת עם שאלה פתוחה המחייבת את הקורא להמשך קריאה לקבלת תשובה. לדוגמה, "איך אנחנו מקלים ומפנים זמן ללקוחות שלנו?"

4. חד משמעי – כותרת עם הנחייה שלא משאירה מקום להתלבטות. לדוגמה, "דוח מס שנתי ב-1,490 ש"ח בלבד".

5. הבטחה גדולה – כותרת המתארת תועלת מרכזית של המוצר שלנו ומביאה לנקיטת פעולה. לדוגמה, "תנו לנו לטפל בראיית החשבון שלכם ויישאר לכם מלא זמן בשביל העסק שלכם".

* במרבית המקרים התבנית המתאימה ביותר לקהל לקוחות שכבר מכירים אותנו, היא כותרת ישירה או כותרת עם סימן קריאה, כי פשוט עם לקוחות קיימים אין לנו צורך להתחכם. לעומת זאת לקהל יעד חדש רצוי שנפנה בכותרת עקיפה או כותרת מבטיחה, על מנת לייצר גירוי ראשוני יותר חזק.

למילים שאתם בוחרים יש חשיבות ומשמעות

ישנה חשיבות גבוהה בבחירת המילים בהן אנחנו משתמשים ולכן חשוב שנכתוב בגובה העיניים ונשתמש ב"מילים מעוררות", כמו להשיג, ליהנות, לחסוך וכו'. לדוגמה, "מתקשרים היום וחוסכים 10% לכל שירותי ראיית החשבון בשנה הקרובה". או מילים שיכולים לעורר ביטחון כמו אמינות, ותק, מקצועיות וכדומה

מילים הן סמלים ויש להן יכולת לזרוק את הקוראים למקום או מצב רגשי בו אנחנו רוצים שהם יהיו ולכן חשוב להקפיד על תקשורת בצורה נכונה ויעילה ולכבד את הקורא, תוך הימנעות מפגיעה ברגשותיו. זכרו כי הרשת מוצפת במידע ולכן הרבה מאיתנו לרוב לא קוראים את כל הטקסטים לעומק ויותר סורקים אותם עם העיניים על מנת למצוא מענה מהיר לצרכים שלנו. לכן חשוב שנהיה ממוקדים ומדויקים ונכתוב תכנים איכותיים ומושכים, שלקוראים יהיה קל לנווט בתוכם ולמצוא מהר את המידע הרלוונטי עבורם ושיעזור לנו לשווק בצורה טובה יותר את העסק שלנו.

איך נכתוב תוכן איכותי ומדויק שיענה על הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים?

1. כתיבה פשוטה בגובה העיניים – נכתוב בפייסבוק כמו שאנחנו מדברים, בצורת זורמת, קלילה ובלתי מתאמצת.

2. נמנע משימוש בשפה מקצועית המוכרת רק לעובדים בתחום, הלקוחות שלנו לא תמיד יכירו את המונחים המקצועיים ולכן הם זקוקים לשירות שלנו.

3. שילוב של ציטוטים ועדויות של לקוחות מספרים וממליצים על השירות שאנחנו מציעים בתור רואי חשבון.

4. שאילת שאלות מעניינות ומגרות, שיגרמו לקוחות הקיימים והפוטנציאליים שנו להגיב ולהיות פעילים, זה יגביר את החשיפה של הפוסטים שלנו.

5. נציג מקורות אמינים מוסמכים, על מנת לייצר אמינות של דברינו. לדוגמה, נספר להם על המענקים להם זכאים הלקוחות שלנו, על גובה המיסוי ועל עדכונים ושינויים בחוק במידה ויש.

6. נייצר תחושה קלה של בהילות - בפרסום מבצעים לזמן מסוים, חשוב שנגרום ללקוחות להאמין שהמבצע זמני ולא יחזור. לדוגמה, "פתיחת תיק עוסק פטור ללא עלות, רק החודש".

אז אנחנו מקווים שעכשיו קצת יותר ברור לכם, איך תוכלו לכתוב פוסטים בפייסבוק שיעזרו לכם לחשוף את העסק שלכם בפני קהלים חדשים הזקוקים לרואה חשבון. אם אתם עדיין מרגישים שכתיבה שיווקית באופן קבוע קצת גדולה עליכם, אתם מוזמנים להתנסות במערכת של ברודקאסט, שמאפשרת לכם להמשיך להעניק שירותי ראיית חשבון ללקוחות שלכם ובמקביל לייצר תוכן איכותי ומקצועי עבור הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

חברת ברודקאסט מתמחה בשיווק עסקים ברשתות החברתיות השונות ומתאימה עבורכם תכנים שיווקיים מקצועיים, תמונות מעוצבות, דפי נחיתה, סרטונים וקמפיינים, המותאמים בדיוק לצרכים של רואי חשבון. בנוסף, תוכלו לנהל את מועדון הלקוחות שלכם, לקבל נתונים ספציפיים ולדעת אם אופן הפרסום שלכם אכן מתאים ועובד.

כל זה יעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם בתחום ראיית החשבון, בכמה רמות למעלה.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page