יועצים פיננסים? ככה בונים ומנהלים מועדון לקוחות מנצח
top of page
  • צוות ברודקאסט

יועצים פיננסים? ככה בונים ומנהלים מועדון לקוחות מנצח

אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לכם בתור בעלי עסקים בתחום הייעוץ הפיננסי זה הלקוחות שלכם, כי בסופו של יום הם אלו שיכריעו אם יכנס או לא יכנס כסף לעסק. אם בעבר יועצים פיננסים התייחסו אל לקוחות כדבר מובן מאליו, היום הרוב כבר מודעים בחשיבות של שימור הקשר איתם.

אז כמובן שחשוב שתשמרו על קשר עם כל הלקוחות הקבועים להם אתם מנהלים תיקי לקוחות בשוטף, אבל מה לגבי לקוחות שפנו אליכם פעם אחת והתעניינו? או כאלה שנתתם להם רק ייעוץ חד פעמי?


כל לקוח מזדמן או לקוח מתעניין הוא לקוח שחשוב לשמור איתו על קשר, לקוחות כאלו עשויים להפוך בעתיד ללקוחות קבועים. בשפה המקצועית קוראים לזה ניהול מאגר לקוחות או ניהול קשרי לקוחות, זוהי תפיסה שיווקית שרואה בלקוח שותף לדרך ושואפת לשמור איתו על קשר ארוך טווח, על מנת לטפח את הנאמנות שלו אלינו ולהפוך אותו ללקוח פוטנציאלי בבוא העת. הדבר נכון גם עבור עסקים קטנים וגם עבור עסקים גדולים, אך כשמדובר בעסקים קטנים, אנחנו חייבים לזכור שכל לקוח הופך להיות הרבה יותר משמעותי עבורנו ולכן חשוב שנשמר את הקשר באופן שוטף.

ניהול מועדון לקוחות ליועצים פיננסים/ ברודקאסט

בברודקאסט אנחנו מכירים בחשיבות הקיימת בשימור לקוחות וגיוס לקוחות חדשים, ככלי שיווקי אפקטיבי ולכן פיתחנו מערכת ייחודית, שמטרתה להקל על יועצים פיננסיים לשמר את הלקוחות הקיימים ואף ליצור מאגר לקוחות חדשים.

אז איך נשמור על קשר איכותי ורציף עם הלקוחות?

1. נייצר אינטראקציה יזומה עם הגולשים ברשת

הרשתות החברתיות כבר מזמן לא משמשות כרשת חברתית בלבד והן מהוות פלטפורמה שיווקית נהדרת לשיווק עסק. לכן בתור בעלי עסק בתחום הייעוץ הפיננסי, חשוב שננצל את הכוח של הפלטפורמות האלו על מנת לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלנו.


כשאנחנו מחליטים לשווק את העסק ברשתות החברתיות, לא נסתפק בפרסום תוכן מכירתי או שיווקי, שמנסה למכור את השירות שאנחנו מספקים וננסה לפרסם גם תכנים שיעודדו את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו להיות מעורבים. למה? יצירת מעורבות בתכנים שאנחנו מפרסמים, מגדילה את החשיפה שלהם ומאפשרת לכם לחשוף אותו בפני קהל רחב יותר. איך נעשה זאת? ננסח שאלות הקשורות לתחום הפיננסי בו אנחנו מייעצים ונעודד את הגולשים לקחת חלק בדיון. חשוב שנזכור כי פעמים רבות גולשים אינם ממהרים לשתף פעולה ולהגיב (בטח שלא בדף עסקי) וכשאנחנו פונים אליהם בצורה של שאלה, אנחנו מגדילים את הסיכוי לייצר את המעורבות שלהם. על מנת ליצור מעורבות ושיח בעמודים העסקיים שלכם, חשוב שתקבעו מראש אסטרטגיה שיווקית שתלווה את התכנים שאתם מפרסמים, תהיו עקביים, תקבלו החלטה לגבי תדירות הפרסומים ברשתות החברתיות ותדאגו גם לעמוד בהן.

הרבה יועצים פיננסים לא מנהלים יחסים אישיים עם הלקוחות, אבל גם יחס אישי קטן כמו ברכה ביום ההולדת או בחגים, יעזור להם לזכור אתכם יותר. ברגע שאנו שולחים ללקוחות שלנו ברכת מזל טוב לקראת חג או יום הולדת, הכוללת הטבה מסוימת אנחנו גם משמחים אותם וגם מזכירים להם שאנחנו קיימים ושאנחנו תמיד שם עבורם. בברודקאסט אנחנו ממליצים לכלל לקוחותינו לתזמן קמפיין חג או יום הולדת כשבוע לפני המועד ולכלול בו הטבה מסוימת, שתעודד את הלקוחות ליצור איתנו קשר. בנוסף נתזמן קמפיין שני במועד עצמו, בו נברך את הלקוחות ונתזכר אותם לגבי תוקף ההטבה שהצענו לו ביום ההולדת.

3. מעניקים ערך מוסף

ייעוץ פיננסי הוא תחום שרוב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, שלנו לא באמת מבינים בו ולכן אנחנו יכולים להנגיש להם את המידע הסבוך עבורם ו"על הדרך", גם לשווק את השירותים שאנחנו מספקים. כיום שיתוף של תכנים מקצועיים זאת אחת הדרכים הכי יעילות לשיווק ברשת, שיכולה לעזור ללקוחות הפוטנציאליים לבחור דווקא בכם. כשאתם מספקים ללקוחות שלכם מענה לשאלה שעולה להם בנוגע לתחום שירותי הייעוץ הפיננסי שאתם מספקים, יש סבירות מאוד גבוהה שהם יפנו דווקא אליכם כשהם יצטרכו לקבל שירות בתחום.

4. משתפים במידע

לקוחות אוהבים כשאנחנו מעניקים להם הטבות ומתנות, אבל מתנות ממש לא חייבות להיות פיזיות או להיות מגולמות בערך כספי. מוצר שמעניק להם ידע שהם לא יכולים לקבל במקום אחר, שווה ללקוחות שלנו הרבה יותר מכסף.

אז אתם יכולים לכתוב מדריך מקצועי שעוסק בתחום הייעוץ שלכם - אם אתם מומחים לכלכלת משפחה תוכלו לשתף במדריך לקניית תקציב משפחתי, אם אתם מתמחים בתחום הפנסיוני תוכלו לשתף במדריך שסוקר את החברות השונות בתחום ואם אתם יועצי מס תוכלו להציע בדיקה של החזרי מס בחינם. בתמורה לידע שאתם משתפים, תדאגו לבקש פרטי קשר כמו מייל או טלפון וכך תקבלו מאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים, אותם תוכלו להכניס למאגר הלקוחות שלכם ולשמור גם איתם על קשר בפלטפורמות השונות.

כמובן שכל התכנים שאתם משתפים צריכים להיות מנוסחים באופן אישי ולהיות מעוצבים ומקצועיים. אם אתם מסתבכים עם הכתיבה אתם יכולים לצלם את עצמכם במקום ליצור מדריך כתוב ואם אתם לא מסתדרים עם תוכנות עיצוב מורכבות, תוכלו להשתמש בתוכנות עיצוב נוחות ומהירות לעבודה, כמו המערכת של ברודקאסט, שגם מאפשרת לכם לשתף את התכנים שלכם ישירות לרשתות החברתיות ולמאגר הלקוחות שלכם.

לא יודעים מאיפה להתחיל? הירשמו עכשיו בחינם למערכת של ברודקאסט - מערכת שיווק ייחודית מסוגה, שמאפשרת ליצור תכנים ייחודיים, מעוצבים ומקצועיים או לשתף תכנים קיימים, מתוך מאגר עצום של תכנים המתאימים בדיוק לתחום הייעוץ הפיננסי. במערכת של ברודקאסט תוכלו למצוא את מיטב התכנים והכלים הדיגיטליים לשיווק העסק שלכם, להגיע ללקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים.

נתי נדב

מאת לינוי עוקב

בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים

התמחות בשיווק ופרסום דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page