שיווק בית קפה ומסעדות
top of page
  • טינה רבינוביץ'

איך הלקוחות ידעו שאצלכם טעים יותר? כלים לשיווק ופרסום בית קפה


תרבות הפנאי בישראל גדלה ומתרחבת מרגע לרגע, וישיבה בבית קפה הפכה כבר מזמן לבילוי מועדף עבור ישראלים רבים. נראה שבתי קפה חדשים נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם, אך רבים מהם גם נסגרים באותו הקצב. אז איך תמשכו לקוחות להגיע דווקא לבית הקפה שלכם - על פני בתי קפה רבים אחרים שפזורים סביבם?

הסוד הוא בשיווק!

שיווק בית הקפה לא אומר העסקה של יועצים שיווקיים, מעצבים גרפים, מומחי פרסום ועוד ועוד - כל מה שאתם צריכים זה להכיר פתרונות פשוטים עם תוצאות גדולות.

השיווק גם לא חייב לעלות לכם המון כסף, היום מרבית השיווק של בתי הקפה, מתבצע בדיגיטל - מה שמוזיל עלויות ומאפשר לכם לבצע שיווק איכותי לעסק שלכם, בתקציבים נמוכים, בזמנים קצרים, באופן עצמאי ופשוט - ולהביא, בהתאם לתוצאות טובות בטווח זמן קצר.

אנו בברודקאסט, בנינו "בנק" של פעולות שיווקיות עבור העסק שלכם - אתם בוחרים את הפעילות המתאימה לכם ומפיצים אותה בערוץ התקשורת שמתאים לכם. מערכת השיווק של ברודקאסט מאפשרת לכם לעשות פעולות שיווקיות, חכמות, פשוטות ויעילות ללא צורך בהעסקה של אנשי שיווק ופרסום.

Broadcust service for coffee shops

הגדרת קהל היעד - מי הם הלקוחות שלכם?

כדי שהפעילות השיווקית שלכם תהיה יעילה ומוצלחת ותביא לתוצאות הרצויות, עליכם לבחון מי הם בעצם הלקוחות שלכם? האם מדובר בתלמידי התיכון הסמוך לבית הקפה? העובדים מהמשרד בקומה שמעל בית הקפה? השכנים מהבניין ממול שמחכים לאוטובוס בתחנה שנמצא צמוד לבית הקפה? הקוסמטיקאית מהקליניקה ממול? אנשים מבוגרים שבאים להעביר את הבוקר?

לאחר שתבצעו מיפוי מלא של קהל הלקוחות שלכם - תוכלו להתאים את הפעולות השיווקיות לכל קהל באופן ספציפי ומדויק, תוכלו לדבר אליהם בשפה שלהם, ולפנות אליהם בהתאם לעיסוקים שלהם ולמה שמדבר אליהם.

בתהליך השיווק יש להתאים את ההטבות והפרסומים לסוג קהל היעד אליו אתם פונים - פנייה לבני נוער שלומדים בתיכון, תהיה בהכרח שונה מפנייה לבני הגיל השלישי, שאוהבים לבלות את הבוקר בבית הקפה שלכם.

עליכם לייצר ולבנות מאגר מידע אודות הלקוחות שלכם, מאגר הלקוחות יכול לסייע לכם מאוד להגיע ללקוחות שכבר ביקרו, לגרום להם לחזור בשנית ולהפוך אותם ללקוחות קבועים.

להיות ברשתות החברתיות

נסו לחשוב כמו לקוח, אם אתם רוצים לשבת בבית קפה? איפה תחפשו בית קפה מוצלח? איך תבחרו? מה יגרום לכם לזכור שם של בית קפה? על איזה פוסטים אתם עושים לייק? ומה גרם לכם אי פעם לשתף פוסט על בית קפה מוצלח?

סביר להניח שמרבית התשובות על השאלות ששאלנו מסתכמות בנוכחות ברשתות החברתיות.

וודאו שיש לכם עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם והעדיפו להשקיע בהם על פני פרסום בעיתונים שמעטים מלקוחותיכם קוראים, אם בכלל.

באמצעות מערכת ברודקאסט לבית קפה ומסעדות אתם יכולים לייצר באופן קל ופשוט קמפיינים מעוצבים בצורה מקצועית ולהפיץ אותם בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק.

בברודקאסט תמצאו ממשק ידידותי ליצירת קמפיינים שיווקים, עם מאגר מוכן של מסרים שיווקיים שמתאימים לסוג העסק שלכם, כל מה שנותר הוא לבחור את הקמפיין המתאים ולהפיצו ברשתות החברתיות, במסרונים, בדואר אלקטרוני ועוד.

הגיבו ללקוחות - לא רק בעמוד העסקי שלכם

לייצר עמוד פייסבוק או אינסטגרם מעוצב ושנון זה לא מספיק, עליכם לתחזק אותו באופן שוטף ולייצר באמצעותו אינטראקציות עם הלקוחות שלכם. כמובן שהכל מתחיל מהעמוד העסקי שלכם בפייסבוק- השקיעו והעלו תמונות שמשדרות אווירה, פוסטים מעניינים על "המנה השבועית" מתכונים למנות נבחרות וכדומה, אך הקפידו גם להגיב ללקוחותיכם לא רק בעמוד העסקי שלכם!

אם תייגו את העמוד העסקי שלכם - הגיבו לתיוג - הצטרפו לבדיחה, אם לקוח עשה צ'ק אין בבית הקפה - אל תתעלמו, תעשו כל מה שביכולתכם על מנת לגרום לו לחזור - הגיבו לצ'ק אין. נסו לאתר "שיח רשתי" על בית הקפה שלכם, אם יש אזכור לבית הקפה ברחבי הרשת החברתית - אתם יכולים למנף את האזכור לפעולת שיווק חכמה והעלאת התנועה לבית הקפה.

כאשר אתם כבר יודעים מי הם הלקוחות שלכם - אתם יכולים לשווק את עצמכם בדרכים נוספות. באמצעות מערכת בניית הקמפיינים הדיגיטליים, תוכלו להפיץ ללקוחות שלכם את התכנים שלכם בצורה מהירה ופשוטה גם במייל, ב-SMS ועוד.

ויזואליות - תראו להם מה יש לכם להציע - אוכלים עם העיניים

זה לא סוד שאנשים אוכלים עם העיניים, תמונה טובה של מנה מוצלחת עשויה להביא מבקרים רבים לבית הקפה שלכם. צלמו את המנות שלכם בצורה יצירתית ושתפו את העוקבים שלכם בתמונות המנות, השתמשו בתמונות שהלקוחות שלכם שיתפו ותנו להם את הקרדיט - הם יעריכו זאת ואולי אפילו יחזרו להנות שוב מהמנה.

על מנת לעצב את התמונה, להוסיף לה לוגו, תוכן שיווקי ומסרים מכירתיים, תוכלו להשתמש בממשק עיצוב הקמפיינים של ברודקאסט - שם תיפגשו את ממשק ה"דראג אנד דרופ" הידידותי שבנינו, יחד עם מאגר עצום של תמונות, פונטים, עיצובים - שיהפכו את המסר השיווקי שלכם למעוצב, מקצועי, ומכירתי הרבה יותר.

טיימינג - אירועים ושעות ביום

אם תבחרו להעלות את תמונת המנה שלכם באמצע הלילה, אחרי שסיימתם את יום העבודה שלכם - זה לא יתן לכם הרבה, אבל אם תעלו זאת דווקא לקראת שעת ארוחת הצהריים - יש סיכוי שתגרמו לעובדים בקומה מעל לבחור לאכול את ארוחת הצהריים שלהם דווקא אצלכם.

אם תעלו תמונה של קפה מפתה בשעות הבוקר המוקדמות - יכול מאוד להיות שהשכנים שמחכים לאוטובוס בסמוך לבית הקפה, יעברו בדרך להנות מקפה ומאפה לדרך.

טיימינג זה הכל! שתפו את המסרים שלכם בשעות המתאימות ביותר לכך ביום, בבוקר אתם יכולים לשתף את דיל הקפה + כריך לדרך, בשעות הצהריים לבחור דווקא בעסקיות הצהריים ובערב - תמונת אווירה שתגרום לקוסמטיקאית בעסק ממול לשבת עם חברה לקפה של אחה"צ דווקא אצלכם!

אבל זה לא נגמר במחשבה על שעות היום - טיימינג זה גם להתחבר לאירועים שמתרחשים, קרה איזה מאורע מעניין שכולם מדברים עליו? נסו להתעדכן בחדשות ולבחור אייטם מעניין שאתם יכולים להתחבר אליו.

באמצעות מערכת הפצת הקמפיינים של ברודקאסט, אתם יכולים להכין את הקמפיין בכל שעה שנוחה לכם ביום, ולתזמן את הפצתו בהתאם לתאריך ולשעה המתאימה למסר שהכנתם.

פוסט שבו אתם מתייחסים לאייטם שהיה בחדשות לדוגמא, מעביר ללקוחות שלכם מסר שאתם מעודכנים, רלוונטיים ומחוברים למציאות.

ברודקאסט מערכת שיווק למסעדות ובית קפה

שתפו את הלקוחות

אתם בהחלט יכולים להפוך את הלקוחות שלכם לשגרירים של בית הקפה שלכם. בחרו הטבה אותה אתם יכולים להעניק ללקוחות את ישתפו תמונה של המנה אותה הן אכלו, יעשו צ'ק אין בבית הקפה או יכתבו תגובה מפרגת בעמוד העסקי שלכם (review) - לדוגמא 10% הנחה על החשבון הסופי - מרבית הלקוחות ישמחו לקבל הנחה, ויהיו מוכנים "להקריב" סטאטוס בפייסבוק למענכם.

פעולה שכזו תגביר את החשיפה של בית הקפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים רבים, מדובר בפעולה שיווקית שלא תגרום להם להפסדים או להשקעה אקטיבים של כספים - ותביא לכם תועלת שיווקית רבה.

מעבר לשיווק שיווצר באמצעות פעולה שכזו, כך תייצרו לעצמכם מאגר מידע של המבקרים אצלכם, באמצעות מאגר מידע שכזה תוכלו לייצר מועדון לקוחות אליו תוכלו להפיץ את המסרים שלכם בהמשך.

אותם לקוחות שתייגו את בית הקפה, העלו תמונה או עשו צ'ק אין - הציעו להם לעקוב אחר העמוד העסקי שלכם - אותם עוקבים הם מאגר מידע מצוין, אותו אתם יכולים לנצל לטובת פעולות שיווקיות.

צרו מערכת יחסית עם הלקוחות שלכם

ביקור בבית קפה הופך לעתים רבות לעניין שבשגרה, אנשים יעדיפו לבקר בבית קפה קבוע שבו הם יודעים שהם מקבלים שירות טוב, קפה מצוין ומאפה טרי. אם תצליחו לייצר מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, אתם עשויים להפוך לחלק משגרת חייהם, ולהפוך אולי לקפה הקבוע של הבוקר, או המקום הקבוע שבו הם מקיימים את פגישותיהם.

הראו אכפתיות, שאלו לשלומם, התאימו את המסרים באופן פרסונלי (כמו מסר מותאם ליום ההולדת) ואף הגיבו לפרסומים שלהם ברשתות החברתיות.

באמצעות מערכת ניהול קשרי הלקוחות (CRM) של ברודקאסט, תוכלו לנהל באופן סדור ומאורגן את מאגר הלקוחות שלכם, להתאים את המסרים ולהפיצם בהתאם.

בהצלחה!

מאת טינה רבינוביץ'

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page