משבר הקורונה - זמן לזיהוי הזדמנויות והתפתחויות חדשות
top of page
  • צוות ברודקאסט

משבר הקורונה - זמן לזיהוי הזדמנויות והתפתחויות חדשות

עודכן: 26 במרץ 2020

בימים אלו של משבר הקורונה, אנו חווים בלבול ומבוכה. כולנו חרדים לאוכלוסיה הפגיעה והחלשה שביננו ודואגים לקראת הבאות. רבים מאיתנו מושבתים מעבודה מכורח וסובלים ממתח, חוסר אונים, חוסר מעש ושעמום. כעת, כולנו מצווים להתבודד ולהתרחק מכל אדם, אפילו מבני ביתנו. לפרק זמן לא ידוע, שיתכן שימשך מספר חודשים.

אך חשוב לזכור שבין אם הקורונה תדעך מהר או לאט מהמצופה, כמו כל מגיפה מיקרוביאלית משחר ההיסטוריה, גם הקורונה סופה לחלוף ולהעלם ואנו נתפנה להתמודד עם עולם חדש.


אין רע בלי טוב ואין מתוק בלי עז, בינתיים ניתן למצוא נחמה פורתא בעובדה שאנו כבר עדים לשיפור משמעותי באיכות הסביבה, להפסקות אש בינלאומית, דעיכת סכסוכים אתנים, חיזוק היחסים הבין משפחתיים וגיבוש סולידריות חברתית ברמה הלאומית.


כרגע חלה על כולנו ציווי הישרדותי וקיומי אחד - לשמור בכל מחיר על רווחה גופנית ומנטלית, שלנו ושל הזולת.

המפתח להשיג אותם הינה בדרך הישראלית, הבדוקה והמנוסה - נקיטת יוזמה והתגייסות לפעולה. האלטרנטיבה לכך היא להיכנס להלם, לקפוא ולשקוע במצוקה, תבוסה וחידלון.


זו ההזדמנות להתמסר לתחביב או קריאה שתמיד רצינו אך לא היה לנו זמן. בהיעדר חדרי כושר, מגרשי ספורט וים, נפתח בפנינו עולם חדש של הזדמנויות כמו אימון כושר ביתי, תרגול יוגה או ריקוד, באמצעות שיעורים אונליין, יוטיוב או בקבוצות וידאו. ניתן לתרגל בעזרתם גם מדיטציה ונשימות. אפשר גם להתמסר לבישול, ויש שיבחרו לשנות את תזונתם, לצמצם פחמימות ולהרבות בירקות.


אך חשוב מכל, לשמר על קשר ואינטראקציה ולו רק וירטואלית עם חברים אהובים, משפחה ולא פחות חשוב גם עם הלקוחות שלנו. החוסן הנפשי של כולנו תלוי בכך.


ידוע שהאושר שלנו מותנה בקשר ואינטרקציה אנושית, כבר ברור לכל שהשימוש במדיה החברתית כגון פייסבוק ואינסטגרם כבר אינה שאלה של בחירה או סגנון חיים, אלא צורך הישרדותי של ממש. הסתגלות מהירה לעידן הדיגיטלי החדש הינו עכשיו כורח לכל עסק ואדם החפץ חיים.


למרות שהתקשורת האנושית נשאבה זה מכבר למציאות הדיגיטלית. לנוכח המשבר, נדחקת האינטראקציה האנושית לתוך היקום הוירטואלי של גוגול, פייסבוק ווואצאפ עוד ביתר שאת. המשבר הזה מוצא אותנו נזקקים יותר מאי פעם לבטחון, חום אנושי, תמיכה, אמפתיה, חמלה או נוכחות.


כולנו מבינים שהאושר שלנו לא יתכן בלי נוכחות אנושית וחברה ולא רק וירטואלית. אך בעקבות משבר הקורנה המדיה החברתית הפכה לתווך הבלעדי בתקשורת קהילתית ועסקית ומעתה תעצב מחדש את התודעה הפרטית והקולקטיבית ותגדיר מחדש את חוקי הקיום וההשרדות. חלק ממערכות הערכים והיחסים יקרסו ואחרות תיווצרנה במקומם.

המהפכה הדיגיטלית כבר טרפה לפני כמה שנים את הקלפים. אבל מעתה ובמהירות מואצת טכנולוגיות מתחלפות במהירות, תעשיות מסורתיות קורסות וחדשות נולדות במקומן, מקצועות ומשלחי יד יציבים הופכים במהרה לנחלת העבר, שירותים חיוניים הופכים לבלתי רלוונטים, משאבים מתחלקים מחדש, כישורים חיוניים מתחלפים במהירות והכל משתנה במהירות ולבלי היכר.


אולם, בכל הכאוס והבלבול, נותרו לנו אותם עוגנים של שפיות - אהבה עצמית בריאה, אחריות אישית ואהבת האדם והסביבה. כולנו שואפים לרווחה גופנית, רגשית ונפשית, לשביעות רצון, לאופטימיות, לחברות, לביטחון, לחיבה ולאהבה, לפעילות ולתמורה חברתית ושיפור אישי, להרמוניה, באחריות לטיפוח הגוף ובריאותו בשאיפה לאיזון ויציבות ומתן כבוד להוויה, לריגוש ולחוויה.


מעתה נדבוק עוד יותר בתזונה בריאה, בכושר גופני ומנטלי, בהנאת היופי, הפנאי והבילוי, בסיפוק ושביעות רצון, בחברה, בחום ואהבה. במפלט מחרדות האתמול, מטרדות ההווה ומדאגות המחר. בבחירה בשחרור מהתקשרות מיותרת לחפץ, לרגש או למחשבה.


מסתמן שבדורנו מודעות סביבתית ומינימליזם יהפכו לנחלת הכלל, צרכנות וחומרנות - לנחלת העבר. כבר קודם התחוור לנו שעדיף לצבור חוויות מהנות מחפצים. לא?


למטפלים, קוסמטיקאיות, מדריכי כושר, תזונאים, מעסים, מעצבי שיער, מניקוריסטיות ופדיקוריסטים יש זכות מיוחדת לעת הזו לזכות ולהוקיר את מטופליהם ולהמשיך להציע להם תמיכה, אהדה, חום, רוגע, ועידוד, הדרכה ועצה, יציבות, נוכחות, המשכיות, ביטחון וקשר. רבים מהלקוחות והמטופלים חיים בבדידות כעת. זו השעה להושיט להם יד ולהציע אוזן קשבת.


יש סוג מסוים של גברים ונשים שייעודם הינו הטיפול והענקה לזולת. זו עכשיו יכולה להיות שעתם היפה של אנשי ונשות מקצועות הבריאות, הטיפוח והיופי. שימנפו את המצב הנוכחי לתקשר, לחדש ולשמר על היחסים עם לקוחות ומטופלים, לא רק לטובת החזרה לפעילות ביום שאחרי, אלא על מנת להציע דווקא עכשיו נוכחות ונגישות וירטואלית, להתחבר, לייעץ, לסייע ולתמוך בעצה אישית ובאמצעות שיתוף תכנים מועילים או מעודדים במדיה החברתית והבינאישית.


יוזמה ופעולה בעת צרה, מקנה שליטה לפועל ונוסכת ביטחון בזולת. היום שאחרי הקורונה יגיע. החיסון יימצא, הסערה תחלוף, המנצחים יהיו אלו שלא נתנו לנגיף לדכא את רוח הלחימה שלהם. שגם תחת מגבלות ואתגרים המשיכו ביצירתיות ליצור, לחשוב, לפעול ולהעניק לאנשים מסביבם השראה ונחמה.


מאת: אשר וילף


מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page