איזה תוכן כדאי להעלות לאינסטגרם כדי לקדם את העסק
top of page
  • צוות ברודקאסט

טיפים לקידום אינסטגרם

אינסטגרם (instagram) התחילה את צעדיה בתור רשת חברתית לצלמים חובבים, שנהנו להוסיף פילטרים נחמדים לתמונות הנאיביות והתמימות שהם מצלמים ועל הדרך, גם לשתף אותן. מאז, זרמו הרבה מים בנהר - כולנו הבחנו שהפילטרים הפכו ליותר ויותר מתוחכמים ועם רכישתה בידי פייסבוק, הרשת החברתית הזאת כבר מזמן לא תמימה ומשמשת כפלטפורמה שיווקית לכל דבר.

כיום, כל עסק שמכבד את עצמו לא מסתפק רק בעמוד עסקי בפייסבוק, אלא משלב אותו עם פעילות שיווקית וקידום באינסטגרם. מעבר לזה עסקים רבים שהבינו את הפוטנציאל העצום של הרשת החברתית הזו, מפנים את מרב המאמצים השיווקיים שלהם דווקא שם.


למה? עם התפתחות הטכנולוגיה, כשהתוכן זורם אלינו כמו מים ואנחנו צורכים אותו בכל מקום, רובנו נעדיף לצרוך אותו בצורה כמה שיותר מהירה ונגישה. כשאנחנו מוצפים במידע, לא תמיד יש סבלנות לקרוא טקסטים ולרוב דווקא נעדיף לצרוך מידע בצורה ויזואלית (סרטונים ותמונות). מיותר לציין שפוסטים בפייסבוק המכילים תמונות מעוצבות יקבלו הרבה יותר תגובות, לייקים, חשיפה ותשומת לב. לכן, כל הסיבות הללו, בשילוב עם העובדה שאינסטגרם כבר מזמן נרכשה בידי פייסבוק, הביאו לעלייה מטורפת במספר המשתמשים בה.


אבל! חשוב לזכור - על מנת לפתח מותג חזק, לא מספיק להסתמך על רשת חברתית אחת והכי כדאי, לשלב בין כמה פלטפורמות שיווקיות שונות, בכללן גם פייסבוק ואינסטגרם ולכן חשוב שתקבלו מברודקאסט טיפים לקידום העסק שלכם באינסטגרם.

לשווק באינסטגרם/ ברודקאסט

אתם כבר שם?

אם יש לכם עסק ששם הרבה הפוקוס על הפן הוויזואלי כמו מסעדה, בית מלון או מכון יופי, אתם חייבים שיהיה לכם חשבון אינסטגרם. בכלל לכל עסק - גדול או קטן, חדש או ותיק, מומלץ שיהיה חשבון אינסטגרם פעיל ועובד. הפעילות באינסטגרם מאפשרת לנו לחשוף את העסק בפני לקוחות פוטנציאליים חדשים (באמצעות חשיפה וטרגוט לקהלי יעד) ולתחזק את הקשר עם הלקוחות הקיימים, שיוכלו לעקוב אחריו.

אז בשביל שהעסק שלכם ימשיך להצליח, ריכזנו כמה טיפים לשיווק באינסטגרם, שיהפכו את החשבון שלכם לנוצץ יותר ובעיקר - הרבה יותר מקצועי וכזה שייסחף אחריו קהל לקוחות נלהב.


מה מעלים לאינסטגרם?

לפני שנתחיל לפרט איזה תוכן כדאי להעלות לאינסטגרם העסקי, חשוב להכיר את סוגי התכנים: תמונות סטילס, וידאו וכמובן - הסטורי.


תמונות סטילס - מומלץ להעלות עבודות נבחרות מעולם התוכן של העסק שלכם, תמונות של לקוחות מרוצים וממליצים, מוצרים שנעשה בהם שימוש בעסק ויוכלו לעניין את הלקוחות ותמונות אווירה מבית העסק, שיגרמו ללקוחות לרצות להגיע שוב ויביאו לקוחות חדשים. חשוב לזכור שכל התמונות שתעלו יישמרו בחשבון, אז כדאי להשקיע באיכות שלהם.


סרטוני וידאו - כמו שאתם בטח יודעים, סרטונים מוכרים אפילו יותר טוב מתמונות, אז לגמרי מומלץ להעלות גם סרטונים, אבל במקביל לזכור שהאינסטגרם מגביל את אורך הווידאו. גם פה כדאי להעלות תכנים הקשורים לעסק שלכם, כמו סרטוני המלצות של לקוחות או אפילו דברים שקורים בלייב, באופן קצר וממוקד.


סטורי - היום חלק ניכר מהפעילות באינסטגרם, מתבצע בסטורי וזה המקום קצת "להתפרע". היות והסטורי זמין רק למשך 24 שעות, הוא מאפשר להעלות סיפורים מחיי היום יום או מבית העסק, בצורה שאמורה להיות קצת יותר קלילה ויומיומית. כמובן שאפשר גם להעלות את אותם התכנים שהייתם בוחרים לפרסם על הפיד, אבל בשל היותו תוכן עם תוחלת חיים קצרה, התוכן יכול להיות הרבה פחות מתוכנן ויותר קליל. לדוגמה: אם יש לכם עסק בתחום הביוטי, תוכלו לצלם סרטון של לקוחה ממליצה על השירותים שלכם לאחר הטיפול ואם יש לכם עסק בתחום התיירות, תוכלו לשתף שם פוסטים של לקוחות שביקרו במקום. דבר נוסף שמאפשר הסטורי הוא הצצה לחיים הפרטיים שלכם או של העסק, מה שממש יכול לעזור לקרב את הלקוחות אליכם יותר. תאמינו לנו, הלקוחות ישמחו לראות את שגרת היום שלכם או של העסק, אז כדאי לפרסם בסטורי מפעם לפעם תמונות, סרטונים ותוכן כתוב, שמספר עליה כל פעם מזווית אחרת. אם תרצו לשמור את התכנים שאתם מעלים לסטורי, תוכלו לייצר תיקיות מיוחדות ב"הייליטס" ולשמור את כל התמונות והסרטונים לפי נושאים, ככה הלקוחות יוכלו להיחשף אליהם גם אחרי שעברו 24 שעות ולחזור אליהם במידת הצורך.


לתייג, לתייג, לתייג


האשטגים (תגיות) הם אחד מכלי השיווק והפרסום החזקים ביותר באינסטגרם. כן, הסולמיות האלה עם המילים ללא רווחים, יכולות לעשות פלאים לחשיפת העסק שלכם באינסטגרם, שתתורגם בהמשך ללקוחות חדשים. ניתן להוסיף האשטגים בכל סוג של תוכן - בתוכן הזמני בסטורי ובתכנים הקבועים. תוכן עם האשטג יקבל בהכרח חשיפה רבה יותר, משום שאנשים מחפשים עסקים ואנשי מקצוע לפי המילים המופיעות בכל מיני תיוגים לאינסטגרם. לדוגמה: כשלקוח מחפש מסעדה טבעונית בתל אביב, הוא כנראה יחפש בין השאר את ההאשטג #מסעדהטבעוניתבתלאביב וכשלקוחה פוטנציאלית מחפשת מכון שעושה ג'ל מניקור, סביר להניח שהיא תחפש לפני בין השאר את האשטג #מניקורגל .

למצוא את האשטג הנכון לעסק/ broadcust

איך להתאים האשטגים איכותיים לעסק שלך?

ישנם האשטגים כלליים ונרחבים ואחרים ספציפיים ומתאימים לתחומים שונים. כאשר אתם רוצים למצוא את התיוגים האידאליים לעסק שלכם, כדאי פשוט להתחיל לחפש באינסטגרם האשטגים שונים ולקבל מידע כמה פעמים כל אחד מהם תויג.


האשטגים של נושאים רחבים יתויגו כמובן פעמים רבות ולכן מומלץ להשתמש בכמה שיותר האשטגים שיש בהם בין 50k למיליון תיוגים. לחיצה על האשטג בתמונה כלשהי בה הוא מתויג, תעביר אותנו למסך עם כל התמונות שהוא מתויג בהן, בו מופיע גם ערכו המספרי של האשטג (שזה למעשה כמות התיוגים הקיימים למילה). בתחתית המסך יופיעו הצעות לתיוגים נוספים הרלוונטיים לתחום, מהם נוכל לקבל השראה ולהוסיף אותם גם לתמונות שלנו.


דוגמה לחיפוש האשטג לטיפול פנים:



מבחינת האשטגים לתחומים ספציפיים יותר, מומלץ להשתמש באלו שקיבלו 10k-100k תיוגים.

טיפ חשוב - מספר ההאשטגים המומלץ לפוסט תמונה/וידאו הוא 15-25. (ראו צילום מסך להמחשה)

אז תרשמו ותוסיפו בחופשיות כמה שיותר, יותר טוב.

ככה כדאי לעשות את זה:


תחזוקה יומיומית

מעבר ליצירת התמונות, הווידאו, הסטורי וכמובן התיוגים הנכונים והמדויקים של כל תוכן שאתם יוצרים או משתפים, על מנת ליצור חשיפה ומעורבות בעמוד האינסטגרם שלכם, חשוב לשמור על תחזוקה יומיומית של החשבון, כי לקוחות אוהבים לחכות למענה שלנו ויכולים פשוט לבחור במישהו אחר. מעבר לזה, האלגוריתם מאוד אוהב כשאנחנו עונים מהר ללקוחות שלנו, אז כדאי שמשמור עליו מרוצה כי זה מה שתורם בסופו של דבר לחשיפה של התוכן שנפרסם.


לסיכום, אין ספק שהאינסטגרם מהווה כלי חזק לשיווק עסקים מכל התחומים ובמיוחד כאלה שמתמקדים בפן הוויזואלי, אבל אם לא תעשו בו שימוש בצורה נכונה - תייצרו ותשתפו תכנים מעוצבים ואיכותיים, באופן תדיר ולפעמים יומיומי - כל העבודה לא באמת תהיה שווה שום דבר. המערכת של ברודקאסט חושפת אתכם לתמונות מעוצבות ומגוונות המלוות בגרפיקה מתאימה, רעיונות ייחודיים המתחדשים לעיתים קרובות, סרטונים ודפי נחיתה עם טיפים מקצועיים המתעדכנים באופן אוטומטי. ומה הכי טוב? המערכת עובדת בשבילך כל הזמן - דואגת לחשוף את העסק בפני הלקוחות, משווקת בשבילכם, שומרת על קשר עם הלקוחות ומייצרת נוכחות ופעילות לאורך כל השנה מבלי שאתם תצטרכו לעשות את זה.


מרגישים שעדיין מתרוצצות בראש שאלות ללא תשובה? הצוות של ברודקאסט ישמח לענות עליהן ולשתף אתכם בטיפים שיעזרו לכם לקדם את הפעילות השיווקית של העסק שלכם.

מאת: איריס בראל   מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט מומחית ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי
איריס בראל

מאת: איריס בראל

מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחית ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי.

​​

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page