גם עורכי דין יכולים לכתוב פוסט ויראלי לפייסבוק ולאינסטגרם
top of page
  • צוות ברודקאסט

גם עורכי דין יכולים לכתוב פוסט ויראלי לפייסבוק ולאינסטגרם

בתור עורכי דין בטח גם אתם הבנתם את חשיבות הדף עסקי בפייסבוק או באינסטגרם, לקידום ושיווק משרד עריכת הדין שלכם ובטח גם אתם שואפים להפוך את הפוסטים שלכם לוויראליים, על מנת שהם יכניסו לכם הרבה לקוחות ועבודה, אבל כנראה שחשבתם שזה בלתי אפשרי. תתפלאו, אבל גם לפוסטים של עורכי דין יכולה להיות מעורבות גבוהה (כלומר שהם יקבלו הרבה לייקים, שיתופים ותגובות), אתם רק צריכים להבין איך לעשות זאת בצורה אפקטיבית ונכונה. כך תוכלו לצמצם את העלויות שמתווספות לקידום הממומן ברשתות החברתיות, תנצלו את הכסף שמתפנה להיבטים נוספים בשיווק המשרד ועדיין תזכו לחשיפה גבוהה.


חשוב להבין שרוב הפוסטים לא הופכים לוויראליים אם הם נכתבים כלאחר יד, בצירוף תמונה אקראית. תכנים שיש להם סיכוי להפוך לוויראליים, צריכים להיכתב בצורה מקצועית וטובה ולהיות מלווים בתמונה מדויקת ומעוצבת, על מנת להגדיל את הסיכוי לחשיפה.

כתיבת פוסטים שיווקיים לעורכי דין/ ברודקאסט

איך הופכים פוסט לוויראלי?

בשלב הראשון עוד לפני שאנחנו מתחילים לכתוב מילה אחת, חשוב שנבין מה הדברים שיכולים להפוך את הפוסטים שאנחנו מפרסמים בעמוד העסקי של משרד עורכי הדין, מעוד פוסט שמופיע אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו בפיד, לפוסטים בעלי פוטנציאל הפצה גדול שיכול להפוך את אותם לקוחות פוטנציאליים או עוקבים למיוצגים שלנו. בשביל שנוכל לעשות את זה נכון, חשוב שנשמור על כמה כללים:


לומדים את העסק שלנו

זה אולי יכול להישמע טריוויאלי, אבל על מנת לכתוב פוסט שיווקי שיקלע לצורך של הלקוחות והעוקבים שלנו, חשוב שנתחיל בתחקיר שיווקי מקיף ונרחב, על מנת שנוכל לקבל תמונה מקיפה על משרד עריכת הדין שלנו והשירות שאותו אנחנו מספקים והיינו מעוניינים לפרסם ולקדם.

המטרה העיקרית בביצוע התחקיר היא לאפיין את קהל היעד של המשרד ואת המיוצגים שאנחנו שואפים לייצג, על מנת שנוכל לדעת מה להציע לו ומתי. את התחקיר נבצע תוך כדי עיון בחומרי רקע, תחקור לקוחות פוטנציאלים (במידת האפשר), בדיקת תחומי העניין שלהם, איסוף נתונים דמוגרפים וכו'. אם תרצו לקחת את שלב התחקיר צעד נוסף קדימה, תוכלו לבצע בדיקה מעמיקה בגוגל ובפייסבוק, שתעזור לכם להבין איך משרדי עריכת דין אחרים כותבים על מנת להבין מאיזה זוויות וכיוונים הם ניגשים לעניין.


חושבים כמו הלקוחות שלנו

כולנו נמצאים בפייסבוק ובאינסטגרם מסיבה מסוימת, אז על מנת להגדיל את הסיכוי שהפוסט שאתם מפרסמים יהפוך לוויראלי, אנחנו צריכים להתחיל לחשוב כמו הלקוחות שלנו. אז אם תעצרו לרגע ותחשבו מה הסיבה שאתם נמצאים בפייסבוק או באינסטגרם, כנראה שתבינו שאתם מחפשים תכנים קלילים ומשעשעים מצד אחד שיעזרו לכם "לנקות את הראש" ומצד שני, אתם מחפשים תכנים שירגשו או יעניינו אתכם וכנראה שכך גם העוקבים שלכם. לכן, החוכמה היא להצליח להעביר את המסר בדרך שתפעיל משהו אצל מי שקורא את התוכן ועדיין יהיה כתוב בצורה קלילה ונעימה לקריאה. עכשיו, היות והתכנים שאתם כותבים בעמוד העסקי צריכים להיות קשורים לעולם עריכת הדין והמשפט, חישבו אילו תכנים אתם יכולים לכתוב שיעשו את זה בדיוק.


אתם יכולים לדוגמה לכתוב פוסט משעשע שספר על כל מיני תיקים הזויים ומוזרים שייצגתם, לכתוב פוסט מרגש ונוגע ללב על מקרה סבוך של המיוצגים שלכם שהצלחתם לפתור או אפילו לכתוב על מקרים שיצרו הד תקשורתי וקשורים לעולם התוכן שאתם מייצגים ולתת את דעתכם בנושא. הרעיון הוא לכתוב תכנים אמיתיים, אותנטיים וכאלה שיאפשרו ללקוחות שלכם להרגיש חיבור והזדהות, כי במצב כזה כנראה שתצליחו להגיע ליותר אנשים ולהגדיל את הסיכוי שהפוסט יניע אותם לפעולה.


מתחילים הכי חזק

זכרו שלמשפט הפותח של הפוסט, יש משמעות רבה כי הוא מה שיקבע אם העוקבים של הדף העסקי של משרד עורכי הדין ימשיכו לקרוא את הטקסט או לא. מחקרים הראו כי 90% מהגולשים מחליטים על פי המשפט הראשון אם להמשיך לקרוא את הפוסט, כך שלפתיחה של הפוסט יש יכולת גדולה לקבוע את מידה את ההצלחה שלו. משפט פתיחה שכתוב טוב מגרה את הקוראים להמשיך לקרוא ומעורר סקרנות ויש כמה דרכים שניתן לעשות זאת. שאילת שאלה היא דרך טובה לגרות את הגולשים לקרוא את הפוסט, כי היא יכול לגרום להם לרצות לקבל עליה תשובה ולהמשיך לקרוא את מה שכתבתם. אז נסו להתחיל את הטקסטים שאתם כותבים לפייסבוק או לאינסטגרם עם שאלה כמו "האם אתם יודעים כמה זמן נמשך משפט ממוצע בישראל"? או שאלה כמו "האם אתם זקוקים לייצוג של עורכי דין בבית משפט לתביעות קטנות"? שאילת שאלה שכזו יכולה לגרום לקוראים שאין להם באמת הבנה בתחום, להמשיך לקרוא ולהתעניין.


ממשיכים לעניין ולמשוך את הגולשים

פסקת פתיחה מגרה ומסקרנת ככל שתהיה, לא באמת יכולה להציל טקסט שכתוב בצורה לא מעניינת ולא מקצועית. אז אחרי ששמתם דגש על הפתיחה של הטקסט ועזרתם לעוקבים שלכם לרצות להמשיך לקרוא, זה הזמן להמשיך ולייצר עניין ולכתוב טקסט מעניין וכזה שיעניק ערך נוסף לקוראים. איך תעשו את זה? אם תצאו מנקודת הנחה שמבחינת הלקוחות הפוטנציאליים והמיוצגים שלכם אתם ברי סמכא בכל מה שקשור לעולם המשפט, התכנים שתייצרו יהיו כאלה שמעניקים להם מידע חדש שהם לא מכירים בתחום המשפט ועריכת הדין, כך שהוא ידגיש את היותכם כאלה ובאמת יספק לקוראים ערך. כשאתם מספקים להם תכנים שכאלה, אתם מגדילים את הסיכוי שהם ימשיכו לקרוא את הפוסט, ישתפו ויגיבו אליו וגם יפנו אליכם במידת הצורך ויהפכו למיוצגים שלכם. אז אתם יכולים לשתף פוסטים שנותנים לעוקבים שלכם טיפים על בחירת משרד עורכי דין מתאים לקייס שלהם, טיפים לפנייה עצמאית לבית משפט לתביעות קטנות או אפילו הסברים על חוקים סבוכים בתחום ההתמחות שלכם ועוד.

משתפים בכל ערוץ אפשרי

תוכן טוב ככל שיהיה, אם הוא יישאר נחלתם של עוקבים בודדים, הוא כנראה לא יהיה שווה הרבה. אז אחרי שכתבתם פוסט מקצועי ומעניין והוספתם לו תמונה יפה ומעוצבת, זה הזמן לדאוג לחשיפה טובה של הפוסט. עכשיו, זכרו כי החשיפה הראשונית של הפוסט שכתבתם היא קריטית, כי האלגוריתם של פייסבוק, גוגל ואינסטגרם, מייחס משמעות רבה לכמות המעורבות הראשונית שהתוכן מקבל ועל פי זה הוא בונה את החשיפה שלו להמשך. כך שעל מנת להגדיל את הסיכוי שהפוסט שפרסמתם בעמוד העסקי של משרד עורכי הדין שלכם יהפוך לוויראלי, אתם צרכים לתת לו כל דחיפה אפשרית. איך עושים את זה? משתפים אותו בפרופיל האישי, בקרב קבוצות רלוונטיות הקשורות לעולם החוק והמשפט ובכל אמצעי הפצה אחר העומד לרשותכם, כגון רשימת תפוצה במייל, בסמס או בווטסאפ.

אז מה עושים עכשיו?

זכרו המטרה שלנו היא אומנם להפוך את הפוסטים לכמה שיותר ויראליים, אבל פוסטים ויראליים לא מגדילים לנו את ההכנסות. בסופו של דבר, השאיפה שלנו צריכה להיות להפוך כמה שיותר עוקבים למיוצגים, כך שהם יהפכו להיות לקוחות משלמים. אז חשוב שנקדיש את תשומת הלב הנכונה לפני כתיבה ועיצוב של כל פוסט ונזכור מה מרגש ומניע את הלקוחות שלנו ורק אז נתחיל לעבוד על כתיבה ובחירת התמונות הנכונות. כמובן, שעל מנת לעזור לעוקבים שלנו להפוך מעוקבים למיוצגים, חשוב שלא נשכח לשלב בסוף כל פוסט טקסט שיניע לפעולה ויאפשר לנו להמשיך לשמור על קשר רציף איתם. זכרו - תכנים איכותיים יכולים להקפיץ את השיווק שלכם בתור עורכי דין, לעזור לכם לחזק את מערכת היחסים עם המיוצגים שלכם ולאפשר לכם להגיע ללקוחות חדשים.


חברת ברודקאסט הוקמה על מנת לעזור לכם לקדם ולשווק את עצמכם בתור עורכי דין, גם אם אתם ממש לא אנשי שיווק. בעזרת מערכת השיווק של ברודקאסט, תוכלו ליצור תוכן מדויק ומסקרן המותאם לעולם המשפט ועריכת הדין, להפיץ אותו ברשתות החברתיות בקלות בקרב המיוצגים שלכם וכמובן להגיע ליותר ויותר לקוחות חדשים. המערכת של ברודקאסט מאפשרת לכם לנהל את כל המערך השיווקי במקום אחד - ליצור תוכן שיקלע בול לעולם התוכן של העוקבים שלכם, להפיץ אותו ברשתות החברתיות בקלות בקרב המיוצגים הקיימים שלכם וכמובן להגיע ליותר ויותר עוקבים שיכולים להפוך ללקוחות חדשים. במקביל, תוכלו לתפעל במערכת גם את מועדון הלקוחות שלכם, כך שיתאפשר לכם לצרף לקוחות חדשים באמצעות מנגנון הSMS החוזר ולהיות תמיד עם היד על הדופק.


במערכת של ברודקאסט כבר קיימים אלפי קמפיינים שיווקיים, עם תוכן שמותאם בדיוק לשיווק וקידום בעולמות עריכת הדין והמשפט, כך שלא תצטרכו להתחיל ליצור תוכן אלא להשתמש במגוון התכנים הקיימים שיתאימו בדיוק לצרכים שלכם.


רוצים להפוך את הפוסט הבא שלכם לוויראלי? היכנסו למערכת של ברודקאסט והתנסו עכשיו בחינם.

צליל לוי

מאת: נתנאל נדב

מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחה ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי

בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל - התמחות במסלול דיגיטל

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page