שיווק דיגיטלי - 4 טיפים חשובים לבניה וניהול מועדון לקוחות
top of page
  • נתי נדב

שיווק דיגיטלי - 4 טיפים חשובים לבניה וניהול מועדון לקוחות

אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לכם בתור עסק הוא הלקוחות שלכם. נשמע לכאורה ברור מאליו אך לא כל עסק מבין את משמעות המושג 'לקוח' במשמעות הרחבה של המילה. עבור הרבה מאוד עסקים הלקוח הוא סוג של עובר אורח מזדמן שהגיע במקרה כיוון שהיה לו צורך כזה או אחר והם אינם מבינים שזוהי טעות חמורה להתייחס אליו ככזה.

כל לקוח מזדמן אשר נכנס בשערי בית העסק וביצע פעולת רכישה או אפילו התעניין במוצר או בשרות כזה או אחר, הוא לקוח שחשוב לשמור איתו על קשר, אשר עשוי להביא לעסקאות עתידיות. בשפה המקצועית קוראים לזה ניהול מאגר לקוחות או ניהול קשרי לקוחות. זוהי תפיסה שיווקית אשר רואה בלקוח שותף לדרך ושואפת לשמור איתו על קשר ארוך טווח ולטפח את נאמנות הלקוח לאורך זמן ובצורה מקצועית.

זוהי הצורה הנכונה לעבוד גם עבור עסקים קטנים וגם עבור עסקים גדולים, אך כאשר מדובר בעסקים קטנים חייבים להבין שכל לקוח הוא קריטי להצלחת העסק ובהתאם לשמור היטב על הקשר עימו.

כל עסק חייב להשקיע בשיווק על מנת למתג את העסק, למשוך לקוחות חדשים או לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. אנו בברודקאסט מבינים את חשיבות שימור הלקוחות וגיוס הלקוחות החדשים ולכן פיתחנו מערכת ייחודית אשר מטרתה להקל עליכם בעלי עסקים קטנים לשמר את לקוחותיכם הקיימים ואף ליצור מאגר לקוחות חדשים.

לאחר שהבנו את חשיבות ותחזוק מאגר הלקוחות קבלו מאיתנו 5 טיפים חשובים לשמירה על קשר רציף ואיכותי עם הלקוחות:

1. קידום עסק ברשתות חברתיות - אינטראקציה עם הגולשים

הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין, פינטרסט וכדומה הן זירה חברתית של פעילות שיווקית ענפה ושוקקת, בתור בעלי עסק עליכם לנצל את הפלטפורמות האלו בכדי לשמור על קשר רציף עם לקוחותיכם. כאשר מחליטים לשווק את העסק ברשתות החברתיות, לא מספיק לפרסם תוכן מכירתי כמו שאנחנו מכירים בפרסומים שיוצאים לעיתונות המקומית או בשלטי החוצות השונים.

ברשתות החברתיות, יש לפרסם תוכן בצורה המעודדת מעורבות של הגולשים. יצירת מעורבות טובה תגדיל את החשיפה של התוכן שלכם, מומלץ מאוד לנסח שאלות המגרות את הגולשים לרשום תגובות ולשתף. גולשים אינם ממהרים לשתף פעולה, להגיב ולרשום תגובות, בטח שלא בדף עסקי, אך כאשר פונים אליהם בצורה של שאלה, מגדילים את המעורבות שלהם. היו עקביים אם אתם רוצים להיות פעילים ברשתות החברתיות עליכם לחשוב ולתכנן. קבלו את ההחלטה שלכם לגבי תדירות הפרסומים ברשתות החברתיות, התמידו והיו עקביים. אם החלטתם לפרסם פעמיים בשבוע, התמידו בזה. אל תעבדו בתדירויות משתנות.

ברודקאסט ורשתות חברתיות

2. אחלו יום הולדת שמח ללקוחות שלכם

עבור כל אחד, יום הולדת זה בדרך כלל יום מיוחד, יום שבו כל החברים מברכים אותנו והמשפחה הקרובה חוגגת איתנו בצורה כזו או אחרת, לפעמים אפילו כמה ימים לפני. בשבוע יום ההולדת, רובנו הגדול נמצא במצב רוח חגיגי ותחושה שהנה מגיע היום בו סוף סוף נקבל יחס מיוחד, מתנות ופינוקים. בתור בעלי עסק חשוב לדעת מי הם הלקוחות שלנו וליצור איתם מערכת יחסים קרובה, ברגע שאנו שולחים ללקוחות שלנו ברכת מזל טוב לקראת יום ההולדת, הכוללת הטבה מסוימת אנו מראים להם כי הם חשובים לנו, אנו בברודקאסט ממליצים לתזמן קמפיין יום הולדת כשבוע לפני יום ההולדת של הלקוח ולכלול בו הטבה מסוימת שתעודד את הלקוח להגיע, ובנוסף לתזמן קמפיין שני ביום ההולדת עצמו בו נאחל ללקוח מזל טוב ליום הולדתו ונתזכר אותו לגבי תוקף ההטבה שהצענו לו ביום ההולדת.

איחולי יום הולדת שמח

3. העניקו ערך מקצועי מוסף ולא רק הטבות והנחות

נסו בתור בעלי עסק לייחד את עצמכם ולהעניק ללקוחותיכם ערך מוסף, כיום רוב העסקים מפרסמים את עצמם ברשתות החברתיות ומנסים למשוך אליהם לקוחות. בכדי שהלקוחות ימשיכו להיות לקוחות נאמנים שלכם עליכם להעניק להם ערך מוסף כל שהוא, משהו ייחודי לכם. דוגמה טובה לכך היא רשת "ביגה" רשמת בתי קפה אשר החליטה לתת לכל אישה מניקה אשר נמצאת בסניף כוס מיץ תפוזים קר על חשבון הבית, המהלך השיווקי הזה יצר אצל הלקוחות וואו ובידל אותם משאר המתחרים באזור. דבר אשר באופן ישיר העלה את ערך הרשת בעייני הלקוחות הקיימים וגם בקרב לקוחות פוטנציאליים.

4. העניקו ידע ללקוחותיכם

מה לקוחות אוהבים יותר מאשר מתנות? זכרו שמתנה לא חייבת להיות בעלת ערך כספי! ידע הוא מתנה קטנה לא פחות מאשר הטבה מכל סוג שהוא. לקוחות מעריכים כאשר מעניקים להם ידע מקצועי מעשיר, לעתים רבות ידע הוא אף מקור הפרנסה והמומחיות שלכם – בין אם אתם יועצים, דיאטנים, מאמנים, קונדיטורים ועוד. העניקו להם ידע שיסייע להם, ואולי אף ידע ש"יעיר" להם צורך חדש לפנות אליכם ולרכוש את השירות שלכם. דיאטנים? שתפו את הידע שיש לכם על תזונה, מאמני כושר? שתפו במערך אימון מעניין אותו הם יכולים לתרגל בבית, קוסמטיקאית? שילחי ללקוחות טיפים איכותיים לטיפוח העור בבית קונדיטורים? שתפו מתכון מעניין לעוגה לקראת החג, ואם יהיה זה מתכון לעוגה אותה אתם מוכרים – לקוחותיכם יעריכו זאת אף יותר.

העבירו את המסר באופן אישי ואנושי, צלמו את עצמכם, העלו תמונה, עצבו מסר באמצעות תוכנות עיצוב נוחות ומהירות לעבודה כגון מערכת ברודקאסט ושתפו אותו ברשתות החברתיות או העבירו אותו באופן אישי ללקוחות שלכם עם ברכה אישית או התעניינות בשלומם. הקפידו לעשות זאת עם פניה אישית בצירוף שמם הפרטי של הלקוחות שלכם. על מנת להעביר את המסר באופן אישי בצורה פשוטה באפשרותכם להיעזר במערכת שיווק מקצועית כגון מערכת ברודקאסט ושלחו ללקוחות שלכם תוכן מעוצב בקלות עם המסרים המדויקים שלכם.

אתם מוזמנים להירשם בחינם למערכת ברודקאסט, ברודקאסט היא מערכת שיווק ייחודית מסוגה לעסקים שרוצים להתקדם. ויש בה את מיטב התכנים והכלים הדיגיטליים לשיווק העסק. בעזרת ברודקאסט, קל מתמיד להגיע ללקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים ברמה שלא הכרתם. מערכת ברודקאסט מאפשרת לעסקים לייצר פעילות שיווק ברמה של משרד פרסום, בעלויות נמוכות ובזמן קצר.

מערכת ברודקאסט מעצימה משמעותית את יכולות השיווק והנוכחות האינטרנטית של כל עסק בתוך זמן קצר, להרחבת מעגל הלקוחות והגדלת המכירות ללקוחות הקיימים. אז אם אתם מחפשים שיווק מדהים לעסק בקלות ובמהירות, הגיע הזמן שתכירו - להרשמה בחינם לחצו https://broadcust.co.il


נתי נדב

מאת נתי נדב

בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page