עיצוב תמונות לקידום העסק בפייסבוק
top of page
  • צוות ברודקאסט

עיצוב תמונות לדף העסקי בפייסבוק

כולנו כבר מודעים לחשיבות שיש לתמונות בהעברת מסרים שיווקיים. המוח מעבד תמונות הרבה יותר מהר משהוא מעבד טקסט, והוכח שתמונה שמציגה תוכן (בעיקר תמונות של אנשים) מייצרת יותר שיתופים ולייקים


לכן, אין שום פוסט שיווקי בפייסבוק שעולה כיום ללא תמונה (אחת לפחות..). כי תוכן ויזואלי תמיד יעזור לנו למשוך את הגולשים לקרוא את מה שכתבנו וכמובן, להיות יותר מעורבים בתכנים שאנחנו משתפים במדיה החברתיות ובמיוחד בפייסבוק ובאינסטגרם.


אז נכון שחשוב לשתף תמונות, אבל רק נאמר (בעדינות), שיש תמונות שעדיף כבר לא לשתף ואם כבר לשתף, כדאי לעשות את זה נכון ולשתף תמונות יפות ומעוצבות.

לעצב תמונה מדויקת לדף העסקי/ ברודקאסט

עיצוב תמונות - עשו ואל תעשו


אומנם אתם מודעים לחשיבות בשיתוף תמונות יפות ומעוצבות בדף העסקי, אבל אנחנו מניחים שחלקכם לא ממש יודעים איך לעשות את זה נכון. לכן איגדנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם להבין מה לעשות ולא לעשות כשאתם מעלים תמונות לדף העסקי שלכם. אתם מרגישים שהצד היצירתי קצת פחות חזק אצלכם? אתם מוזמנים להיעזר במערכת ברודקאסט שתעשה בשבילכם את כל העבודה ותספק לכם תוכן מעוצב ומדויק, בפשטות וביעילות.


חשוב לזכור ולשים לב שהתמונות יוצגו באופן שונה במכשירים שונים ולרוב יהיה הבדל כלשהו בין התצוגה של התמונה בטלפון הנייד לבין התצוגה של התמונה במחשב. לכן לאחר פרסום התמונה כדאי לבדוק איך היא נראית גם במחשב וגם בטלפון - ובמידת הצורך לערוך ולהחליף את התמונה לכזו שמתאימה לשני המקומות.


מה נכון לעשות בעיצוב תמונה


1. בחרו תמונה מדויקת - בחירת התמונה המתאימה זה השלב הקריטי ביותר בתהליך פרסום פוסט בדף העסקי ולכן, חשוב שתשימו לב שהתמונה תהיה מספיק מיוחדת ולא שגרתית, כך שהיא תעזור לכם "לצוד" את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כי אם תעלו עוד תמונה שכיחה ומשעממת, סביר להניח שהיא פשוט תהרוג את המסר שרציתם להעביר. איך יוצרים עניין בתמונה? בעזרת התוכן שמרכיב את התמונה עצמה או לחלופין כתוצאה מהמאפיינים הוויזואליים שלה - שימוש בשחור לבן, ניגודיות בצבעים, זווית צילום מיוחדת, חיתוך מקורי בשלב העריכה ועוד.


2. בחרו תמונות רלוונטיות ועדכניות - תמיד טוב להעלות תמונות לעמוד הפייסבוק לפי ציר הזמן שמשתנה כדי שהפעילות השיווקית תהיה תמיד עדכנית. עיצוב התמונה צריך להכניס את הגולש לאווירה מסויימת בין היא אינפורמטיבית בלבד או שקוראת לפעולה, זה יכול להיות תמונות בהקשר של העונה, בהקשר של החג הגדול שמתקרב וכמובן אם יש כנס / תחרות / מבצע / החלפת קולקציה. השקת מוצר חדש או כל פעילות חשובה אחרת כך שהלקוח שיכנס להסתכל בפעילות הדיגיטלית שלך יראה תמיד תוכן רענן ועדכני


3. התאימו לגודל הנכון - כשאתם בוחרים תמונת פרופיל לדף הפייסבוק העסקי שלכם, זכרו שזאת הולכת להיות התמונה שמייצגת אתכם ובנוסף, היא תופיע בצמוד לכל פוסט שנעלה ולכן היא מאוד חשובה. אז אומנם בפיד היא תהיה ממוסגרת בתוך עיגול קטן, אבל מי שיפתח אותה (ובהחלט יש כאלה שיעשו זאת), יוכל לראות את התמונה המלאה. בנוסף, אם לא נדאג להתאים את גודל התמונה לפורמט, היא תיחתך לא נכון או תהיה מאוד מפוקסלת, כך שהתמונה הממוזערת אומנם עדיין תהיה יחסית ברורה, אבל התמונה הגדולה ממש לא תראה טוב. הגודל המומלץ הוא 600/600, הגודל הזה יראה מצוין גם כתמונה ממוזערת וגם כתמונה גדולה.


4. קריאה לפעולה - תמיד רצוי שהתמונה תקרא לגולש לפעולה, כלומר תזמין אותו לבצע פעולה כלשהי בין אם בדף הפייסבוק או ביציאה להמשך פעולה באתר או בדף נחיתה. הקריאה לפעולה יכולה להיות המשך קריאה מעמיק יותר, הזמנה להשתתף בהגרלה, להכנס לאתר או להרשם לקורס או להשאיר פרטים להצטרפות לרשימת תפוצה.


5. הקפידו על תמונת קאבר מתאימה - תמונת הקאבר בפייסבוק צריכה להיות ברורה על מנת לסייע לקידום נכון של העמוד, גם כי היא מוצגת בגדול בראש העמוד שלכם ולכן חשוב לעצב אותה נכון, אבל בעיקר על מנת לסייע לטעינה מהירה של העמוד. זכרו - לטעינה ארוכה יש השפעה משמעותית על רמת הקידום של הדף, כי לקוח פוטנציאלי שלא מכיר אותנו הרבה פעמים ינטוש, אם העמוד שלנו לא יטען מספיק מהר. לכן מומלץ לבחור בתמונה מסוג- JPEG שמשקלה פחות מ-100 קילובייט ובמידה ואתם רוצים לעשות שימוש בקבצים מסוג PNG, וודאו שזמן הטעינה של העמוד לא מתארך בצורה משמעותית.


מה לא לעשות בעיצוב תמונה


1. אל תזלזלו בטקסט - כמו שחשוב שנבחר את התמונה המדויקת שתלווה את הטקסט שלנו, כך גם המילים שמתלוות לתמונה, חייבות להיות מדויקות, מעניינות ומושכות. זכרו - שימוש במשחקי מילים שבפעם הראשונה לא דווקא יהיו ברורות לכל הקוראים בגלל התחכום שלהן, דווקא יכולות לגרום להם להסתקרן ולהמשיך לקרוא את הטקסט. כי משחקי מילים ושילוב של הומור מעוררים סקרנות, עניין ומעורבות של הגולש וזה משהו שאנחנו תמיד שואפים לו. וכמובן שצריך לבחור טקסט מתאים תוך כדי הקפדה על חיבור התמונה עם תוכן הפוסט.


2. שימרו על זכויות היוצרים של התמונה - חשוב מאוד לשמור על זכויות היוצרים של כל תמונה ( ביחוד במצב של שימוש בתמונה לפרסום עסקי) אסור לקחת "סתם" תמונה יפה שמוצאים ב"גוגל תמונות" או שמישהו שלח אליך ולעשות בה שימוש כלשהו. לכל תמונה יש זכויות יוצרים ומותר להשתמש בה אך ורק אם קבלת אישור מפורש לשימוש מסחרי או רכשת אותה באחד מאתרי התמונות. הפרת הזכויות של בעל התמונה יכול לעלות מאוד ביוקר ולסבך אתכם בתביעה משפטית ותשלומי פיצוי ללא הוכחת נזק.


3. אל תציפו את התמונה בטקסט - האלגוריתם של פייסבוק לא אוהב תמונות עם יותר מדי טקסט על גבי התמונה ועיצוב שנראה יותר כמו פלייר, לא יזכה כמעט לחשיפה. לכן הקפידו על מקסימום 20% טקסט על גבי התמונה, זה גם ישאיר אותו הרבה יותר קליט וגם יהיה אהוב בידי האלגוריתם. מעבר לכך, כשמדובר בתמונה שמצורפת למודעה, בכלל לא יאשרו לכם אותה ואין לדעת איזה פוסט תרצו להפוך למודעה בהמשך.


4. אל תפחדו לשתף - שיתוף של תמונות של הלקוחות שלנו או העלאה של תמונות בידי הלקוחות, זה כלי שיווקי נהדר ודרך נפלאה לשתף תוכן. אז אל תפחדו להיעזר ואף לבקש מהלקוחות שלכם לשתף ברשתות הפייסבוק והאינסטגרם תמונות שלהם מביקור במקום העסק שלכם, כי הן בהחלט יכולות לעזור לכם למשוך לקוחות נוספים. שיתוף בידי הלקוחות, יוצרים אמינות ובנוסף מאפשרים ללקוחות הפוטנציאליים להתרשם מחוויה של לקוחות אחרים בבית העסק שלכם. זכרו - אתם יכולים לשתף את התמונות שלהם בעמוד העסקי שלכם ולעשות בהן שימוש כפרסום לכל דבר, אבל זה חייב לקרות בהסכמה כמובן.


לסיכום, הגולש הממוצע מוצף בתכנים, בתמונות ובסרטונים והמטרה היא שהוא יעצור ויקדיש את הזמן ולקרוא את התוכן שלך ולכן חשוב לבחור תמונה שתמשוך את העין ו"תספר" על מה ידובר בפוסט. תמונה שתגרום ללקוח הפוטנציאלי, לעצור ולקרוא.


שימוש במערכת של ברודקאסט, מאפשר לכל בעל עסק לערוך ולייצר תוכן מעוצב, איכותי ומותאם לצרכים שלו, שמאפשר לחזק ולשפר את המערך השיווקי של העסק ואת הקשר עם הלקוחות שלכם. אנחנו מספקים קמפיינים, תמונות, עיצובים, דפי נחיתה וסרטונים הקשורים לעולמות תוכן רבים ומגוונים (כמו עולמות הביוטי, תיירות, אופנה, ספורט, אוכל ועוד) ואתם יכולים להשתמש במאגר התמונות העצום שברשותנו, על מנת לערוך שינויים בכל קמפיין תוכן שתבחרו ולשלב טקסטים או אלמנטים ויזואליים בקלי קלות.


שיתוף תמונות מדויקות, מעוצבות ויפות בעמוד העסקי שלכם, יכול בקלות למשוך אליכם עוד גולשים שמהר מאוד יכולים להפוך להיות לקוחות קבועים.

צליל לוי | ברודקאסט

מאת צליל לוי בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page