top of page

עיצוב מקצועי בלי פוטושופ

צוות ברודקאסט

יש לכם עסק ואתם יודעים שעל מנת להביא לקוחות חדשים ולשמר את הישנים, אתם חייבים לקדם ולשווק אותו. אז אתם מתחילים לחפש פתרונות דיגיטליים שיאפשרו לכם לעצב את המסרים שלכם ולשווק את המוצר או השירות שלכם - לשלוח SMS, וואטסאפ ומיילים ולהציע הנחות ומתנות. בשלב השני אתם פותחים עמוד פייסבוק ואינסטגרם עסקי, משלמים על קידום הפוסטים ולאט לאט מרגישים שאתם מתחילים ללכת לאיבוד, בין אינספור פלטפורמות ופתרונות דיגיטליים לשיווק העסק שלכם.


אחד האלמנטים הכי משמעותיים בשיווק העסק שלכם, הוא כתיבה ועיצוב של מסרים שיווקיים ממוקדים ומעוצבים, כאלה שימשכו את הקורא דווקא אליכם. כי על מנת למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם דווקא אליכם, אתם צריכים לבלוט.


מסרים מעוצבים ומקצועיים, יעשו את העבודה ולכן עדיף שתפיצו פחות ותשקיעו פחות במימון, אבל כל מה שתפרסמו יקלע בול.

לעצב תמונה מנצחת/ ברודקאסט

אז איך תעצבו את המסרים של העסק שלכם בלי פוטושופ?

כנראה שאם אתם לא מעצבים גרפיים אתם לא אלופי עיצוב ושימוש בפוטושופ יהיה כמו לקנות פרה בשביל כוס חלב, אבל בכל זאת אתם מבינים שזה חשוב שהתכנים שאתם מפיצים ללקוחות שלכם, יהיו מעוצבים וישדרו מקצועיות ורצינות הגעתם בדיוק לכתבה הנכונה

ישנם פתרונות רבים לעיצוב מסרים ולרוב מדובר בתכנות עיצוב שמותקנות על גבי המחשב כגון אדובי אילוסטרייטור, פוטושופ, שגם לרוב יהיו יקרות, מורכבות ומסורבלות וידרשו למידה מקצועית שאורכת זמן. מעבר לזה, ישנם אתרים המאפשרים שימוש בכלי עיצוב פשוטים יותר, שלא מצריכים התקנה של תכנות או הורדת כלים למחשב והעבודה כולה מתבצעת על גבי אתר אינטרנט.

אחד מכלי העיצוב הבולטים כיום נקרא קאנבה (Canva) והשני נקרא ברודקאסט (Broadcust)


חשוב לנו להדגיש כי מדובר בשני כלים מצוינים לעיצוב והשימוש בהם מאוד ידידותי, פשוט למשתמש ומתאים לכל אחד שרוצה לעצב לעצמו כמעט כל דבר, החל מתמונת קאבר לפייסבוק, פלייר, באנר לאתר אינטרנט, פוסטרים, הזמנות ועוד.


נתחיל באיך עובדים עם קאנבה?


1. בשלב הראשון נבחר תבנית מתוך מבחר של תבניות מוכנות (על פי גדלים משתנים המתאימים לפורמטים מוכרים כמו תמונת קאבר בפייסבוק, פרסום באינסטגרם וכו').

2. לאחר בחירת התבנית נוכל להוסיף תמונה מתוך מאגר של תמונות, אייקונים, תיבות טקסט מעוצבות ועוד. שימו לב שמאגר התמונות הקיים באתר הוא עצום ובחלקו חינמי, אך עבור חלק גדול מהתמונות תאלצו לשלם.

3. כשנסיים לעצב נשמור את מה שעצבנו כקובץ על המחשב האישי.


4. נשלב את העיצוב עם טקסט שכתבנו מבעוד מועד, המיועד לניוזלטר, לדף נחיתה וכו'.


5. נפיץ את המסרים השיווקיים באמצעים הדיגיטליים השונים.

חשוב להדגיש שקאנבה מאפשרת לעצב בצורה ויזואלית כל דבר שתרצו, אך כפי שאתם מבינים היא לא פותרת לכם את שאר השלבים הארוכים והלא תמיד פשוטים, בהפצת המסרים השיווקיים שלכם - יצירת קונספט לתוכן, כתיבת התוכן, הזנה, שיתוף המסרים והמעקב אחריהם.

המערכת של ברודקאסט (broadcust) מספקת לכם מענה רחב יותר לשיווק העסק שלכם. מצד אחד היא כוללת גם יכולות עיצוב ובנוסף לכך, היא מאפשרת להפיץ את מה שעיצבתם (או קיבלתם מאיתנו) בערוצי השיווק השונים - הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם וגוגל וגם בשיווק ישיר לרשימת הלקוחות ומועדון הלקוחות שלכם - באמצעות SMS, וואטסאפ ומייל. בנוסף, לאחר הפרסום תוכלו לעקוב גם על נתוני הביצוע של התכנים השונים ששיתפתם.


איך עובדים עם המערכת של ברודקאסט?

1. ברגע שאתם נרשמים למערכת של ברודקאסט אתם מגדירים את סוג העסק שלכם, מה שמאפשר לברודקאסט להתאים לכם את העיצובים, המסרים והקמפיינים שמתאימים לסוג העסק הספציפי שלכם.

כלומר, כלי עיצוב הקמפיינים של ברודקאסט, מציג לכם תוכן מנוסח ומעוצב שמתאים בדיוק לסוג המסרים המתאימים לעסק שלכם ובנוסף, תמיד תוכלו לערוך ולעצב את התכנים מחדש. לדוגמה, אם יש לכם מכון יופי, תקבלו תכנים העוסקים בתחום היופי, המעוצבים בסגנון המתאים לתחום ובליווי תמונות רלוונטיות וכשתרצו לבצע שינויים בתוכן ולהפיץ אותו במחדש, תוכלו לעשות זאת בלי בעיה.

2. מעצבים קמפיין בקלות - כלי עיצוב הקמפיינים בברודקאסט הוא בעל ממשק עבודה פשוט וידידותי למשתמש, המאפשר בחירה בין תבניות מוכנות של קמפיינים בנויים או עיצוב קמפיינים מקורים משלכם המתבססים על תבנית פשוטה. במספר צעדים פשוטים תוכלו להתאים לעצמכם את הקמפיין הרלוונטי, בין אם מדובר בקמפיין לכבוד ה"בלאק פריידי", ראש השנה, ימי ההולדת של הלקוחות שלכם ועוד.


3. בשלב הבא תבחרו בין קמפיין מקורי לבין קמפיין מוכן לשימוש. לוגו העסק שלכם יופיע באופן אוטומטי במסרים המעוצבים שתקבלו מאיתנו ותוכלו לבחור מבין תבניות מעוצבות שונות ומגוונות וכן להוסיף תמונות מתוך מאגר חינמי עצום. הבונוס הוא שתוכלו להוסיף תמונות שלכם או לבחור תמונה ישירות מהתמונות שהעלאתם לאינסטגרם או לפייסבוק העסקי שלכם.

4. לאחר עיצוב התבנית תוכלו להוסיף את התוכן והמסרים המתאימים לעסק שלכם ולהשתמש במסרים המעוצבים שהכנו עבור סוג בית העסק הספציפי שלכם. זכרו - שהמסרים המוצעים למשרד נסיעות, לקוסמטיקאית, או למאמן כושר שונים לחלוטין והמערכת בעצם ככר "עשתה" עבורכם את רוב עבודת הכתיבה והגרפיקה והתאימה אותה לסוג הפעילות העסקית שלכם. ככה שלא תצטרכו לחשוב "מאפס" על כל קמפיין, פשוט תוכלו לבחור מתוך מאגר קמפיינים מגוון, לפי סוג המטרה השיווקית אותה תרצו להשיג בקמפיין.

5. בניגוד לקאנבה, מערכת של ברודקאסט מאפשרת לכם להמשיך להפיץ, לנהל ולעקוב אחרי הקמפיין שיצרתם ובעצם מאפשרת לכם לנהל את הקמפיין בכל היבטיו: החל משלב העיצוב, חשיבה על המסר, התאמתו לשירות או למוצר שאתם מספקים, הפצתו בפלטפורמות שונות (ללא צורך במעבר לפלטפורמות הפצה נוספות) ועד לשליטה ומעקב בהפצת הקמפיין והתוצאות שהוא מניב.


אז אם אתם מחפשים רק כלי עיצובי חזק, תוכלו כמובן להסתפק בקאנבה - שהוא כלי עיצוב ברמה גבוה מאוד. אבל אם אתם מחפשים מערכת שתאפשר לכם לעשות הכל במקום אחד ושתספק חבילה שלמה לשיווק וניהול הקמפיינים של העסק שלכם, זה הזמן להכיר את המערכת של ברודקאסט.


מאת: טינה רבינוביץ'

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית


Kommentare


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page