יש לכם חנות חיות? ככה תגיעו לקהל בשכונה שלכם
top of page
  • צוות ברודקאסט

יש לכם חנות חיות? ככה תגיעו לקהל בשכונה שלכם

עודכן: 22 בפבר׳ 2021

יש עסקים מקומיים שפונים לקהלים בכל מיני אזורים וערים, אבל חנויות ציוד לחיות לרוב פונות לקהל יעד שנמצא בשכונה או לפחות בעיר, כך שבתור בעלי חנות שכזו, חשוב שתלמדו איך להגיע לקהל היעד המתאים והמדוייק לכם. כי כנראה שלא נרצה להרחיק לעיר אחרת, בכל פעם שנרצה להצטייד במזון או ציוד לחיית המחמד שלנו ולכן חשוב שנבליט את חנות החיות שלנו, על פני החנויות האחרות בסביבה ונהפוך אותה לחלק אינטגרלי מהסביבה בה היא נמצאת.

לשווק את חנות החיות קרוב לבית / Broadcust

חנויות ציוד לחיות שהפכו ל"מוסד" בקרב המקומיים, הן לרוב חנויות שהשקיעו לא מעט בשיווק המקומי שלהם, כך שהשכנים והלקוחות מרגישים מחוברים למקום ונאמנים לו ולכן אין להם כל סיבה לפנות לחנויות מתחרות באזור.

מה זה שיווק מקומי?

שיווק מקומי זה סך הפעולות השיווקיות שנעשות על מנת לגרום לחנות החיות שלנו, להיות רלוונטית ומוכרת בקרב הקהל שסובב אותנו, קודם כל בעיניי הלקוחות שלנו ובהמשך גם בעיניי הקהילה או העיר שבה החנות קיימת. על מנת להישאר רלוונטיים בקרב הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים, חנות החיות שלנו צריכה להיות השם הראשון שקופץ להם לראש, כשהם מתלבטים היכן לרכוש את אספקת המזון החודשית לחיות המחמד שלהם או לפנק אותם באיזה צעצוע או אביזר חדש. כך שאנחנו צריכים לוודא שאנחנו מספקים להם ערך מוסף, שאף אחד אחר לא ייתן להם.

שיווק מקומי מאפשר לנו להיות מעורבים במה שקורה בסביבה הקרובה ולהישאר מעודכנים תמיד. בשכונת המגורים, שהיא הסביבה הטבעית שלכם, יש לכם אפשרות ליצור חיבור טוב עם הלקוחות שלכם, באמצעות מעורבות באירועים מקומיים, תרומה לקהילה והטבות לשכנים, שיגרמו להם להכיר אתכם ולהתחבר אל העסק שלכם.

איך שיווק מקומי תורם לחנות החיות שלכם?

1. בונה את המודעות והנראות של חנות החיות שלכם באזור

2. מאפשר לנו להגדיל את המכירות בעזרת משאבים שבכל מקרה קיימים בעסק

3. מייצר תנועת לקוחות אורגנית שמובילה למכירות

4. מגדיל ומגדיר את הקהילה גם ברשתות החברתיות


בסופו של דבר, כל העבודה שתשקיעו בשיווק המקומי של חנות החיות, תעזור לכם לייצר מכירות נוספות לעסק. העבודה הזאת אומנם דורשות מאמץ נוסף, אך לטווח ארוך זה יכול לחסוך את הצורך בהוצאות גדולות על פרסום ל "קהל קר" שלא מכיר אתכם ולא שמע על חנות החיות שלכם מעולם.

איך עושים את זה נכון?

מתכננים - תוכנית השיווק צריכה להיות ספציפית, מתוכננת, מדידה ומותאמת לאורך כל עונת השנה והחגים באופן עקבי. כך תאפשרו לחנות בעלי החיים שלכם להטביע חותם אצל הלקוחות ולהשאיר רושם טוב על הקהילה, שמהווה את הלקוחות פוטנציאלים חדשים.

מכירים - בשלב הראשון עליכם קודם כל להכיר את הסביבה בה חנות החיות נמצאת ולהבין אם היא החנות היחידה באזור או שקיימות שם חנויות נוספות שמוכרות ציוד ומזון לבעלי חיים. אחרי שנבין את מקומה של החנות הקהילה בה היא נמצאת, יגיע הזמן להתחיל לנקוט פעולות שיווקיות נוספות.


אילו פעולות שיווקיות עלינו לעשות? המגוון רחב ויכול להשתנות בין כל אזור, עיר או שכונה ואנחנו ניתן כאן מבחר רעיונות ודוגמאות.

יוצרים שיתופי פעולה עם הקהילה

  • ארגון אירוע התרמה לעמותה מקומית או בית ספר שנמצא באזור ותרומה של אחוז מסוים מהמכירות, לאותה מטרה. כמובן שאם אתם יכולים למצוא ארגון הקשור לבעלי חיים באזור ושזקוק לתרומה, זאת תהיה ההחלטה הכי נכונה. תהיו בטוחים שאותו ארגון יעריך מאוד את התרומה שלכם לקהילה, דבר שיגרום מהר מאוד לתהודה וחיזוק הקשר של חנות החיות שלכם עם הקהילה.

  • אירוח של איש מקצוע כמו וטרינר או מאלף חיות, להעברת הרצאה או סדנה בחנות החיות. מעבר לזה שהאירוע יוכל לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים, תוכלו לחשוף את חנות החיות בפני לקוחות חדשים, שיעריכו את האירוע החינמי ואת הערך שהוא מעניק. על הדרך תוכלו לחלק דוגמיות ממותגות או מגנטים ממותגים, שיזכירו ללקוחות הפוטנציאליים להגיע לחנות החיות שלכם, בפעם הבאה שהם מחפשים ציוד או מזון לחיות המחמד שלהם.

  • אם אין באפשרותכם לקיים אירוע גדול לבד, נסו לבדוק אילו אירועים כבר מתקיימים בסביבה הקרובה וכיצד תוכלו לתרום להם. זה יכול להיות באמצעות מתן חסות קטנה לאירוע שכבר מתקיים בקהילה או דרך הקמת דוכן, בו תוכלו להציע מחירים אטרקטיביים למוצרים מסוימים במהלך האירוע.

  • צרו חיבור עם העסקים הסובבים את חנות החיות שלכם ושאינם מהווים תחרות ישירה, כמו וטרינרים או מאלפים, המציעים שירות המשלים לשירות שאתם מציעים. יצירת קשרים תאפשר לכם לשתף פעולה ביחד, להעניק מבצעים והטבות משותפות ולהמליץ אחד על השני בפני לקוחות.

שומרים על קשר קרוב ואינטימי עם הלקוחות

  • זכרו את הלקוחות הקבועים שלכם, לא רק כשהם מגיעים אליכם לחנות! דאגו לומר להם שלום במידת האפשר כשאתם נתקלים בהם בסביבת חנות החיות ואם אתם מצליחים לזכור את השם שלהם, זה בכלל בונוס שיראה על יחס אישי ולבבי.

  • כשנכנסים לקוחות חדשים לחנות, גם אם נראה שאין להם יותר מדי כוונה לרכוש משהו או לקבל מכם שירות, פנו אליהם, הציעו עזרה וכמובן ברכו אותם לשלום.

  • תמיד דאגו לתמריץ כמו דוגמאות חינמיות או מתנות קטנות עבור לקוחות חדשים ולקוחות שמבצעים רכישה גדולה של מוצרים בחנות החיות.

עוזרים להם לזכור ולחזור

  • כרטיס מועדון שמיודע לתושבי האזור או השכונה בלבד ויוכל להעניק להם הנחה קבועה ברכישה בחנות החיות שלכם, זאת דרך להגדיל את הסיכוי שלקוחות יבחרו בכם על פני החנויות המתחרות.

  • הפתיעו את הלקוחות שלכם עם מתנה או מבצע באירועים מיוחדים כמו יום ההולדת שלהם, של החתול או הכלב.

  • מבצעי חבר מביא חבר - הבטיחו לקוחות שמביאים לקוחות חדשים הנחה או מתנה מסוימת, זה כבר יעזור להגדיל את מעגל הלקוחות של חנות החיות שלכם.

משווקים, מפרסמים ומקדמים את חנות החיות

הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להתחיל את השיווק המקומי, היא באמצעות שיווק דיגיטלי. באמצעות השיווק הדיגיטלי והענקת ערך מוסף שיגרום להם לשתף ולהגיב, תוכלו להפוך את הלקוחות של חנות החיות ללקוחות פעילים ובכך לאפשר לכמה שיותר אנשים להיחשף לחנות שלכם.

איך נקדם את השיווק המקומי בעזרת שיווק דיגיטלי?

קודם כל אם עד עכשיו לא פתחתם עמוד פייסבוק לחנות החיות, זה לגמרי הזמן! עמוד פייסבוק מקצועי, יאפשר לכם לחזק את הקשרים עם קהל הלקוחות לאורך כל השנה (ולא רק באירועים גדולים) ולבנות קהילה סביב חנות החיות שלכם. מה תוכלו לפרסם בעמוד הפייסבוק?

  • אירועים והרצאות שאתם מקיימים בחנות החיות

  • הזמנה להצטרף למועדון לקוחות

  • הטבות ומתנת יום הולדת ללקוחות קיימים

  • מבצעים והנחות ייחודיים

  • פרסומים הקשורים לחגים וימים מיוחדים במהלך השנה

  • טיפים ומידע חשוב שיהווה ערך מוסף ללקוחות הקשורים לעולם בעלי החיים

זכרו - 80% מהרכישות, מתבצעות על ידי לקוחות שגרים בסביבת העסק ולכן שיווק מקומי הוכח כאחד הכלים הכי אפקטיביים, להשגת קשרים עסקיים ארוכי טווח עם הלקוחות שלכם ועם הקהילה המקומית. אבל היות ורובנו נמצאים היום הרבה יותר במרחב הווירטואלי מאשר במרחב השכונתי, אם תרצו לקדם את חנות החיות שלכם באופן יומיומי, חשוב שתעשו את זה גם שם. תוכלו לעשות זאת על ידי שליחת קמפיינים מעוצבים באמצעות SMS, וואטסאפ או מייל ולפנות בצורה אישית ללקוחות ולכל מי שנמצא ברשימת התפוצה שלכם, גם אם הם לא לקוחות פעילים. זה יעזור לכם להתמיד בשמירה על חיבור אישי וישיר עם כל הלקוחות שלכם.

את כל התכנים השונים שמיועדות לשיווק הדיגיטלי אתם יכולים ליצור, לעצב ולשלוח בקלות באמצעות

המערכת של ברודקאסט, שמאפשרת לכל אחד ליצור תכנים מעוצבים, מקוריים ואיכותיים, המותאמים לעולם התכנים המדויק של חנויות חיות, בדיוק כמו שלכם.

הפלטפורמה הייחודית של ברודקאסט מאפשרת לכם לשלוח הודעות אישיות, לכל מאגר הלקוחות שלך תוך זמן קצר באמצעות ערוצי האימייל והסמס ובכך להגיע לכל הקהילה שסובבת את חנות החיות שלכם בקליק אחד.


אתם מוזמנים להיכנס, להתרשם ולנסות את מגוון התכנים שלנו, המיועדים לחנויות חיות ואשר עוסקים בתכנים הייעודים לעולם בעלי החיים ורלוונטיים גם לחנות שלכם.


מאת איריס בראל

מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחית ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי.


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page