טיפים לפרסום בית קפה
top of page
  • צוות ברודקאסט

טיפים לפרסום בית קפה

קשה להאמין אבל לפני מספר שנים, בתי קפה היו יותר נדירים בנוף והליכה לבית קפה לא הייתה דבר יום יומי. כיום, שבכל עיר יש כמה וכמה בתי קפה והרבה לקוחות מתייחסים לבית הקפה השכונתי כסוג של בית שני, חשוב להבין איך לעזור ללקוחות שלנו להתמיד ולבחור להגיע דווקא לבית הקפה שלנו.

טיפים בשיווק בית הקפה/ broadcust

חלק גדול מהתחרות בשוק ביתי הקפה, קשורה ללקוחות הקבועים שמגיעים למקום ובמקומות מסוימים הם מהווים את המרכז העסקי של בית הקפה ומביאים למינוף וצמיחת העסק. לכן כבר לא מספיק להגיש קפה או ללוות אותו באוכל טעים, חשוב שנספר סיפור ונייצר חוויה, שלפעמים תיחרט בזיכרון הלקוחות שלנו יותר מאשר טיב הקפה או הסלט שהם אכלו.

מעבר לקפה שאתם מספקים או לתפריט המגוון והעשיר שיש לכם, החוויה השלמה שהלקוח יקבל יכולה לבוא לידי ביטוי מהרגע שהלקוח נכנס ועד שהוא יוצא וקשור בעיקר לזמני ההמתנה, העיצוב של המקום, הייחודיות שלו על פני בתי קפה אחרים ועוד.

מרבית הלקוחות המגיעים לבתי קפה ובמיוחד לאלו השכונתיים, בעקבות המלצות מפה לאוזן של חברים קרובים, ביקורות שהם קוראים בפייסבוק או בגוגל או בעקבות מסר ישיר שהם מקבלים מבעל העסק שנשלח אליהם בהודעה או במייל (במיוחד כזה שיבטיח להם הטבה מיוחדת) ולכן גם אם יש לכם בית קפה שכונתי, עדיין ישנה משמעות גדולה לנוכחות שלו ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות כגון פייסבוק או אינסטגרם.


לשווק במינימום תקציב ומינימום מאמץ


לרוב בתי הקפה הקטנים והשכונתיים, אין תקציב גדול כמו של הרשתות הגדולות ולכן תקציב השיווק מהווה מרכיב חשוב בתקציב העסק. התקציב לרוב מוגבל, אבל חשוב לזכור שגם בתקציב מוגבל, ניתן לייצר פעילויות שיווקיות שונות, שיגייסו לקוחות חדשים ובעיקר ייצרו הרגשת נאמנות בקרב הלקוחות הקיימים. בדיוק בכדי לפתור בעיה זו הוקמה חברת ברודקאסט (Broadcust), המציעה מערכת שיווק מתקדמת ופשוטה לתפעול שמטרתה לאפשר לכל בית קפה לנהל בהצלחה את הפעילות השיווקית שלו בצורה פשוטה וחכמה. המערכת תומכת בכל הערוצים הדיגיטליים כגון פייסבוק, אינסטגרם, מועדון לקוחות, סמס, ניוזלטרים ודפי נחיתה.

בשונה לדוגמה מקאנבה (CANVA) או פוטושופ שהינם כלים נהדרים המאפשרים עיצוב ויזואלי של כל דבר שתרצו, לכל מטרה שהיא, ללא מיקוד בתחום ספציפי, חברת ברודקאסט (Broadcust), פיתחה מערכת ידידותית המנהלת עבורכם את השיווק דיגיטלי של בית הקפה, בצורה חכמה ואפקטיבית ומספקת לכם תכנים שיווקיים המתאימים בדיוק לבית הקפה שלכם, תוך השקעה מינימלית של מאמץ וזמן מצדכם.


כלומר, אם יש לכם רעיון לתוכן או למסר שיווקי, בקאנבה (CANVA) או בפוטושופ תצטרכו לחשוב בעצמכם כיצד לכתוב ולעצב אותו, היכן לשתף אותו ואילו שימושים נוספים לעשות בו ובאיזה פורמט, בברודקאסט אתם פשוט תוכל לגשת ולמצוא בדיוק את מה שאתם רוצים ומתאים לבית הקפה שלכם

המערכת למעשה מאפשרת ליצור ולנהל קמפיינים שיווקיים דיגיטליים מעוצבים ומקצועיים בתקציב נמוך ולהפיץ אותם בערוצי השיווק השונים, כגון SMS, פייסבוק, אימייל וכו' וכמובן גם ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם.

לשווק במינימום תקציב ומאמץ/ ברודקאסט

איך המערכת של ברודקאסט תוכל לעזור גם בשיווק בית הקפה שלכם? ברודקאסט אוספת עבורכם מידע - באמצעות מערכת ניהול מועדון לקוחות, איסוף פרטי הלקוח (כגון אימייל, טלפון, כתובת מגורים ופרטים אישיים), הופכת לפשוטה ויעילה באמצעות מנגנון הסמס החוזר או בעזרת השימוש בדף העסקי. המערכת מרכזת את כלל הלקוחות במקום אחד והיות וקל יותר לגרום ללקוחות שכבר ביקרו בבית העסק לפקוד אותו פעמים נוספות מאשר לגייס לקוח חדש, תוכלו לשלוח הודעת טקטס (SMS) או אימייל, ולהציע ללקוחות שמגיעים לבית הקפה את המבצעים השונים הרלוונטיים לאותו שבוע או חודש. תגרמו להם להרגיש נאמנים - מבצעים על המוצרים והשירותים השונים שאתם מספקים, עוזרים לייצר נאמנות בקרב הלקוחות וכמובן שיגדילו את תדירות הביקורים של הלקוח. לדוגמה - על כל כוס קפה עשירית, הם יקבלו כוס קפה חינם או 50% הנחה על כל המאפים בשעות אחר הצהריים. על ידי השימוש במערכת של ברודקאסט תוכלו ליצור תהליך עקבי של הגדלת בסיס הלקוחות שלכם ולגרום להם לחזור, דבר שיוביל להגדלה משמעותית של הכנסות העסק. תמיד תסתכלו קדימה - גם אם יש לכם בית קפה קטן, חשוב שתייצרו תוכנית שיווקית כל שנה מחדש. הכנת התוכנית תכלול ניתוח של פעילות העסק בעבר, וקביעת מטרות ויעדים לעתיד. אנחנו ממליצים להיצמד תמיד ללוח השנה. כדי לבנות תוכנית יעילה בה נדע מה לעשות כל שבוע וכל חודש, מהם האירועים הקרובים- כגון חגים, ימים שמציינים בכל העולם וחגיגות אישיות כמו יום הולדת ויום נישואין. המערכת של ברודקאסט מסונכרנת עם לוח השנה, דבר המאפשר לכם לתכנן מראש את המהלכים השיווקיים שלכם ולא לשכוח שום אירוע שהוא הזדמנות לפרסום וקידום מכירות. לדוגמה, אתם יודעים שבחופשים הרבה הורים מחפשים פתרון לילדים שאין להם עכשיו מסגרת, התחילו לפרסם מבעוד מועד קמפיינים שיווקיים שיזכירו ללקוחות שלכם על מנות מיוחדות שאתם מציעים לילדים או אפילו תבנו תפריט ילדים ייחודי המיועד לחופשות וקדמו אותו באמצעי השיווק השונים. זכרו - חשוב מאוד לנצל כל אירוע בלוח השנה על מנת לקדם את העסק. עם ברודקאסט בניית הקמפיין היא פשוטה וקלה בעזרת התבניות ומאגר התמונות הענק שהמערכת מעמידה לרשותכם ובנוסף תוכלו גם לשלוח הודעות SMS בתפוצה רחבה לכלל הלקוחות או לפי פילוחים ספציפיים. בידקו מה קורה מסביב - חשוב ללמוד על הפעילות השיווקית של בתי הקפה השונים באזור ולפעמים גם של המסעדות השונות. עלינו לבחון את הסביבה בה ממוקם בית הקפה, על מנת ללמוד, כיצד להבדיל את עצמנו מעסקים אחרים באזור. באמצעות המערכת של ברודקאסט תוכל לייצר קמפיינים מקוריים, איכותיים ושונים מכל מה שקיים בסביבה העסקית שלכם והמזל הוא - אין צורך להיות מומחי שיווק גדולים, לדעת לכתוב תוכן, להבין בעיצוב גרפי או להצליח לבנות לבד אתרים – המערכת של ברודקאסט מתבססת על תבניות מוכנות הניתנות לעריכה בהתאם לצרכים של בית הקפה שלכם, כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה מקסימום לעדכן את המבצע או התוכן הרלוונטי ולהפיץ את הקמפיין. אם גם זה יהיה מורכב עבורכם, אנחנו נהיה פה בשביל לתמוך בכל צעד שלכם.

הזמינו את הלקוחות לטעום ולהתנסות - כדי להטמיע מוצר חדש שבית הקפה מציע, תוכלו להציע ללקוחות את האפשרות להתנסות בו לתקופה מסוימת במחיר מוזל. לדוגמה, פיתחתם מנה חדשה? הציעו דוגמיות ממנה לטעימה של לקוחות קבועים, הפיצו את המסר באמצעי השיווק השונים והזמינו את הלקוחות שלכם להגיע ולטעום. כנראה שלקוח שיגיע לטעום את המנה החדשה, כבר יזמין עוד מוצרים נוספים מהתפריט וככה תוכלו להגדיל מכירות. באמצעות מערכת ניהול הלקוחות של ברודקאסט ניתן לבנות מאגר לקוחות חכם ולהפיץ מסרים בקלות ללקוחות של בית הקפה. בנוסף תוכלו לשלוח באופן אוטומטי ברכות לימי הולדת ואירועים חשובים נוספים ולהעניק ללקוחות שלכם הטבות אישיות אשר ימשכו חזרה את הלקוחות אל העסק. צרו נוכחות ברשתות החברתיות - פרסום הקמפיינים של בית הקפה באמצעות פייסבוק ואינסטגרם יכולה למשוך לקוחות חדשים לעסק. כדאי לשלב קטעי ווידאו או תמונות של לקוחות בבית הקפה, של ההווי בבית הקפה, של המנות השונות ועוד. בנוסף, כדאי לשלב תוכן מעניין על עולם הקפה, תזונה, בישול ועוד. המערכת של ברודקאסט מספקת עבורכם תכנים עשירים ומעוצבים המותאמים לתחום המסעדנות, כך שתוכלו להפיץ בקלות בכל הפלטפורמות השיווקיות השונות של בית הקפה. יש לכם בית קפה או עסק אחר בתחום המסעדנות? לחצו פה להרשמה חינם. יש לכם עסק בתחומים אחרים? לחצו פה לקבלת רשימת תחומי העיסוק המלאה הנתמכת במערכת ברודקאסט כגון תיירות, יופי ועוד. מערכת השיווק של ברודקאסט היא בדיוק בשבילכם ותעזור לכם למתג ולשווק את העסק בצורה מקצועית לאורך כל עונות השנה והחגים.

עדי סלע

מאת עדי סלע

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול שיווק דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page