שאלות ותשובות בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים באינטרנט
top of page
  • צוות ברודקאסט

שאלות ותשובות בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים באינטרנט

עודכן: 24 באפר׳ 2020

כל בעלי העסקים רוצים להפיק את המקסימום מתהליכי השיווק שלהם, אספנו את צוות המומחים של ברודקאסט ובדקנו באילו שאלות נפוצות בתחום השיווק הדיגיטלי הם נתקלים ביום יום בזמן העבודה עם בעלי העסקים. קיבצנו עבורכם את המיטב, במטרה לעזור לכם במתן מענה על שאלות שייתכן והטרידו אתכם בניהול העסק מהפן השיווקי. שאלה: האם נתקלתם בטעויות של בעלי עסקים שחזרו על עצמם בתהליך שיווק העסק?

תשובה: הטעויות הנפוצות ביותר הם עסקים בעלי דף פייסבוק עסקי לא פעיל, הרבה מהעסקים פותחים דף פייסבוק, מזמינים אליו את כל הלקוחות, משקיעים תקציבים לקדם אותו, אבל בסוף הם לא מתמידים ומעלים פוסטים בתדירות נמוכה, הסיבה המרכזית לכך היא שאין להם זמן ורעיונות לתכנים מעניינים. הרבה פעמים מרוב שדף הפייסבוק היה מוזנח הם אפילו לא זוכרים את פרטי הכניסה לחשבון הפייסבוק שלהם. אך אין סיבה להילחץ ותמיד ניתן לפתוח דף פייסבוק חדש ולהתחיל את תהליך השיווק מאפס.


שאלה: מהם מאפיין את העסקים המצליחים בשיווק באינטרנט?

תשובה: העסקים המצליחים הם אלו שבעיקר עושים שימוש נכון ברשתות החברתיות ופועלים חזק עם מועדון הלקוחות שלהם, כמובן שיש חשיבות רבה לפרמטרים נוספים כמו וותק, מיקום וגודל אבל לא רק, מי שעושה שימוש נכון ומבין את החשיבות של המדיה החברתית וניהול מועדון לקוחות חכם, חד משמעית – מצליח.

אנחנו ממש יכולים לראות את ההבדל הזה בפועל, עסקים שהגיעו אלינו עם דף עסקי שעדכנו אותו בתדירות נמוכה והיה רדום ומשעמם לעומת דף שלקח את השירות שלנו ומעלה פוסטים, תמונות, יוצר חשיפה ומשתף את הלקוחות שלו, רואים שהלייקים לדף מתחילים לעלות, בעל העסק ממש מצליח לראות את התוצאות בפועל מלקוחות חדשים שמגיעים דרך עמוד הפייסבוק שלו ושמירה על הקשר איתם באמצעות מועדון הלקוחות.


שאלה: יש לי שני עסקים שונים ואין לי מספיק תקציב שיווקי לשניהם, האם זה בסדר לשווק אותם באותו האתר / דף פייסבוק? תשובה: לעסקים שונים צריך לעשות שיווק בנפרד, ביחוד במצב שהם לא שרותים משלימים וגם לא באותו התחום. עדיף לבחור עסק אחד שיותר מתאים למהלך השיווקי ולהתמקד בו שאלה: מה ההבדל בין פרסום פוסטים באופן אורגני לפרסום פוסט ממומן בדף הפייסבוק או באינסטגרם? תשובה: שיווק העסק באמצעות פרסום פוסטים או ניהול עמוד פייסבוק או אינסטגרם אינו עולה כסף כך שניתן להעלות תוכן לדף בלי עלויות ותשלום כלשהו לפייסבוק או לאינטסגרם, אך על מנת להגיע לתפוצה רחבה של אנשים שיצפו במסרים השיווקים שלכם יש צורך להשקיע תקציב פרסום ממומן להשגת מטרה זו, לחליפין ניתן לעבוד חזק בשיתוף התוכן בקרב קהל היעד באמצעות של שיתוף לקבוצות שונות שבו קהל הלקוחות נמצא, שיווק ישיר בווצאפ וברשימות תפוצה

שאלה: האם שיווק ברשתות החברתיות או בכלל שיווק העסק באינטרנט מתאים גם לעסק שלי? תשובה: ברוב המוחלט של המקרים התשובה לכך היא כן. השיווק באינטרנט והרשתות החברתיות מציעות מגוון רחב מאוד של כלים והזדמנויות שבאמצעותם כל עסק יכול למנף את הפעילות שלו. ניתן להתחבר ללקוחות חדשים ולכן ההמלצה היא לייצר נוכחות קבוצה ויציבה ברשתות החברתיות רצוי בליווי ובצורה מקצועית.

שאלה: באילו מקרים השיווק באינטרנט וברשתות החברתיות לא מתאים? האם יש עסקים שלא כדאי להם לעשות שום פעילות שיווקית ברשתות החברתיות? תשובה: יש מספר מקרים כאלו - אם קשה מאד ליצור תוכן מעניין שקשור לעסק שלכם, אם אין לכם באמת חשק להתעסק בזה ואם רוב האינטראקציה שלכם עם לקוחות היא שלילית - עסק שאין לו לקוחות מרוצים ושרוב התקשורת שלו עם לקוחות כרוכה בויכוחים וחוסר הסכמה שמוביל למצב של המון לקוחות מתוסכלים ולא מרוצים עדיף שיתרחק מאוד מהרשתות החברתיות כיוון שהמוניטין שלו מאוד יפגע.



שאלה: כמה עולה פרסום בפייסבוק? האם כל אחד יכול לעשות שיווק במדיה חברתית בכלל ובפייסבוק בפרט? תשובה: כל רשת חברתית מבצעת מיקסום לתקציב שהוגדר ומנסה להביא איתו את התוצאות המקסימליות. בכל הרשתות החברתיות כמו בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו' אין מחיר אחיד, התחור של הפרסום הוא כמו בבורסה והעלויות הן בהתאם לביקוש ולהצעה. לכל קהל יש תמחור שונה, יש אלמנט של כמות האנשים שתצפה במודעה, פילוח גאוגרפי ועוד ועוד ולכן אין תשובה אחידה לשאלה הכללית, כמה עולה פרסום למעשה ניתן לשווק כמעט בכל סכום שהוא אך כמובן שישנו סכום מינימלי שמתחתיו הפרסום הופך ללא אפקטיבי, כי הוא לא מאפשר את איתור הקהל הרלוונטי ודיוק המסרים. זה כמו לצאת לנסיעה ברכב בלי מספיק דלק כדי להגיע ליעד. עלות קמפיין שיווקי בפייסבוק משתנה בין קמפיין לקמפיין ובין ענפי עיסוק שונים ועוצמת התחרות הקיימת בתחום, אבל אפשר לתת אומדן שמתאים לרוב העסקים שבו נדרש תקציב מינימלי של 300 - 500 ש”ח כדי להבין את ההיתכנות הכלכלית של ביצוע הקידום שאלה: כל אחד יכול לעצב או לכתוב פוסט לדף הפייסבוק שלו, וזה ממש פשוט לשווק ברשתות החברתיות, למה העסק שלי צריך לשלם כסף לחברה חיצונית כדי שהיא תשווק אותו? תשובה: לא צריך תואר ראשון כדי להעלות פוסט בפייסבוק וגם לא צריך להיות מומחה שיווק כדי לעצב ולהעלות תמונה מידי פעם, אבל הפעילות השיווקית דורשת התמדה ונוכחות לאורך זמן ונגיעה בקהלים שונים עם מסרים שונים (ולפעמים מסרים חוזרים) כדי להניע את הקהל. באופן תיאורטי ניתן לעשות הכל לבד, ובאמת מדי פעם אנו רואים עסקים שמצליחים לעשות את זה בצורה טובה, הבעיה היא שהמקרים האלה הם די חריגים. המציאות היא שכמו שלכם יש מומחיות בתחום עיסוק מסויים, לאחרים יש מומחיות בתחום אחר ושיווק עקבי בדיגיטל דורש ללא ספק מומחיות בתחום היתרון המרכזי שתוכלו להפיק מהעבודה עם חברה חיצונית שמתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי לעסקים היא שלחברה יש ידע וניסיון שלכם עדיין אין, יכול להיות שתצברו אותו במהלך הזמן עם המון ניסוי וטעיה. אבל כמו בכל תחום הניסיון והידע הנרכש חוסך בסוף המון זמן וכסף ולכן מומלץ לקבל עזרה מקצועית. זה כמו ההבדל בי לצאת למסע לבד או עם מצפן או מדריך שמכיר את המסלול, ברוב המקרים אתם תגיעו ליעד יותר מהר ובסיכוי יותר גבוה עם קצת עזרה בדרך.

שאלה: האם נתקלתם בידע בסיסי בתחום השיווק שחסר ללקוחות וחזר על עצמו פעם אחר פעם?

תשובה: כן, המון פעמים. בעלי העסקים לא יודעים לעשות שימוש נכון ברשתות החברתיות, הם שואלים אותנו איך להוסיף טקסט מלווה לפוסטים שעולים להם בדף עסקי בפייסבוק, איך לשתף את הפוסטים בקבוצות. יש כאלה שגם לא יודעים לכתוב פוסט בסיסי ביותר, לא מכירים את השימוש בהאשטגים, לא מנסים ליצור חשיפה ומעורבות אצל הגולשים.

חלק גדול מהלקוחות לא כל כך מכירים את השימוש באינסטגרם ובסטורי, ובנוסף לא משתמשים ביתרונות של וואטסאפ כמו העלאת סטטוס ורשימת תפוצה.


שאלה: האם יש לכם המלצה חשובה בתחום שיווק עסקים באינטרנט? תשובה: שיווק נכון של העסק פועל גם כדי להביא לקוחות חדשים וגם כדי למצות את הפעילות מול הלקוחות הקיימים. אל תזלזלו בשימור לקוחות!

המון בעלי עסקים משקיעים רק בגיוס לקוחות חדשים ולא נותנים מספיק צומת לב לשימור לקוחות קיימים. מדובר בטעות קשה. לקוחות מרוצים ונאמנים חשובים ביותר להצלחת הגיוס של לקוחות חדשים, הם מספקים לעסק המלצות וחוות דעת חיובית. לקוחות קיימים רוצים לקבל עידכונים על מבצעים, הנחות או מידע מקצועי ישירות בית העסק ולכן מומלץ לבצע דיוור ישיר ושיווק גם באמצעות מיילים וגם באמצעות הודעות SMS וניוזלטרים הנשלחים ללקוח. אלו כלים פשוטים ואפקטיבים, נוחים לתפעול ומאוד משתלמים. כיום כל עסק צריך להקים ולתפעל מועדון כזה באמצעות ברודקאסט שמספקות בין היתר מגוון אדיר של אפשרויות לשמירה על קשר עם לקוחות.

ברודקאסט מאפשרת שמירה על קשר ישיר עם לקוחות, עדכון לגבי הטבות, מבצעים או שירותים ומוצרים חדשים וגם שומרת על קשר אוטמטי עם הלקוחות באמצעות ברכה ביום הולדת. אלה פעולות פשוטות ואפקטיביות ביותר שהוכחו ללא כל ספק כמגדילות את הכנסות של כל עסק באופן משמעותי ועוזרות להחזיר לקוחות ותיקים ומרוצים לרכישות חוזרת בבית העסק


שאלה: כיצד בעלי העסקים שמעו או הגיעו לשירות של ברודקאסט? האם הם ממליצים לעסקים נוספים להצטרף לשירות?

תשובה: הלקוחות מגיעים מכל מיני מקומות, המון מגיעים דרך המלצות פה לאוזן, הלקוחות שלנו כל הזמן ממליצים על השירות לקולגות בתחום, ככה שאנחנו שומעים הרבה את המשפט הגעתי דרך חברה...דרך השכנה... ועוד.

אנחנו מאוד מקפידים לתת את השירות הטוב ביותר, הן מבחינת היחס האישי והן מבחינת התוכן העשיר. ניתן לראות בדף הביקורות שלנו בפייסבוק וגם בדף הביקורות שלנו בגוגל מאות ביקורות חיוביות ומפרגנות על השירות שהם מקבלים מאיתנו


שאלה: למה כדאי לבעלי העסקים להצטרף למערכת של ברודקאסט?

תשובה: בעלי העסקים לא תמיד יודעים או לא מוצאים את הזמן לתפעל את הדף העסקי בפייסבוק או איך להקים ולנהל את מועדון הלקוחות שלהם, המערכת חוסכת להם המון זמן ויוצרת מגוון תכנים כמות תמונות, סרטונים ודפי נחיתה מותאמים אישית לכל עסק.


בנוסף קיימים מגוון של מסלולים המתאימים לכל סוג של עסק ובמחירים שונים ומתאימים, ייתכן ועסקים קטנים יהיו מעוניינים בחבילה קטנה יותר ועם הזמן ותפתחות העסק יוכלו להגדיל אותה במידת הצורך.


שאלה: מה בעלי העסקים הכי אוהבים בשירות של ברודקאסט?

תשובה: המערכת של ברודקאסט מייצרת פוסטים וסרטונים שבעלי עסקים מחמיאים עליהם ומפרגנים בעיקר על היחס והשירות הטוב שהם מקבלים מאיתנו. אנחנו שמים דגש רב בכל הקשור לזמינות וקשובים כמה שיותר ללקוחות שלנו. הם מרוצים מעלות מול תועלת מאוד אטרקטיבית.

אם עדיין יש לכם שאלות ותהיות נוספות לגבי תחום השיווק והפרסום הדיגיטלי אנחנו פה לרשותכם, אתם גם מוזמנים להירשם עכשיו בחינם למערכת השיווק של ברודקאסט בלינק הזה


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page