• צוות ברודקאסט

איך מעצבים דפי נחיתה והאם אפשר לעשות את זה עם קאנבה?

בשנים האחרונות דפי נחיתה הפכו למושג שגם מי שאינו מבין בשיווק מכיר, כך שבוודאי גם אתם שמעתם לא פעם את המושג הזה. עוד מושג (או יותר נכון אתר) המוכר בקרב אנשי שיווק חובבים זה קאנבה, אבל האם אפשר לעצב וליצור דפי נחיתה בקאנבה? בואו נגלה.


לפני שאנחנו צוללים לעומק ומבינים אם ניתן לעצב דפי נחיתה בקאנבה, חשוב שתזכרו כי דף נחיתה הוא כלי מאוד יעיל לקידום ושיווק העסק, אבל כמו כל דבר שקשור לעולם השיווק חשוב שתעשו את זה נכון. כי אם הוא לא יהיה בנוי, מעוצב וכתוב בצורה נכונה, לא רק שהוא לא יתרום רבות לקידום העסק שלכם, הוא גם יכול לעשות הרבה יותר נזק מתועלת.

עיצוב דפי נחיתה עם קאנבה/ ברודקאסט

מה זה דף נחיתה ואיך גם אתם יכולים לעצב אחד?

אז רגע לפני שאתם נגשים למלאכת בנייה, עיצוב וכתיבה של דף נחיתה בקאנבה, כדאי שקודם כל תבינו מה זה בעצם דף נחיתה. ההגדרה המילולית של דף נחיתה היא האזור אליו המשתמשים "נוחתים" ומכאן מקור השם שלו (Landing page). בדרך כלל מדובר בדף אינטרנט ממוקד, שעוצב ונבנה למטרה ספציפית, שמטרתו להפנות אליכם לקוחות פוטנציאליים חדשים.


דף הנחיתה לרוב יהיה מיועד להעניק ללקוחות הפוטנציאליים שלנו היכרות עם חלק אחד מהשירותים שאנחנו מספקים ומטרתו להוביל אותם להשלים איזשהו פעולה ספציפית שיאפשרו לנו להגדיל את כמות הלקוחות - כמו השארת פרטים או יצירת קשר. בפעמים אחרות נרצה שהפעולות שהם יעשו יעזרו לנו לשווק את העסק ונזמין אותם לשתף עם חברים, לעשות לייק או להגיב לקמפיין בדף הפייסבוק ועוד. במצבים אחרים נוכל לבנות דפי נחיתה המעניקים ללקוחות הפוטנציאליים ייעוץ חינמי, שייתן להם מצד אחד ערך מוסף ומצד שני יעלה את רף האמינות של העסק וימצב אתכם כברי סמכא בתחום. זה יכול להיות תקציר לספר דיגיטלי שכתבתם, מדריך מפורט או טיפים שיעניקו להם ערך ועניין.


אז איך מעצבים דפי נחיתה בקאנבה?

עכשיו, אחרי שהבנתם מהו דף נחיתה ואת החשיבות העסקית שלו לקידום ושיווק העסק שלכם, זה הזמן לגלות איך ניתן לעצב דפי נחיתה בקאנבה. על מנת לעשות זאת, נעבור על כל הפרמטרים השונים שחשוב שתשימו עליהם דגש בבנייה ועיצוב של דף נחיתה בקאנבה או בכל פלטפורמה אחרת, כמו המערכת של ברודקאסט לדוגמה.


עיצוב התמונה - דפי נחיתה הכוללים תמונות שיווקיות שיכולות לעזור לגולשים לגלות מי אתם ובנוסף יעניקו להם מושג מוחשי של מה שהם יקבלו, כך שלא כדאי לוותר עליהן כי הן יהפכו את דף הנחיתה להרבה יותר מושך מבחינה ויזואלית. בקאנבה אפשר לעצב תמונות יפות ומקצועיות, אבל לצערנו לא ניתן להפוך אותן לחלק מדף נחיתה ואת זה תצטרכו לעשות במערכת אחרת. המערכת של ברודקאסט מאפשרת לכם לעצב תמונות, להכניס אותם ישירות לדפי הנחיתה שאתם מעצבים (או שאנחנו עיצבנו עבורכם) ולהפיץ אותם ישירות מתוך המערכת ללקוחות של העסק באמצעי המדיה השונים.

כתיבת הכותרת - כמו בכל טקסט שיווקי גם בדף נחיתה הכותרת היא הדבר הראשון שהמבקרים יראו כשהם 'נוחתים' בדף הנחיתה, כך שהיא צריכה להיות כתובה בצורה מושכת ולסכם את ההצעה בצורה ברורה ותמציתית ככל האפשר. כל זה על מנת להסביר לגולשים מה המענה שהם יקבלו בדף הזה, לדוגמה "לשמור על רגליים חלקות כל הקיץ" אם אתם בעלי מכון יופי או "למצוא פתרון לכאבים בגב" אם יש לכם עסק בתחום טיפולי מגע. בקאנבה תוכלו לעצב עשרות כותרות יפות ושיווקיות, אך תתקלו בכמה בעיות: 1. קאנבה לא תומכת בהרבה פונטים עבריים, כך שכמות הפונטים מהם תוכלו לבחור תהיה מאוד מצומצמת. 2. תצטרכו לחשוב על הקופי של הכותרת בעצמכם. 3. עדיין תצטרכו למצוא דרך להעביר את הכותרת שיצרתם לתוכנה אחרת, בה ניתן לעצב דפי נחיתה וזה כבר סיפור הרבה יותר מורכב.

כתיבת הטקסט השיווקי - היות ומטרת דף הנחיתה היא הנעה של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים לביצוע פעולה מסוימת, חשוב שהטקסט בדף נחיתה יסביר את הערך של ההצעה באופן ברור ויהיה כתוב בפשטות ובאופן משכנע. ניתן להשתמש באותיות בולטות או קו מדגיש, לפרק גושי טקסט גדולים ולשמור על קו קצר ותמציתי. כמובן שניתן לעשות בקאנבה שימוש בכל אחת מהשיטות הללו על מנת להדגיש את הטקסטים הרלוונטיים, אבל בדומה לבעיה בה נתקלנו למעלה, כפי שכבר למדנו קאנבה מאוד מוגבלת במענה על הצרכים האלו. כך שאולי תוכלו להצליח בסופו של דבר להגיע לטקסט טוב שעובד, אבל בעבודה רק עם קאנבה הוא יישאר טקסט יפה בלבד ולא יהפוך לדף נחיתה.

מילות מפתח - כמו בכתיבה של כל תוכן שיווקי אחר, חשוב לעשות שימוש נכון ומושכל במילות מפתח בכותרת העמוד, בכותרות המשנה ובטקסט של דף הנחיתה, על מנת להגדיל את החשיפה שלו במנועי החיפוש השונים. קאנבה ממש לא יודעת לעזור לכם לחפש מילות מפתח רלוונטיות ותצטרכו לעשות את עבודת חיפוש מילות המפתח הרלוונטיות בעצמכם. לעומת זאת, במערכת של ברודקאסט תוכלו למצוא לא מעט טקסטים של דפי נחיתה, שעושים בעצמם שימוש במילות מפתח שיהיו רלוונטיות לעסק שלכם.


כפתורי שיתוף - כפתורים אלה מאפשרים לגולשים לשתף את דף הנחיתה בקלות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או וואטסאפ, במטרה להרחיב את הפריסה של דף הנחיתה שלכם מעבר ללקוחות שמכירים אתכם, כך שתוכלו להיחשף בפני לקוחות פוטנציאליים. בניגוד למערכת של ברודקאסט שמאפשרת לבנות לעצב דף נחיתה, בקאנבה אולי תוכלו לעצב עיצובים יפים, אבל לא לבנות מהם דף נחיתה שלם.

טופס השארת פרטים - מהווה את המרכיב הקריטי ביותר בכל דף נחיתה ולכן חשוב שהוא יהיה בולט ואף יחזור מספר פעמים לאורך הדף. בטופס זה הגולשים משאירים את הפרטים האישיים שלהם, בתמורה לקבלת ההצעה שאתם מציעים והוא עוזר לכם להגדיל ולדייק את רשימת התפוצה של הלקוחות שלכם. בקאנבה כאמור, לא ניתן לעצב דפי נחיתה בכלל, אז בטח לא תוכלו גם לעצב ולבנות טופס להשארת פרטים. לעומת זאת במערכת של ברודקאסט אתם מקבלים מגוון רחב של דפי נחיתה שרלוונטיים לעסק שלכם, שכבר בנוי בתוכם בילד אין טופס השארת פרטים.

אז כמו שאתם מבינים, על מנת לייצר דף נחיתה יעיל שישווק נכון את העסק שלכם, חשוב לשמור על לא מעט כללים ולבנות, לכתוב ולעצב אותו נכון ונראה שקאנבה זאת לא ממש הפלטפורמה המתאימה עבורכם. אז אנחנו מזמינים אתכם להיעזר במערכת של חברת ברודקאסט, שתאפשר לכם ליצור בקלות וביעילות דפי נחיתה מעוצבים ומותאמים לעסק שלכם או לעשות שימוש בעשרות דפי נחיתה המותאמים לכל עסק שישלחו אליכם ישירות למייל.


חברת ברודקאסט מספקת פתרונות שיווק מלאים ומקיפים, שמאפשרים לכם לשמור קשר רציף ויעיל עם הלקוחות שלכם, במקביל לשיווק של העסק בפני לקוחות חדשים. המערכת שיצרנו מיועדת לכל מי שרוצים לשווק את העסק, אבל לא יודעים מאיפה להתחיל ואתם בהחלט מוזמנים להיכנס למערכת ולהתנסות לגמרי בחינם.


יש לך שאלה? נשמח לעזור