איך לכתוב דף נחיתה ב 30 שניות
  • צוות ברודקאסט

איך לכתוב דף נחיתה ב 30 שניות

בטח גם אתם שמעתם לא אחת את המושג דף נחיתה וגם בטח אמרו לכם שאתם חייבים לעשות שימוש בדפי נחיתה על מנת לקדם את העסק שלכם אבל לא הבנתם למה ואיך?


אז מה זה בעצם דף נחיתה? איך יוצרים דף נחיתה? איזה סוגים של דפי נחיתה קיימים? ולמה כולם אומרים לכם שאתם חייבים לבנות לעצמכם דף נחיתה?


לפני שנתחיל, חשוב לדעת שכחלק משירות הפרסום המקיף שברודקאסט מספקת לעסקים, היא מייצרת בשמם דפי נחיתה בשלל נושאים - בין אם זה דפי נחיתה לקידום מבצע או מוצר או דפי נחיתה עם תוכן מקצועי. העסקים שרשומים לברודקאסט מקבלים את דף הנחיתה מוכן לשיגור ובפחות ב30 שניות הם יכולים לאשר אותו ולהעלות אותו לאוויר. לינק להרשמה חינם למערכת ברודקאסט תוכלו למצוא פה


במידה ותרצו להרחיב את הידע שלכם לגבי דפי נחיתה אז דבר ראשון שחשוב שתדעו שדפי נחיתה יעזרו לכם לקדם את העסק שלכם, אומנם הכנה של דף נחיתה לא מורכבת כמו בנייה, עיצוב ויצירה של אתר, אבל זה ממש לא דבר פשוט ולוקח לא מעט זמן ללמוד איך לבנות אותו נכון, כך שגם יהיה אפקטיבי. דבר שני, רכזנו כאן את כל מה שחשוב שתדעו בנוגע לדף נחיתה, שיעזור לכם לעשות קצת סדר ולהבין למה הוא כל כך יעיל, לענות על כל השאלות שצצות ולעזור לכם להבין, איך תוכלו לייצר גם אתם דף נחיתה בקלות ובמהירות.

אז מה זה בעצם דף נחיתה?


בהגדרה היבשה דף נחיתה הוא אזור שיווקי אליו המשתמשים "נוחתים" כשהם לוחצים על הפרסום שלכם אחת מפלטפורמות השיווק השונות השונות. בדרך כלל מדובר על לינק לדף אינטרנט ממוקד שעוצב ונבנה למטרה ספציפית (הצגת מוצר חדש שהכנסתם למלאי, מבצע החודש, פרסומים ממוקדים לרגל ימי הולדת וחגים, שירות חדש שהוספתם לעסק, מידע מקצועי בתחום העיסוק שלכם ועוד).

דפי נחיתה נועדו להעביר את כל המידע שרציתם לתת ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהוביל אותם להשלים איזשהו פעולה ספציפית (להשאיר פרטים, להתקשר, לשתף עם חברים, לעשות לייק בדף הפייסבוק ועוד). דף נחיתה טוב יהיה ממוקד לקהל יעד מסוים, אתם יכולים לבנות דפי נחיתה המאפשרים לגולשים לקבל מבצעים שנועדו לשווק את העסק שלכם, כגון ייעוץ בחינם, קופוני הנחה לטיפול או מדריך חינמי שיצרתם, יצירת דפי נחיתה מאפשרת למקד את הקהל שלכם, להציע להם משהו בעל ערך ולראות איך הם הגיבו אליו.

עמוד נחיתה הוא למעשה דף אינטרנט לכל דבר ועניין, שהייחודיות שלו מתבטאת בשני הבדלים מרכזיים: הראשון הוא שדף נחיתה יתמקד תמיד בהצעה ספציפית וברורה (בשונה לדוגמה מאתר אינטרנט שם הגולש יכול לשוטט בדפים רבים ולקרוא על המון נושאים ותחומים) והשני הוא שיש לו מטרה והכוונה מאוד ברורה שמנחה וממקדת את תשומת לב הגולש לפעולה ספציפית ומדויקת שנדרשת ממנו לעשות על מנת לקבל את ההצעה שבדף הנחיתה.

עמוד נחיתה טוב הוא למעשה דף מכירה מאוד משכנע וממוקד, שגרום למבקר שהגיע אליו להרגיש שהוא הגיע בדיוק למוצר או השירות אותו חיפש ולאחר מכן מניע את הגולש להמשך פעולה שהיא ברוב המקרים השארת פרטים, הלקוח הפוטנציאלי החדש נקרא ליד (Lead) ומומלץ לשמור אותו במערכת ה-CRM (מערכת ניהול הלקוחות) של העסק, כך שתוכלו להתחיל לשלוח לו מסרים שיווקים נוספים כפי שאתם שולחים ללקוחות שלכם.

פעולות נפוצות נוספות שעמוד נחיתה יכול לכוון אליהם הן למשל התקשרות טלפונית לבית העסק, קנייה ישירה של המוצר או צפייה בסרטון וידאו. דף נחיתה מוצלח מתחיל בהגדרה מדויקת של קהל היעד וממשיך בתכנון נכון של המסר.


למה משמש דף נחיתה?


כמו שאמרנו כבר, דף נחיתה יכול לשמש להרבה מאוד צרכים, שישתנו בהתאם למטרה הספציפית שהצבנו לעצמנו וידרשו מהלקוחות הפוטנציאליים לבצע פעולה ספציפית.


איסוף מידע - הרעיון של דף הנחיתה הוא שהגולשים צריכים שתף אותנו במידע שלהם (לרוב פרטים ליצירת קשר) ולכן על מנת לקבל גישה להצעה שנמצאת בדף הנחיתה עליהם למלא את הטופס המצורף אליו. מידע כזה יכול לאפשר לכם ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאלים. הגולש בעצם מספק לכם את כל הנתונים הרלוונטיים שאתם צריכים, כך הם בעצם מאפשרים לכם להכיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, לדעת מה הצרכים, הרצונות והמטרות שלהם ולפלח את השוק בצורה יעילה יותר.

מעשיר את ערוצי השיווק האחרים - אסטרטגיית שיווק מצליחה מסתמכת על תוכן שיווקי איכותי בכמות רבה. כך שדפי נחיתה יכולים להוות תוספת נהדרת לארסנל התוכן שלכם, אותו תוכלו לשתף ברשתות החברתיות, במיילים ובSMS.

להבין אם השיווק שלכם יעיל - בכל פעם שאתם יוצרים דף נחיתה, אתם יכולים לקבל נתונים נוספים הקשורים לתוכנית השיווק שלכם. על ידי מעקב וניתוח של המדדים המגיעים מדפי הנחיתה שאתם מפיצים, תוכלו לאסוף תובנות רבות לגבי יעילות הפעילויות השיווקיות שלכם, כיצד הגולשים פועלים בדפי הנחיתה לאורך זמן ועוד. כל זה יכול לספק לכם תובנה משמעותית, שתעזור לכם בהמשך גם לייעל ולשפר את התוכנית השיווקית שלכם.


איזה סוגי דפי נחיתה קיימים?


כפי שציינו ישנם כמה סוגים שונים של דפי נחיתה, שכל אחד מהם בעצם עונה על צורך או מטרה שונה. אלה הסוגים העיקריים שרובכם כנראה נתקלתם או תתקלו בהם.

דף לכידת לידים - דף מסוג זה משמש לאיסוף לידים פוטנציאליים (לקוחות המעוניינים במוצר או בשירות) והוא לרוב יכיל טופס יצירת קשר שהלקוחות אמורים למלא את השם, המייל, הטלפון ו/או מידע רלוונטי אחר. בדף שכזה, חשוב להבהיר טוב ללקוח הפוטנציאלי מה הוא יקבל ובו זמנית, הוא צריך להיות כתוב בצורה שיווקית ומכירתית שתשכנע את הלקוח להשאיר פרטים. דפי לכידת לידים לרוב מציעים מוצר פרסומי בחינם, בתמורה להשלמת פרטי הקשר.

דף לחיצה - דף מסוג זה נחשב קצת יותר "אגרסיבי" והוא משמש לאיסוף מידע וליצירת קשר עם הגולשים. דפים שכאלה לא מאפשרים לגולשים להמשיך לשוטט באתר, עד שה לא מזינים את כתובת המייל שלהם. עיצוב דף שכזה צריך להיות פשוט וברור, על מנת להדגיש את המוצר או השירות שמוצעים ולדרוש בעדינות להזין את פרטי הקשר שלהם. שימוש בדף נחיתה מסוג זה לרוב נעשה כחלק מאסטרטגיה להגדלת רשימת התפוצה של העסק.

דף מוצר - דף מסוג זה נוצר במיוחד על מנת לקדם מוצר או שירות ספציפי ולכן, הוא לרוב יהיה פשוט ויפרט את היתרונות של המוצר או השירות ובכך יתפוס במהירות את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי.

דף מכירות - דף מסוג זה הוא בעצם עמוד מכירות שמתכוון למכור מוצר או שירות מסוים ולכן הוא לרוב יהיה משכנע מאוד, על מנת לעודד את המבקרים לבצע את הרכישה שלהם מיד. דף מכירות יכול להיות בפורמט קצר או ארוך יותר, אך כשמדובר בהצעות מכירה יקרות יותר, לרוב כדאי לעשות שימוש בפורמט ארוך שמאפשר להסביר בצורה מפורטת על המוצר או השירות.

ככה תעשו את זה נכון


אוקיי, אז עכשיו שאנחנו מתחילים להבין מה זה דף נחיתה, למה הוא מיועד ולמה אנחנו בעצם צריכים אותו, זה הזמן להבין איך לעשות את זה נכון ולהפוך את דף הנחיתה לאפקטיבי ומוכר.


על מה חשוב להקפיד כאשר בונים דף נחיתה?

מגדירים את קהל היעד - הקפידו לבצע פילוח מדויק של קהל היעד אליו ההצעה מופנית והבינו מי הלקוח אליו מופנית ההצעה? מה מאפיין אותו? מה הוא אוהב? מה הוא מחפש? מה חשוב לו לדעת? ממה הוא חושש?

מבינים את התועלת של מה שאתם מציעים - חשוב שנבין על איזה צרכים אני עונה? אילו בעיות מרכזיות אני פותר? למה אסור ללקוח לפספס את ההצעה שלי?

מבדלים את העסק - זה הזמן לדייק לעצמכם שוב במה העסק מתמחה ומה מייחד אותו? מה מבדל אותנו מהמתחרים? מה הסיבה שהלקוחות יעדיפו אותנו? האם יש המלצות חיוביות שניתן להציג?

מפשטים עניינים - חשוב שתוכן ההצעה שאתם מציעים בדף הנחיתה תהיה פשוטה וברורה, בלי התחכמויות, אז חשבו מה תוכלו להציע או להציג, כך שנשכנע באופן מיידי הלקוח לבצע את הפעולה שנרצה.

זכרו ! עמוד נחיתה עמוס שמציף מידע, יגרום לגולש לצאת מהדף ולא לבצע את ההמרה הנדרשת


איך עושים את זה בתכלס?


אז אחרי שעברנו על כמה דגשים, זה הזמן להבין איך דף נחיתה צריך להראות וכיצד צריך לכתוב ולעצב אותו. נסקור בקצרה את המרכיבים העיקריים של דף הנחיתה.


שמים דגש על הכותרת - הכותרת היא הדבר הראשון שהמבקרים יראו ככל הנראה כשהם מגיעים לדף הנחיתה, לכן היא צריכה להיות מושכת ולסכם את ההצעה בצורה ברורה ותמציתית ככל האפשר, על מנת שהלקוח הפוטנציאלי יבין מה יצא לו מזה.

מילים ברורות שמוכרות - הטקסט בדף נחיתה אמור להסביר לקורא את הערך של ההצעה באופן ברור, בפשטות ובאופן משכנע ולכן הוא צריך להיות כתוב בצורה ברורה ותמציתית, כך שהוא יבין מידמה התועלות המוצר או השירות. בפן העיצובי של הטקסט, כדאי להשתמש באותיות בולטות או קו מדגיש, לפרק גושי טקסט גדולים ולשמור על קו קצר ותמציתי.

שימוש במילות מפתח - כמו כל תוכן שיווקי אחר גם בכתיבה של דף נחיתה חשוב לעשות שימוש במילות מפתח בכותרת העמוד, בכותרות ובטקסט דף הנחיתה כדי למקסם את אפשרויות הקידום שלו במנועי החיפוש.

שימוש בכפתורי שיתוף - כפתורים אלה ממש לא שוליים כמו שאתם עלולים לחשוב, הם מאפשרים לגולשים לשתף את דף הנחיתה בקלות ברשתות החברתיות השונות, כך שתוכלו להרחיב את הפריסה של דף הנחיתה שלכם מעבר לרשימת אנשי הקשר.

הוספת טופס השארת פרטים - זהו המרכיב הכי קריטי בכל דף נחיתה גם כאלה שהמטרה הראשונית שלהם היא לא בהכרח איסוף לידים. לכן חשוב מאוד שתוסיפו טופס בו הלקוחות הפוטנציאליים יכולו להשאיר את הפרטים האישיים שלהם תמורת ההצעה שיקבלו מדף הנחיתה. חשוב שלא תכבידו עליהם עם טופס ארוך ושהוא יכלול את המינימום הנדרש.

הוספת תמונה מעוצבת - דפי נחיתה הכוללים תמונה רלוונטית ומעוצבת, מאפשרים לגולש להבין בצורה ויזואלית מה הם יקבלו, דבר שהופך את דף הנחיתה באופן אוטומטי למושך יותר מבחינה ויזואלית.


הוספת הוכחות חברתיות - אחד הדברים שמאפשרים לנו לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעים לדף הנחיתה, הוא שימוש בהוכחות חברתיות. לכן חשוב לשלב כמה הוכחות שכאלה (אבל לא יותר מדי) במסגרת דף הנחיתה, על ידי הוספה של עדויות של לקוחות מרוצים ותמונות רלוונטיות.

יתרונות דף הנחיתה

אז אומנם דף נחיתה לרוב לא יכול לפעול לבד ועל מנת שהוא יהיה אפקטיבי חשוב שנשלב אותו עם פלטפורמות שיווקיות אחרות, אבל חשוב שתבינו שיש לו כמה יתרונות מהותיים על פניו אפשרויות אחרות.


למה בעצם להכין דף נחיתה ולא להפנות לאתר או לעשות שימוש במנגנון הלידים של פייסבוק?


דבר ראשון, לדף נחיתה ולאתר יש לרוב שימושים שונים, אתר יכול להיות תדמיתי או מכירתי, אבל לא מתמקד בהצעה ספציפית. מעבר לזה, לרוב יותר משתלם להפנות תנועה לעמוד נחיתה מאשר לאתר (ללא קשר לאיכות האתר או לרמתו), כך שעמוד נחיתה שבנוי טוב, ממקסם את הרווח הפוטנציאלי מתקציב הפרסום שהושקע בו.


הרעיון שעומד מאחורי עמודי נחיתה הוא למשוך תנועה מאוד ממוקדת של גולשים להצעה מאוד ברורה, שתגרום להם לביצוע פעולה ספציפית כגון רכישה או השארת פרטים. אתר אינטרנט זה מקום נהדר להציג ולספר כמה שיותר על העסק ולאפשר לגולש לקרוא, לראות ולהתרשם ובדיוק בשביל זה יש בו אפשרויות ניווט, חיפוש וכו', אבל זאת גם הסיבה שבגללה הוא לא בנוי לגרום לגולש לבצע פעולה אחת ספציפית.

תחשבו על לקוח שגולש ומחפש שרות או מוצר להם הוא זקוק כרגע. הוא מחפש, קורא, משוטט, בודק מתחרים ובדיוק במצב הזה אתה רוצה שהוא ימצא את השרות או המוצר המדויק שהוא מחפש ויבין שדווקא אצלך זה כדאי לו. אם הוא יכנס לעמוד נחיתה שבדיוק מספר לו על זה ומבקש ממנו להשאיר פרטים התוצאות יהיו הרבה יותר טובות מאשר הוא יכנס לאתר שלכם ויראה עוד 20 מוצרים או שירותים אחרים שלא מענינים אותו כרגע.


בנוגע למנגנון הלידים המובנה בפייסבוק יש יתרון גדול שמהווה לעיתים רבות גם חיסרון גדול, כי מודעות הלידים בפייסבוק מאפשרות לנו לקבל כמות גדולה של לידים (כיוון שהגולש בפייסבוק לא נדרש למלא את הפרטים בעצמו ופייסבוק ממלאת עבורו את הפרטים), אך במרבית מהמקרים הלידים שנקבל הם לא איכותיים. כלומר, הם לא בדיוק הבינו מה ההצעה שלנו וכתוצאה מכך נקבל הרבה פניות לא רלוונטיות, כמו כן המילוי האוטומטי שפייסבוק עושה עבור הלקוח אומנם מקל עליו את המילוי, אך לעתים הפרטים שנקבל יהיו שגויים או לא רלוונטיים.

זכרו! לגולש מזדמן לוקח כ-5 שניות, על מנת להבין האם הוא הגיע למקום הנכון ואם לא, הוא נוטש.

אין לגולש סבלנות לקרוא ולחפש בכל האתר שלכם את מה שהוא צריך בדיוק כרגע. ולכן אם מפנים תנועה ממוקדת של לקוחות המחפשים מוצר או שרות מסוים לאתר האינטרנט במקום לעמוד נחיתה יעודי, למעשה מפחיתים את הסיכויים שהם יצרו קשר!

יתרונות נוספים של עמוד הנחיתה על אתר אינטרנט או על שימוש בפייסבוק, הוא היכולת לייצר יחסית בקלות לכל שירות או מוצר עיקרי עמוד מידע נפרד, החופש העיצובי בעמוד נחיתה הוא גדול יותר, אין צורך לשמור על התבנית הקבועה של מראה האתר, ומודעות הלידים בפייסבוק עם עדין מאוד מוגבלות באפשרויות העיצוב שניתן לבצע איתן.

איך מזרימים לקוחות לדף הנחיתה?


לאחר בנית דף אנחנו צריכים להתחיל להזרים אליו תנועת לקוחות, ללא הזרמת תנועת גולשים לדף שיצרנו אין טעם בכלל ליצור אותו.


יש לא מעט דרכים בהן ניתן לעשות זאת, על מנת להפיץ את דף הנחיתה:


וואטסאפ או SMS - שליחה הודעה ללקוחות קיימים וצירוף לינק שמפנה אותם לדף.


ניוזלטר - שליחת ניוזלטר לרשימת התפוצה שלנו במייל והפנייה לדף הנחיתה בלינק המצורף.


פרסום בפייסבוק - פרסום בדף העסקי וצירוף לינק שמפנה לדף הנחיתה, בשילוב עם קידום ממומן בפייסבוק שמאפשר לנו לחשוף את העסק בפני לקוחות חדשים.


פרסום ממומן בגוגל - פרסום ממומן של דף הנחיתה בגוגל AdWords מאפשר לנו לחשוף אותו בפני לקוחות חדשים.

אז עכשיו שאתם כבר יודעים למה, מה ואיך, זה הזמן להשתמש בכל המידע וליצור דף נחיתה יעיל לעסק שלכם. אין לכם זמן או יכולת לעשות את זה לבד ואתם שוברים את הראש איך ואיפה להתחיל? פשוט היכנסו למערכת של ברודקאסט וקבלו דפי נחיתה שיווקיים, מקצועיים ומעוצבים המותאמים בדיוק לצרכים של העסק שלכם.



מאת: רביד כהן

מומחה שיווק דיגיטלי ומנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

עם התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

© 2020 Broadcust Ltd | Haslemere Surrey, United Kingdom | Maskit St 12, Herzliya, ISRAEL 
 

Terms of Service | Privacy Policy | About | support@broadcust.com