תוכנית שיווקית לספא
top of page
  • עדי סלע

המדריך לבניית אסטרטגיית פרסום בפייסבוק ובערוצי השיווק הישיר לאחר פתיחת ספא


אז פתחתם ספא, ועכשיו אתם צריכים למשוך אליו לקוחות חדשים ומהר. לחשוב שאם השקעתם ובניתם ספא מהמם ביופיו וכל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו זה רק לפתוח אותו והלקוחות יעמדו בתור זו טעות.


מעבר לכך חשוב לדעת שגם אחרי שלקוחות מגיעים ומאוד נהנים הכרחי לבצע מהלכים שיווקים על מנת להחזיר אותם לביקור חוזר . הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מקבלים מדי יום שפע הצעות ופרסומות שיווקיות. על כן, עסק הספא שלכם צריך תוכנית שיווקית מתוכננת מראש, על מנת למשוך את תשומת הלב שלהם לאורך זמן.

ברודקאסט  - תוכנית שיווק ופרסום לספא
המדריך לבניית אסטרטגיית פרסום בפייסבוק ובערוצי השיווק הישיר לאחר פתיחת ספא

יצירת תוכנית שיווק עם אסטרטגיה ברורה ומסודרת

עליכם להתחיל עם יצירת תוכנית שיווק מוגדרת ומתוכננת, שתסייע לכם להתמקד ולהחליט על התקציב שנכון לעסק שלכם. השלב הראשון בו אנו יוצרים תוכנית אסטרטגיית לספא, מתחילה בבדיקה מעמיקה של מותג הספא וערכי הליבה שלו. זה יעזור להבטיח שכל מסר שיווקי ופרסומי שאתם יוצרים, מתכתב עם הערכים של הספא ומבדל אתכם משאר המתחרים. אחרי הכל עיסוי רקמות, טיפול פנים או מסאז' שוודי אפשר לקבל במקומות רבים, אבל הספא המיוחד שלכם והאווירה היחודית שאתם יוצרים בו, צריך להתבלט מעל כל השאר.

לאחר מכן, יש לשקול מה אתם רוצים להשיג באמצעות אותה תוכנית שיווקית. שהעסק ירוויח ויגדיל הכנסות זה היעד הברור שכל עסק רוצה להגיע אליו, אבל יש לחשוב ולקבוע אסטרטגיה שמתאימה לספא שלכם כדי להגיע לשם. האם אתם רוצים למשוך לקוחות חדשים, או להרוויח יותר כסף מלקוחות שקיימים כבר? האם יש לכם מספיק לקוחות, אבל אתם מעוניינים שהם יגיעו בתדירות גבוהה יותר לספא? האם הלקוחות הם תיירים או שהמיקוד הוא על קהל מקומי? אלו הן הבחנות חשובות אשר ישפיעו על התוכנית השיווקית ותקציב ההוצאות החודשיות הנדרש לכך. כל ספא בין אם הוא חדש או וותיק צריך להשאיר לעצמו סכום מסוים (מקובל להקצות בין 5% - 10% מהכנסות העסק לטובת הפעילות השיווקית) אשר יוקדש לתקציב השיווק במהלך השנה. לניצול נכון ואפטימלי של התקציב כדאי לחלק את התקציב השנתי לרבעים ואף לתקציב חודשי.

פרסום הספא

כשמוציאים כסף על פרסום זה לוקח חלק נכבד מתקציב השיווק, אך זו עדיין יכולה להיות דרך יעילה להרחיב את טווח ההגעה שלכם ללקוחות חדשים. אם עסק הספא שלכם נמצא ביישוב או במקום מרוחק יחסית, כנראה שיש להם קבוצות פייסבוק מקומיות בו אתם יכולים לפרסם לתושבי האיזור המחפשים עסקים מקומיים. לא חייבים לפרסם כל שבוע או כל חודש, לכן שאנחנו בוחרים רבעון מסוים לפרסם בו עדיף שיהיה באיזור בולט וגדול. עליכם להקפיד שהמודעה הפרסומית שלכם תכלול קריאה לפעולה. כלומר, לא מספיק רק לשים תמונה יפה עם כתובת המקום, אלא להעביר מסר בו אני קורא ללקוח להתקשר ולקבוע תור כמה שיותר מהר, כגון "התקשרו עכשיו לקביעת תור לטיפול הצערת עור הפנים עד ה30 לינואר, וקבלו מסאג' לגוף באבנים חמות". תוכנית פרסום מקיפה, היא חלק חשוב במאמצים השיווקים אותם אתם משקיעים כדי להשיג לקוחות חדשים לספא.

שיווק הספא בערוצי השיווק הישיר כגון אימייל וסמס

כן, זה נכון. האיימיל של כולם עמוס במאות הודעות, אבל זה בגלל שעדיין שיווק באמצעות המייל נחשב לאחד האמצעיים היעילים והזולים ביותר לשמירת קשר עם הלקוחות הקיימים שלכם. עליכם לוודא שהמייל שאתם שולחים נראה מקצועי, אפשר להשתמש בתבניות עיצוב מוכנות כמו שיש לחברת Broadcust ולשלוח ישירות מהם ללקוחות. נייזלטר חודשי צריך לשלב הודעות מכוונות מכירה עם מידע שימושי ומקצועי, כגון הנחיות עיסוי לנשים בהריון, טיפים לשמירה על אורח חיים בריא ומבצעי קידום, אשר יעודד את הלקוחות שלכם להגיע ולהתפנק דווקא אצלכם!

ההמלצה היא שהניוזלטר יהיה עם כותרת נושא ברורה ומגרה, זה כנראה הגורם החשוב ביותר אם הלקוח יפתח את האימייל או לא. נכון לשנת 2018 למעלה מ 70% מהודעות האמייל נפתחות כיום באמצעות הסמארטפון, לכן חשוב לבדוק שהתבנית בה השתמשת והאתר שלך מותאמים לרוב סוגי המכשירים הניידים.

נייוזליט חודשי זו התחלה טובה, אבל אפשר לקחת את הרעיון צעד אחד קדימה! ניתן להשתמש בתוכנות שונות לניהול מועדון לקוחות, כמו של חברת ברודקאסט לדוגמא. בעזרת תוכנה לניהול לקוחות תוכלו ליצור מועדון לקוחות המאפשר לכם לנהל את כל הלקוחות בצורה מסודרת ומרוכזת, אך במקביל לשמור על היחס האישי בהתנהלות הפרטנית מול כל לקוח. זה אולי נשמע לכם כמו פרויקט ענק הדורש כוח אדם רב על מנת לתת יחס אישי ללקוח, אך בעזרת המערכת ניתן לטפח יחס אישי בקלי קלות.

המפתח לכל זה הוא יצירת מאגר לקוחות הכולל מאפיינים שונים של כל לקוח (למשל תאריך הלידה והמגדר של הלקוח). מאגר לקוחות זה הוא הבסיס להתקשרות מול הלקוחות. אתם יכולים ליזום שליחת הודעות סמס ללקוחות הלוקחות בחשבון את המאפיינים האישיים של כל לקוח. לדוגמא, המערכת יכולה לשלוח ברכה הכוללת הטבה מיוחדת לכל לקוח החוגג יום הולדת. או לחילופין לסווג את הלקוחות לפי קבוצות מסוימים ולבנות מסרים מתאימים לכל קבוצת לקוחות. שיווק חברתי באמצעות דף עסקי בפייסבוק, קידום באינסטגרם ובוואצאפ אין באמת פלטפורמה שיווקית טובה יותר ליצירת קשר אישי עם הלקוחות שלך, מאשר באמצעות הרשתות החברתיות. אם אתם לא חזקים מאוד מבחינה טכנולוגית, אתם עלולים להיות בהלם מכמות האפשרויות שיש. אבל הדבר הכי חשוב שיש לזכור כשמשתמשים ברשתות החברתיות לשיווק, הוא להיות רלוונטי בעייני הלקוחות הפוטנציאלים וגם בעיניי הקיימים על ידי שיתוף תוכן עדכני ומעניין ושיתאים ללקוחות הספא שלכם. אל תתרגשו מכמות האפשרויות ותגרמו להם לדחוק אתכם לפינה, החדשות הטובות הן שיש 4 פלטפורמות שיווקיות בעלות חשיבות לספא: FACEBOOK

עמוד הפייסבוק העסקי שלך ישמש ככלי תקשורת פעיל בו תוכל ליצור קשר על בסיס יום יומי, לעומת האתר שלך. על כן תידרש ממך תחזוקה יום יומית של דף הפייסבוק העסקי. אנו ממליצים לפרסם בין 3-5 פוסטים בשבוע, בשילוב של תוכן אותנטי המצולם במקום וגם כמובן עם תוכן מקצועי ומעוצב.

Pinterest

היא רשת חברתית מקוונת דמוית לוח מודעות. השירות מאפשר למשתמשיו ליצור ולנהל אוספי תמונות משלהם. מטרתו המוצהרת של האתר היא "לחבר בין כל האנשים בעולם באמצעות 'דברים' שמעניינים אותם". בפלטפורמה יש קהל נשי גדול אשר ניתן להגיע אליו באמצעות תמונות מהספא. אתם יכולים ליצור לוחות שונים ולהציג בהם תמונות שקשורות למצבי רוח וספא, בריאות וספא וכדומה. סביר להניח שאלו שהתעניינו באותן תמונות ולוחות יוכלו להגיע לאתר של הספא ובכך ליצור קהל לקוחות חדש.

Instagram

פלטפורמה מבוססת תמונות המיודעת להצגה באמצעות מכשירים ניידים. פלטפורמה זו שימושית בעיקר לתמונת אווירה בספא, לדוגמה להציג טיפול או תהליך שהמטופל עובר במהלך הטיפול או הווי של צוות המטפלים במקום.

Twitter

היא רשת חברתית מקוונת חינמית המאפשרת לשלוח ולקרוא מסרים קצרים של עד 280 תווים. כדאי להשתמש בטוויטר כאשר רוצים לקדם מוצר או טיפול בספא או לצאת במבצע של הרגע האחרון. זכרו, מדיה חברתית מתבססת על שיח. זה בסדר לדבר על מכירות ומבצעים, אך אל תשכחו גם להכניס ערך מוסף ערכי או חינוכי שהצרכן יוכל להנות מהתוכן שלכם.

עדי סלע

מאת עדי סלע

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול שיווק דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page