עיצוב פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם ב 30 שניות
top of page
  • צוות ברודקאסט

עיצוב פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם ב 30 שניות

אתם נכנסים לפייסבוק או לאינסטגרם, גוללים את הפיד ומוצפים בפוסטים מעוצבים, מדויקים ומעוררי קנאה ותוהים, איך גם אתם הייתם יכולים לעצב פוסטים מקצועיים ומיוחדים לדף העסקי בפייסבוק או לחשבון האינסטגרם שלכם?


תתפלאו! אתם לא חייבים להיות אנשי מקצוע בעלי שנים על גבי שנים של ניסיון, גם אתם יכולים ללמוד איך לעצב פוסטים שיראו כל אחד מיליון דולר מבלי להתאמץ, ולדעת איך לעצב פוסטים בסמארטפון במהירות ובקלות, אם רק תשמרו על מספר כללי עיצוב פשוטים.

לעצב תמונה מדויקת לדף העסקי/ ברודקאסט

כמו שכולנו יודעים, היום אין דבר כזה פוסט שיווקי שלא מכיל לפחות תמונה אחת, כי תוכן ויזואלי תמיד יעזור לנו למשוך את הגולשים לקרוא את מה שכתבנו וכמובן, להיות יותר מעורבים בתכנים שאנחנו משתפים במדיה החברתיות ובמיוחד בפייסבוק ובאינסטגרם.


חשוב להקפיד על עקרונות העיצוב וזה לא משנה אם המטרה שלכם היא יצירת פוסט בפייסבוק, עיצוב קאבר לפייסבוק או בניית רקע לפוסט בפייסבוק. הדף העסקי שלכם בפייסבוק או באינסטגרם צריך להציג את העסק שלכם במיטבו.

למה בעצם הפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם חייבים להראות מעולה ?


בימינו העמוסים במידע, הטקסט יכול להיבלע בין המידע שאנחנו קולטים ולעומתו התמונה תבלוט, כי המוח האנושי בנוי לקלוט תמונה בצורה מהירה יותר, מאשר טקסט שדורש יותר מאמץ ותשומת לב על מנת לפענח אותו. אבל, זכרו שלפני שאנחנו נגשים לבחור תמונה או לעצב את הפוסט שלנו חשוב שנגדיר את המטרות שלו ונבין מה נרצה להשיג ממנו. רק אחרי שנעשה את זה, נוכל לגשת לבחירת התמונה לפוסט, לכתיבה ולעיצוב שלו.


אז כיצד נכין תמונה מעוצבת לקמפיין בפייסבוק ואיזה תמונה כדאי לצרף לפוסט שלנו?


1. תמונה שעונה על הצורך - בחירת התמונה המתאימה זה השלב הקריטי ביותר בתהליך פרסום פוסט בדף העסקי ולכן, חשוב שנשים לב שהתמונה תהיה מספיק מיוחדת ולא שגרתית, אך עם זאת שטענה על מטרת הפוסט שלכם או לפחות תתכתב איתו.


2. תמונה עדכנית ורלוונטית - התמונה שנעלה צריכה להתאים לציר הזמן שמשתנה, כדי שהפעילות השיווקית שלנו תמיד תישאר עדכנית. עיצוב התמונה צריך להכניס את הגולש לאווירה מסוימת, זה יכול להיות תמונות בהקשר של העונה, החג או אפילו כנס, תחרות, מבצע או לקראת החלפת קולקציה. כך שהלקוח הפוטנציאלי שיכנס לעמוד העסקי שלנו, יבחין תמיד בתוכן חדש ומעודכן.


3. תמונה ייחודית ומושכת - כפי שאמרנו בחירת התמונה הנכונה, זה השלב החשוב ביותר בתהליך ולכן חשוב שהתמונה שנבחר תמשוך את העין של העוקבים שלנו שהם הלקוחות הפוטנציאליים. התמונה שאנחנו בוחרים חייבת להיות איכותית, ייחודית ומעניינת, כי תמונה בנאלית, שנראית כמו עוד תמונה בפיד, פשוט תהרוג את המסר שנרצה להעביר. העניין בתמונה יכול להיווצר ממה שיוצג בה או לחלופין בעזרת משחק במאפיינים שלה, לדוגמה צילום בשחור לבן, ניגודיות עזה בצבעים, זווית צילום מיוחדת, חיתוך מקורי בשלב העריכה וכו'.


4. בחרו תמונה מותרת לשימוש - חשוב מאוד לשמור על זכויות היוצרים של יוצרי התמונה (במיוחד במצב בו נעשה בתמונה שימוש למטרת פרסום עסקי) ולכן לא נוכל לקחת "סתם" תמונה יפה שמוצאנו ב"גוגל תמונות" או שנשלחה אלינו ולעשות בה שימוש כלשהו. לכל תמונה יש זכויות יוצרים ומותר להשתמש בה אך ורק אם קבלנו אישור מפורש לשימוש מסחרי או רכשנו אותו באחד מאתרי התמונות. העלאה של תמונה שאין לנו אישור לעשות בה שימוש, יכולה לעלות לסבך אותנו מאוד ולגרור תביעה משפטית ותשלומי פיצוי ללא הוכחת נזק.


התאימו את התוכן לפורמט


כשאתם מפרסמים פוסט חדש בדף העסקי בפייסבוק או בחשבון האינסטגרם שלכם, חשוב שתזכרו להתאים את התמונה לפורמט בו היא מתפרסמת.


1. גודל - כשאנחנו בוחרים תמונת פרופיל לדף הפייסבוק העסקי או לפרופיל האינסטגרם, חשוב לזכור שמעבר לכך שהיא מייצגת אותנו, היא תופיע בצמוד לכל פוסט שנעלה ולכן היא מאוד חשובה. אז אומנם בפיד היא תהיה ממוסגרת בתוך עיגול קטן, אבל מי שיפתח אותה יוכל לראות את התמונה המלאה ולכן חשוב שנתאים אותה לפורמט הנכון שהגודל המומלץ הוא 600/600, שיראה מצוין גם כתמונה ממוזערת וגם כתמונה גדולה. זכרו - אם לא נדאג להתאים את גודל התמונה לפורמט, היא תיחתך לא נכון או תהיה מאוד מפוקסלת, כך שהתמונה הממוזערת אומנם עדיין תהיה יחסית ברורה, אבל התמונה הגדולה ממש לא תראה טוב.


2. תמונת קאבר - לתמונת הקאבר בפייסבוק יש חשיבות בקידום נכון של העמוד, גם כי היא מוצגת בגדול בראש העמוד ולכן חשוב לעצב אותה נכון, אבל בעיקר על מנת לסייע לטעינה מהירה של העמוד. זכרו - לטעינה ארוכה יש השפעה משמעותית על רמת הקידום של הדף, כי לקוח פוטנציאלי שלא מכיר אותנו הרבה פעמים ינטוש, אם העמוד שלנו לא יטען מספיק מהר. לכן מומלץ לבחור בתמונה מסוג- JPEG שמשקלה פחות מ-100 קילובייט ובמידה ונרצה לעשות שימוש בקבצים מסוג PNG, וודאו שזמן הטעינה של העמוד לא מתארך בצורה משמעותית.


3. אל תגזימו - על מנת ליצור הקשר ועניין, כדאי שעל גבי התמונה נצרף משפט קצר שיעצים אותה ויחזק את המסר שבחרנו להעביר. לכן חשוב שהמשפט שנבחר יתקשר לכותרת הראשית של התמונה ושהעיצוב הכולל של התמונה, יהיה נכון ומדויק. יש להקפיד על עימוד מדויק וסימטרי ולא להעמיס כמות גדולה מדי של טקסט - יחס טקסט נכון אמור להוות כ-20% מגודל התמונה, כי האלגוריתם של פייסבוק לא אוהב תמונות עם יותר מדי טקסט על גבי התמונה ועיצוב שנראה יותר כמו פלייר, לא יזכה כמעט לחשיפה. לכן הקפידו על מקסימום 20% טקסט על גבי התמונה, זה גם ישאיר אותו הרבה יותר קליט וגם יהיה אהוב בידי האלגוריתם. מעבר לכך, כשמדובר בתמונה שמצורפת למודעה, בכלל לא יאשרו לכם אותה ואין לדעת איזה פוסט תרצו להפוך למודעה בהמשך.


לא לשכוח את המהות בעיצוב הפוסט


אומנם התמונה היא מה שתופס את עיניהם של העוקבים שלנו, אבל אם לא נשמור על תוכן איכותי ומעניין, שרלוונטי לפוסט שרצינו לפרסם, היא לא תהיה שווה הרבה.


1. השקיעו בטקסט שאתם כותבים - כמו שחשוב שנבחר את התמונה המדויקת שתלווה את הטקסט שלנו, כך גם המילים שמתלוות לתמונה, חייבות להיות מדויקות, מעניינות ומושכות. משחקי מילים זאת דרך נפלאה לגרום לקוראים להסתקרן ולהמשיך לקרוא את הטקסט, כי משחקי מילים ושילוב של הומור מעוררים סקרנות, עניין ומעורבות של הגולש וזה משהו שאנחנו תמיד שואפים לו. זכרו - חשוב לעורר סקרנות באמצעות טקסט מקורי ושנון, שיעזור לנו למשוך את תשומת הלב של העוקבים שלנו לקרוא את התוכן שלנו, בין אוקיינוס התוכן שמקיף אותם. כמובן שחשוב לבחור טקסט מתאים תוך כדי הקפדה על חיבור התמונה עם תוכן הפוסט, שיעזור לקורא להבין את ההקשר לתמונה שהוספנו, כך הוא יבין שלא מדובר רק בתמונה מעניינת, אלא שיש כאן גם הצעה שכדאי להסתכל בה.


2. השקיעו בכותרת - הכותרת לרוב תהיה הדבר הראשון ששמים לב אליו והיא זאת שמושכת את הקורא להמשיך לקרוא ולכן חשוב שהיא תהיה קליטה ומסקרנת. כותרת נכונה תגרום ללקוח הפוטנציאלי ללחוץ על הקמפיין ולהתחיל את תהליך ההמרה שיוכל בהמשך גם להפוך אותו ללקוח.


3. הוסיפו קריאה לפעולה - רצוי תמיד שהפוסט המעוצב ילווה בקריאה לפעולה, כלומר טקסט שמזמין את הקורא לבצע פעולה כלשהי בין אם בדף הפייסבוק או בפרופיל האינסטגרם או אפילו ביציאה להמשך פעולה באתר או בדף נחיתה. בנוסף לכך, חשוב שתשאירו את פרטי העסק גלויים וברורים, אך מעבר לכך לא כדאי להעמיס על הפוסט ולכן נוסיף רק את המידע המינימלי הנחוץ, על מנת למקד את המסר.



טיפים לעיצוב תמונה שעושה את ההבדל בעיצוב הפוסטים לפייסבוק או לאינסטגרם


1. הבלטה - רוצים להבליט את הטקסט שהוספתם לתמונה שלכם? טריק פשוט ביותר הוא להוסיף שכבת רקע מתחת לטקסט. לדוגמה אם הטקסט הוא אדום ותמונה מתחתיו שחורה, נוסיף מתחת לטקסט רקע לבן והטקסט יהיה בולט וברור הרבה יותר.


2. ריווח - בהצבת הטקסט (ובכלל בהצבה של אלמנטים על התמונה) שימרו על ריווח נכון בין האלמנטים השונים שאתם מניחים על גבי התמונה, אל תצמידו אלמנטים לקצוות של התמונה והקפידו על מרווחים שווים מכל צד.


3. פונט - כשאנחנו כותבים טקסט על גבי התמונה, חשוב שנשמור על פונט אחיד לאורך כל הטקסט. במידה והחלטתם בכל זאת לשלב בין כמה פונטים, עשו זאת במידה והשתמשו בפונטים שמשתלבים בצורה טובה אחד עם השני.


4. מיקום - הקפידו על הצבת המוצר שלכם במקום מרכזי בתמונה, אומנם התמונה לא חייבת לכלול דווקא אותו, אבל בהחלט רצוי שאווירת המוצר או השרות שלכם יהוו את לב התמונה.


5. צבע - חשוב לשלב ולהתאים בצורה חכמה בין הצבעים בתמונה. שילוב נכון של צבעים הוא תורה שלמה ואפשר כמובן ללמוד אותה לבד או להיעזר בחברות חיצוניות שמעסיקות מעצבים גרפיים, כמו חברת ברודקאסט. זכרו - בכוחם של צבעים לרומם או לחרב תמונה בהינף יד.


עיצוב חכם ונכון של התמונה שבחרנו, יכול לעזור לנו למשוך גולשים חדשים לעמוד העסקי שלנו בפייסבוק או באינסטגרם, לגרום להם להקליק על המודעות שפרסמנו ובסוף, להפוך אותם ללקוחות. אז אל תסתפקו בבחירת תמונה מתוך מאגר תמונות חינמי, ובמידה וכן, השקיעו בתמונות שאתם בוחרים, עצבו אותן בחכמה, שלבו בהן טקסטים המניעים לפעולה ואת הלוגו שלכם ותראו כיצד התמונה, יכולה לעשות פלאים לפרסום העסקי שלכם.

בכתבה הזו הסברנו איך לעצב פוסטים בפייסבוק או לאינסטגרם, כיצד להכין תמונה מעוצבת לקמפיין בפייסבוק ומה חשוב לדעת כאשר מעצבים פוסטים באינסטגרם, וכמובן איך לעצב פוסטים בסמארטפון


שימוש במערכת של ברודקאסט, מאפשר לכל בעל עסק לערוך ולייצר תוכן מעוצב, איכותי ומותאם לצרכים שלו, שמאפשר לחזק ולשפר את המערך השיווקי של העסק ואת הקשר עם הלקוחות שלכם. חברת ברודקאסט מספקת לכם ללא הפסקה קמפיינים, תמונות, עיצובים, דפי נחיתה וסרטונים הקשורים לעולמות התוכן שלכם. בנוסף, אתם תמיד מוזמנים לעשות שימוש במאגר התמונות העצום שברשותנו, על מנת לערוך שינויים בכל קמפיין תוכן שתבחרו ולשלב טקסטים או אלמנטים ויזואליים בקלי קלות, על מנת להתאים אותו בדיוק לעסק שלכם.


יצירה ושיתוף של פוסטים מעוצבים ומקצועיים בפייסבוק ובאינסטגרם, זאת הדרך לעזור לעסק שלכם לגדול ולמשוך אליכם בקלות עוקבים חדשים שמהר מאוד יהפכו לקוחות קבועים.

צליל לוי | ברודקאסט

מאת צליל לוי בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page