"סוכן נדל"ן, דף נחיתה כבר עשית?"
top of page
  • erel09

"סוכן נדל"ן, דף נחיתה כבר עשית?"

אז מה בדיוק עומד מאחורי המושג הנפוץ "דף נחיתה"? מה המטרות שלו? ואיך משתמשים בו בצורה נכונה ויעילה? או, מה לא עושים עם דפי נחיתה!


אם אתם מתעסקים בשיווק, או רק מתחילים לברר על שיווק העסק שלכם, אין ספק שכבר נתקלתם בשאלה הזו, אבל איך עושים? איפה? ומה עושים איתו? אלו רק חלק מהשאלות שבטח צצו לכם בראש, על כל אלו ועוד תקבלו תשובות ממש בעוד דקות, אך רגע לפני שאנו צוללים פנימה, במאגר דפי הנחיתה של ברודקאסט, כבר יצא לכם להציץ?



מושגים של מביני עניין בלבד?

כל מי שנכנס לעולם השיווק הדיגיטלי מוצא את עצמו לא פעם מתמודד עם לא מעט מושגים שעלולים לבלבל גם את המקצוענים ביותר. לידים, פוסטים, אורגני, ממומן או קמפיין קרוסלה- לפעמים זה מרגיש שכל יום שני צץ לו מושג חדש בעולם הפירסום, אך לאמיתו של דבר זה לא רחוק מן האמת!

עולמות השיווק בכלל והשיווק הדיגיטלי בפרט לא מפסיקים להתפתח, עם הטכנולוגיה החדשה שלא מפסיקה לצאת והשינויים התכופים בדרך שבה אנו צורכים את התכנים- שיטות השיווק והפרקטיקות של הפירסום חייבות גם הן להשתנות ולהתפתח בהתאם. אז מה זה בעצם דף נחיתה, ואיך הוא שונה מהאתר היפה שלך?

בשונה מאתר אינטרנט בו יש מגוון דפים ואפשר "לדפדף" בתוך האתר ולעבור בין כמה דפים שונים, דף נחיתה הינו דף אינטרנט יחיד אשר מוקם בדרך כלל על מנת שהגולשים "ינחתו" בו, אם זה מקישור של פרסומת מסוימת(פייסבוק וכד') ואם זה מהפניה של אתר מסוים. תפקידו של דף הנחיתה הוא למרכז את תשומת לבו של הגולש למסר מסוים, בין אם מכירתי ובין אם מיתוגי ולהניעו להמשך פעולה של השארת פרטים (ליד חם) ואף רכישה ישירה של השירות בנוסף לכך. דף נחיתה שבנוי בצורה נכונה צריך לגרום לגולש להרגיש שהוא הגיע בדיוק למוצר או השירות אותו חיפש. בדרך כלל זהו דף אינטרנט ממוקד שעוצב ונבנה למטרה ספציפית (הרשמה לקבוצת תפוצה, פרסומים ממוקדים לנכס מסוים או שירות חדש שהוספתם למשרדכם ועוד). מטרתו העיקרית של דף הנחיתה היא להגדיל את יחסי ההמרה של המוצר או השירות (בהשוואה ליחס ההמרה מהתנועה באתר עצמו שהוא נפרד מדף הנחיתה). דף הבית באתר האינטרנט שלכם איננו דף נחיתה מאחר ודף בית הוא דף המקדם את פני הגולשים באתר שלכם ומציג את התועלות והאפשרויות הקיימות לגולש - אך לא ממקד את המידע לשירות או מוצר אחד ואפילו לא מייצר הנעה לפעולה ספציפית.



מה הן יתרונותיו של דף הנחיתה "הרזה" על פני האתר הגדול שעבדתם עליו כל כך הרבה?

כאשר משתמשים בצורה נכונה יש לא מעט יתרונות לדף נחיתה, במיוחד על פני אתר אינטרנט שלם. ראשית, מדובר בעמוד אחד, שבדרך כלל מתרכז בנושא אחד, הלוכד את תשומת ליבו של הגולש ומציג לו מוצר או שירות ספציפיים בצורה תמציתית. היות שזמן תשומת הלב של הגולשים ברשת האינטרנט נע סביב שניות בודדות ומאוד קצוב - ניתן להניח כי לגולש הממוצע לא יהיה את אורך הרוח על מנת לקרוא תכנים מאתר אינטרנט שלם כדי להתרשם מהמוצר או השירות שלכם, לכן יש להציג לו עמוד ממוקד המהווה למעשה פרסומת סמויה. בנוסף לכך, דף נחיתה יכיל בתוכו עיצוב אסתטי ואלמנטים גרפיים המעודדים את הגולש להישאר ואף לבצע פעולה - למשל מילוי טופס השארת פרטים, לחיצה על כפתור רכישה, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד - כמובן שזה תלוי בפעולה אותה יוצרי הדף החליטו ובחרו כיעד האסטרטגי שלהם. דף נחיתה הוא תוצר נוסף במסע פרסום מתוכנן על פי פילוח קהלי יעד ויתרונו על פני אתר שלם הוא שדף נחיתה מהגדרתו, אינו חלק מהמראה הכללי של האתר ולכן, החופש העיצובי בו גדול יותר וניתן לשחק עם התבנית של האתר. בטח לא תופתעו לגלות כי מרבית התכנים שנמצאים בתוצאות החיפוש הממומן במנועי החיפוש באינטרנט יובילו אתכם לדפי נחיתה - וזאת על מנת להגדיל את הרווח הפוטנציאלי מהשקעה בפרסום.

השימושים האידיאליים שניתן לעשות בדפי נחיתה

כפי שצוין קודם, ישנם סוגים שונים של דפי נחיתה המשמשים למטרות שונות ולמסרים שונים, חלקם מתמקדים יותר ביצירת לידים ואילו אחרים שואפים לביצוע רכישה או הזמנה של שירות. על מנת להבין את ההבדלים בניהם נציין לכם את האופציות הקיימות היום:

לידים - דף ללכידת לידים המשמש לאיסוף לידים פוטנציאליים (לקוחות המעוניינים במוצר או בשירות). דף נחיתה מסוג זה יכיל בתוכו בדרך כלל טופס יצירת קשר שהלקוחות אמורים למלא בו את שמם, כתובת הדוא"ל ו / או מידע נוסף. דף הנחיתה צריך להסביר בצורה ברורה את מה שמוצע, ובו זמנית להניע את הלקוח למלא את פרטיו. דפי לכידת לידים לרוב יציעו מוצר/שירות בהנחה משמעותית (כגון פגישת ייעוץ משפטי בחינם) בתמורה להשלמת הפרטים על ידי הגולש.

דף לחיצה - עמוד נחיתה יותר אגרסיבי המשמש לאיסוף מידע וליצירת קשר עם הגולשים. דפים כאלה אינם מאפשרים לגולשים להמשיך הלאה באתר אם הם לא מזינים את כתובת הדוא"ל שלהם. העיצוב של דף כזה צריך להיות פשוט וברור. עליו להדגיש את הצעת המוצר או השירות ולבקש בעדינות להזין את פרטי הקשר שלהם. אסטרטגיה זו נעשית לרוב כדי לעזור למשווקים להגדיל את רשימת התפוצה שלהם.

דף מוצר - נוצר במיוחד כדי לקדם מוצר/שירות ספציפי, דף נחיתה מסוג זה נחשב לדף פשוט ומפרט את היתרונות של המוצר או השירות כדי לתפוס במהירות את תשומת ליבו של הגולש ולהביא לתודעה של הגולש למוצר/השירות הניתנים.


דף מכירות- עמוד מכירות שמתכוון למכור מוצר או שירות. סוג זה של דף נחיתה אמור להיות משכנע מאוד, ולעודד את הגולשים לבצע את הרכישה שלהם בצורה מיידית. דף נחיתה מסוג דף מכירות יכול להיות בפורמט קצר או ארוך יותר, הצעות מכירה יקרות יותר עשויות לדרוש פורמט ארוך יותר שיש בו הסברים מפורטים.


התובנות, והערכים שניתן להפיק מעבודה עם דפי נחיתה

דף נחיתה שנעשה בצורה נכונה וטובה יכול להפיק לנו מגוון של תובנות ורעיונות לטובת קמפיין עתידיים והבנה טובה יותר של קהלי היעד שלנו. בכל פעם שאתם מפיצים דף נחיתה, אתם בעצם יוצרים נכס נתונים נוסף עבור אסטרטגיית השיווק שלכם. על ידי מעקב וניתוח של המדדים המשויכים לדפי הנחיתה(יחס המרה, אחוזי פתיחה, זמן קריאה וכד'), ניתן לאסוף תובנות רבות לגבי ביצועי השיווק שלכם, כמו ביצוע ההשוואה בנוגע ליעילות הפעילויות השיווקיות שלכם, בנוסף תוכלו לבדוק כיצד הגולשים פועלים בדפי הנחיתה לאורך זמן ועוד. הדברים הנ"ל נותנים לנו תובנות חזקות שיכולות לעזור לכם לייעל ולשפר את השיווק שלכם.


אז איך עושים את זה נכון?


אחרי שהבנו מהו דף נחיתה ואיך כדאי לעבוד איתו, איך הוא פועל ומדוע אתם זקוקים לו, חשוב שתדעו איך דף נחיתה צריך להראות וכיצד צריך לכתוב ולעצב אותו. להלן המרכיבים העיקריים שצריכים להופיע בכל דף נחיתה:

הכותרת: הכותרת היא הדבר הראשון שהגולשים יראו כשהם 'נוחתים' בדף שלכם. כותרת מושכת של דף נחיתה מסכמת את ההצעה בצורה ברורה ותמציתית ככל האפשר, ועונה על השאלה מה יקבלו הגולשים בדף זה? לדוגמא: “תמ”א 38- כל מה שלא ידעתם שצריך לדעת"

המלל: הטקסט בדף נחיתה אמור להסביר את ערך ההצעה באופן ברור, בפשטות ובצורה המשכנעת ביותר. ניתן להשתמש באותיות בולטות או קו מדגיש, לפרק גושי טקסט גדולים ולשמור על קו קצר ותמציתי. לדוגמא: "מה נחוץ לאישור פרויקט תמ"א 38"

מילות מפתח: כמו כל תוכן שיווקי, יש להשתמש במילות מפתח בכותרת העמוד, בכותרות ובטקסט דף הנחיתה כדי לעזור למנועי חיפוש למצוא אותנו ולא אחרים. - לדוגמא: תמ"א 38/ ליווי צמוד/ ניסיון בניהול פרויקט בניה


כפתורי שיתוף: כפתורים אלו מאפשרים לגולשים לשתף את דף הנחיתה בקלות עם מעגל החברים שלהם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ,אינסטגרם ,טוויטר ושאר רשתות חברתיות , מתוך מטרה להרחיב את הפריסה של דף הנחיתה מעבר לרשימת אנשי הקשר שלכם.

טופס פרטים: המרכיב הקריטי ביותר בכל דף נחיתה והסיבה שהגענו עד הלום, בטופס הגולשים משאירים את הפרטים האישיים שלהם תמורת ההצעה שיקבלו מדף הנחיתה. – "השאירי את הפרטים ונשלח אל המייל שלך את קופון ההנחה"


עיצוב תמונה: דפי נחיתה הכוללים תמונה רלוונטית מעניקים לגולשים מושג מוחשי של מה שהם יקבלו או לחילופין תעזור לכם להעביר את המסר הנכון ויהפכו את דפי נחיתה למושכים יותר ויזואלית. באופן כללי דף הנחיתה צריך להיות נעים לעין ומזמין מבחינה אסתטית.

צרו בקלות דף נחיתה עוד היום!

השתמשו בטיפים ובהמלצות שקיבלתם, הם יועילו לכם רבות. אתם עדיין לא בטוחים מאיפה מתחילים? תוכלו להיעזר בנו, המערכת של ברודקאסט תוכל ליצור לעסק שלכם דפי נחיתה מושלמים ולפי כל הכללים! עם תמונות מקוריות וצבעוניות מקסימלית, אנחנו נמצאים תמיד כאן לעזרתכם!



מאת: אראל פלצ'ר מומחה לשיווק ופירסום דיגיטלי.



יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page