הקורונה ושיווק העסק
top of page
  • צוות ברודקאסט

הקורונה ושיווק העסק

משבר הקורנה העולמי משפיע עמוקות על כולנו, צרכנים ועסקים כאחד. כולנו מתמודדים עם המציאות המורכבת ועם חוסר הוודאות, כאשר מצד אחד מגיעים החששות והפחדים ומצד שני, קיים הצורך הטבעי (וכמובן גם העסקי והכלכלי) להמשיך לקיים 'עסקים כרגיל' ולהתפרנס בכבוד.


במצב הנוכחי שהקורונה בעיצומה וחלקים נרחבים במשק משותקים, ברור לגמרי שחייבים לשנות את אופן השיווק ואת צורת התקשורת עם הלקוחות. מה שעובד בימים רגילים בהצלחה, עלול בימים אלו לא לעבוד כלל ואף ליצור תדמית שלילית ולהזיק. מאחר והשיווק והפרסום הנכון של העסק שלכם הוא עניין קריטי, חשוב לחדד את המסרים השיווקיים ואת הצעדים כך שיתאימו לרוח התקופה.


השאלות שמתעוררות הן רבות: מה מפרסמים וכמה? האם כדאי להוריד מחירים כדי לגרום ללקוחות להגיע למרות "המצב" או שאולי מוטב למכור פחות ולשמור על יוקרתו של העסק? ואיך להתאים את העסק למצב בו המדינה חצי משותקת? האם הלקוחות עדין מסתובבים בפייסבוק ובאינסטגרם? איך הם יגיבו לתוכן שנפרסם בתקופה הזו?


כדי להתגבר על האתגר, ריכזנו מספר טיפים, רעיונות ותובנות, שיעזרו לכם להפוך את המצב הנוכחי להזדמנות ולהצליח להפיק את המקסימום מהתקופה הקרובה.

אז איך מתמודדים עם פרסום העסק בזמן הקורונה?


מעודדים - הדבר החשוב ביותר שיש להבין הוא, שהלקוחות שלנו מצד אחד עוקבים בדריכות אחר המצב ומצד שני פשוט רוצים שמישהו יגיד להם, שיהיה בסדר! אז זה הזמן לעודד את הלקוחות שלכם, להזכיר להם שאתם שם בשבילם עכשיו (למי שמרגיש שזה מתאים לו ואפשרי) ואם לא, תמיד תהיו שם בקרוב שהכל יעבור ונחזור לשגרה. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.


מפנקים - ההנחיות לטיפול בקורונה היא בידוד יזום דבר הגורם להרבה לקוחות להסתגר בבית ולא לצאת יותר מדי והרבה מהלקוחות מרגישים שהם צריכים פיצוי או פינוק. לכן זאת הזדמנות לשירותים ומוצרים שהם מוטי-פינוק, שיעזרו להם גם להתנתק וגם לפצות על התחושות הלא נעימות שהצטברו הן מההסתגרות הרבה בבתים והן מהמתח היום יומי. חשבו על הלקוחות שלכם, מה יעזור להם להירגע ולהצליח ליהנות בתקופה ההזויה שנכפתה עליהם? איזה שירות או מוצר תוכלו להתאים במיוחד למצב? אם יש לכם מסעדה, הציעו תפריט משלוחים נרחב ואם יש לכם מכון יופי אתם יכולים להציע שירות מיוחד בבית הלקוח או להציע לו משלוח של מוצרי טיפוח.


מראים אכפתיות - בתקופה כזו בה רוב הציבור ממעט לצאת למרחבים הציבוריים, נסו להבין את החסמים שמונעים מהם להגיע אליכם ומצאו דרכים יצירתיות לעקוף אותם. האם זה מיקום העסק או אולי הנגישות אליו? האם זה קשור לפחד מהדבקה? לאחר שתבינו את החסמים שעומדים בפני הלקוחות שלכם, תוכלו למצוא פתרונות יצירתיים שיראו ללקוחות שלכם שאתם חושבים עליהם. יש לכם מכון פדיקור ומניקור? הדגישו בפני הלקוחות שלכם את השמירה המוגברת על היגיינה וניקיון שאתם נוקטים עכשיו, או תדגישו את החניה הצמודה למקום העסק שלכם, שתאפשר ללקוחות להיתקל בכמה שפחות אנשים בדרך ולצמצם את האפשרות להידבק. יש לכם אפשרות לבצע משלוח של המוצרים במקום הגעה לבית העסק? אולי תוכלו להעזר בווצאפ כדי לתקשר עם הלקוחות באמצעות שיחות וידאו?


מרגיעים - הפיצו ללקוחות מסרים מרגיעים, מעודדים ואופטימיים, שישמחו ויעודדו אותם. בתקופה הזו הם זקוקים למסרים שיעזרו להם להפיג מתחים ולחץ ויעזרו להם להבין שאתם שם איתם, גם בפחדים והחששות. אל תחששו לחשוף את עצמכם, את החששות שלכם ואת התשוקה שאתם מגיעים איתה לעבודה ועודדו אותם לבוא להתמודד עם המצב ביחד.


מזדהים - כמובן, שחשוב שתזדהו עם כל מי שכבר נמצא בבידוד או שחלילה התגלה כחולה ותעזרו להם להבין שאתם שם בשבילם. מעבר לזה, נסו לתת ערך למה שאתם מפרסמים ותעזרו לאנשים להעביר את הבידוד הכפוי בצורה הרבה יותר נעימה ומהנה. יש לכם מסעדה או בית קפה? שתפו אותם בטיפים על ארוחות קלילות ומהנות בזמן הבידוד, אתם מטפלים? שתפו בטיפים שיקלו בהתמודדות עם הלחץ, הדיכאון והחרדה. קוסמטיקאיות? תנו ללקוחות טיפים לטיפוח ותחזוקה עצמית בבית


מעדכנים - אם במקרה אתם או העסק שלכם נכנס לבידוד, חשוב שתעדכנו באמצעות הניוזלטר או הווצאפ את קהל הלקוחות על המצב ועם זאת תבהירו להם שהכל בסדר וממש בקרוב תחזרו לפעילות. סיימתם את תקופת הבידוד? זה הזמן לעדכן את הלקוחות שלכם על החזרה לפעילות ושממש תשמחו להעניק להם שירות.



מה לא מומלץ לעשות בתקופת הקורונה?


לא מביעים דעה - הימנעו מלהביע דעה מוצקה, פשוט נסו לא להביע מה דעתכם לגבי המהלכים האחרונים וצמצום העבודה במשק. זכרו כי ללקוחות שלכם יש מגוון דעות וכל הבעת דעה נגדית, יכולה לחטוא למטרה וחבל. כמו כן, בעידן הרשתות החברתיות השיח מהר מאוד יכול להתלהט ולהגיע למקומות לא נעימים. לכן פשוט אל תתעסקו בהבעת דעה נחרצת לכאן או לכאן, כי העמוד העסקי שלכם נועד לשרת את מטרות העסק שלכם ולא לקדם את הדעות שלכם.


לא להיעלם - גם אם זה קשה או מרגיש לכם לגמרי לא מתאים לשווק את העסק שלכם במצב הנוכחי, אל תפסיקו לתקשר עם הלקוחות. כיוון שרוב האנשים "מבלים" בבית, הרשתות החברתיות מאוד פעילות ולכן דווקא בתקופות אלו הלקוחות צורכים הרבה יותר תוכן ומידע מבדרך כלל. ככה שכל המידע שתפיצו להם מצד אחד מאוד ישמח אותם ומצד שני, יכול לתת להם לא מעט ערך. ולכו תדעו, אולי בסופו של דבר, אם תכתבו פוסט אמיתי, כנה ומהלב הוא עוד יהפוך לויראלי.

זכרו, שליחת מסרים נכונים ברגעי לחץ ומשבר, יכולים לייצר הזדמנות לקרבה עם הלקוחות שלכם. אומנם עכשיו ההגעה שלהם קצת מוגבלת או כלל לא אפשרית, אבל הם יזכרו לכם את רגעי החסד האלה כשהמצב ישתפר. כי אחרי הכל כמו כל משבר, גם זה יסתיים. לכן חשוב לנצל את הזמן שמתפנה לארגון מחדש של רשימת הלקוחות שלכם, לעשות כל הסידורים היומיומיים בעסק שאתם אף פעם לא מגיעים אליהם והתמקדות בשיווק העסק שלכם, ביום שכל זה יגמר.


אתם בכל זאת מתקשים? הצוות של ברודקאסט תמיד פה בשבילכם, אם תרצו עזרה בניסוח המסרים השיווקיים ואם אתם לא מצליחים לעשות זאת לבד, אתם מוזמנים להתחבר למערכת של ברודקאסט ולהתנסות בה בחינם.


מאחל לכל העסקים חזרה מהירה לשגרת הפעילות !


מאת: רביד כהן

מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

עם התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page