קוסמטיקאית? צרי קמפיין יום הולדת והעניקי ללקוחות שלך יחס מיוחד ומפנק
top of page
  • צוות ברודקאסט

קוסמטיקאית? צרי קמפיין יום הולדת והעניקי ללקוחות שלך יחס מיוחד ומפנק

עודכן: 7 במרץ 2021

אצל רוב הנשים יום ההולדת זה יום שכולו תשומת לב ופינוק. בכלל, כל התקופה שסובבת את תאריך יום ההולדת, הופכת להיות חגיגה אחת גדולה ולא מעט נשים מוצאות את עצמן חוגגות שבוע ולפעמים חודש את יום ההולדת. אחד הדברים הכי נפלאים שאנחנו יכולים להעניק לעצמנו ביום ההולדת, זה טיפול מפנק לגוף ולנפש כי מה יותר כיף מטיפול פנים או כל טיפול יופי אחר שמחייה את עור הפנים וגורם לנו לזהור ביום ההולדת שלנו?


הלקוחות של מכון היופי שלכם ישמחו לכל תשומת לב נפלאה סביב יום ההולדת ואם תראו להן שלא שכחתם אותם ותפנקו אותם בטיפול פנים מפנק בהנחת יום הולדת, תהיו בטוחים שהן יודו לכם על זה ויקפצו על המציאה. כמובן שזה ממש לא חייב להיות דווקא טיפול פנים, אבל בגלל שלרוב מדובר בטיפול שיכול להיות מאוד נעים ומפנק, לקוחות רבות ישמחו ליהנות ממנו דווקא בתקופה הזו של השנה.

שיווק באמצעות ימי הולדת למכון יופי/ ברודקאסט

כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של מכון היופי שלכם, אתם חייבים להכניס קמפיין ימי הולדת אוטמטי, שיעזור לכם לטפח ולחזק את הקשר עם הלקוחות, על ידי מתן הטבה, מתנה או הנחה ביום ההולדת שלהן או במהלך חודש יום ההולדת.

אין מה להיבהל! זה ממש לא דורש מכם הרבה, כמובן שאין צורך לשלוח הודעה כל פעם שמגיע יום ההולדת של אחת מהלקוחות שלכם, תוכלו לתזכר אותן דרך המייל או באמצעות הודעת SMS מותאמות אישית, המופעלים אוטומטית במערכת ברודקאסט ובהמשך נדריך אתכם איך לעשות את זה בקלות.

איך שליחת ברכה והטבה אישית ביום ההולדת מועילות להצלחת מכון היופי שלך?

קליקים - יום ההולדת כאמור זה יום מרגש, אז תהיו בטוחים שכל לקוחה שתקבל מכם ברכה והטבת טיפול פנים ליום ההולדת, לגמרי הולכת להתייחס אליה ולפתוח את המייל או ההודעה שתשלחו אליה. זה כבר הוכח במחקרים רבים כי פרסום קמפיין יום הולדת, מוביל להגדלת שיעורי הקלקה, לעומת כל סוג של מסרים אחרים שנשלחים מטעם בית העסק.

שימור לקוחות - שימוש בקמפיין ימי הולדת, זאת דרך נפלאה לשימור וטיפוח הקשר עם לקוחות מכון היופי שלכם, היות וקמפיין יום הולדת איכותי מייצר נאמנות אליכן בתור קוסמטיקאיות ומכיוון שהוא מראה ללקוחות שבאמת אכפת לכן, אתן תתפלאו לראות שהמון לקוחות שכבר שכחתן מהן פתאום מתעוררות ויוצרות איתכן קשר בעקבות פרסום יום ההולדת שנשלח אליהן.

עושים מעט מרוויחים הרבה - קמפיין ליום הולדת לא מצריך מכם הרבה עבודה, שתגזול מכם זמן בניהול מכון היופי שלכם. פשוט מגדירים אותו פעם אחת והוא נשמר עבורכם אוטומטית למשך כל השנה, כך שכל לקוחה שתצטרף לרשימת התפוצה של מכון היופי, אוטומטית מצטרפת לקמפיין יום ההולדת. כמובן שניתן לערוך בו שינויים בכל עת במידת הצורך ובהתאם לצרכים שלכם.

שיפור המוניטין של מכון היופי - כשאתם מעניקים חוויה טובה ואיכותית ללקוחות מכון היופי, בזמן טיפול הפנים המפנק שהן מקבלות ליום ההולדת, באופן טבעי הן גם ירצו לחלוק את החוויה המשמחת שלהן עם הסביבה. כך שסביר מאוד שהן יספרו על זה לנשים אחרות שלא מכירות את מכון היופי שלכם וכמובן גם יעלו פוסטים ותמונות לפייסבוק או לאינסטגרם. השיתוף הזה יכול לשפר בקלות את המוניטין של מכון היופי, להפיץ את השם שלכם בקרב קהל גדול יותר ולבנות מערכת יחסים אמינה עם קהל היעד של מכון היופי.

מגדילים הכנסות - בטווח הרחוק, יש לקמפיין יום הולדת פוטנציאל להגדיל את הכנסות מכון היופי, מכיוון שהוא הופך את הלקוחות בהדרגה ללקוחות נאמנים, שקל יותר לתקשר איתם ולספק להם ערך. בנוסף, ההטבה לרוב גם תגרום ללקוחה שתגיע לרכוש לעצמה מוצרים או טיפולים משלימים וגם תוכלו לעודד אותה (בעדינות) להביא איתה לטיפול חברות או בנות משפחה, שייהנו גם הן מההטבה שלה. כך תוכלו להגדיל את ההכנסות בצורה נקודתית ובנוסף להרוויח לקוחות חדשים על הדרך.


איך מתפעלים את קמפיין יום ההולדת בהצלחה?

אוספים נתונים - לאחר שאתם מכניסים את קמפיין ימי ההולדת לתכנית השיווק הכללית של הקליניקה , אתם צריכים להתחיל לאסוף נתונים של תאריכי הלידה של כל הלקוחות בהקדם האפשרי. גם אם עוד לא בחרתם איזה נתונים ברצונכם לאסוף, אבל אתם רוצים ליישם את אסטרטגיית יום ההולדת כחלק מאסטרטגית השיווק הכללית של מכון שלכם, השתמשו בשלב הראשון קמפיין מסוג "מועדון לקוחות" ואיסוף נתונים. אל תמכרו בכוח - כמובן שיש לשים דגש על האיחול והברכה ליום ההולדת ולא רק על השיווק והמכירה של השירותים של מכון היופי שלכם, כי המטרה היא בעיקר לחזק את מערכות היחסים עם הלקוחות ולא בהכרח להגדיל את המכירות באופן מיידי. לכן אתם יכולים להרגיש בטוחים לתת להם משהו בחינם, כמו לדוגמה קרם טיפולי בהנחה או טיפול פנים מפנק מתנה ברכישה של טיפול אחר במכון היופי.

אל תסתפקו בימי הולדת - אומנם יום הולדת זאת חגיגה אמיתית, אבל זאת ממש לא הסיבה היחידה למסיבה ולכן חשוב שתנסו להפיק את המקסימום, מכל חגיגת יום ההולדת הזו. אז חשוב שתפתחו אסטרטגיית שיווק ארוכת טווח ומלבד קמפיין ימי הולדת, הפיצו ללקוחות מכון היופי גם קמפיינים לחגים מרכזיים כמו ראש השנה, סוכות ופסח או בהתאם לעונות השנה.


מה עוד נוכל לעשות סביב ימי ההולדת של הלקוחות ?

שולחים כרטיסי ברכה - יש לכם לקוחות VIP שמגיעות אליכן כל שבוע/ חודש? שותפים שעזרו לכם בהקמת או ניהול העסק? ספקים מובילים שהם חלק בלתי נפרד ממכון היופי? לכל אלה תוכלו לשלוח כרטיסי ברכה אישיים, שיזכירו להם שאתם חושבים עליהם גם ביום ההולדת. זהו צעד שיווקי בעלות נמוכה, אבל כזה שיכול להיות מעוד יעיל וזול עבור עסקים קטנים.

משווקים באמצעות SMS - שלחו ללקוחות הודעת טקסט עם קופון שווה למימוש במכון היופי שלכם בשבוע או בחודש יום ההולדת. כבר הוכח כי להודעות טקסט יש שיעור של 90% אחוזי פתיחה וכי הן יכולות להיות מאוד מושכות ולהגדיל את הסיכוי לביצוע פעולה.


מתייחסים ליום ההולדת שלכם - נצלו את יום ההולדת שלכם או של מכון היופי, על מנת לייצר אירוע שיווקי שייצר קצת באז או על מנת לפנק את לקוחות המכון שמגיעות בשבוע יום ההולדת בטיפול פנים סמלי מתנה. זה ממש לא צריך להיות טיפול ארוך ויקר, מספיק שתפנקו אותן עם מסכת פנים שווה וכבר עשיתם את העבודה. הטבה שכזו יכולה לעשות עבודה נפלאה עבור מכון היופי שלכם, כי תוכלו להשתמש בתמונות של הלקוחות (וגם בתמונות שהן מעלות), ליצור מודעות כלפי מכון היופי ולהעלות אותן לרשתות החברתיות וכך להגיע ללקוחות נוספים.

עושים שימוש בפייסבוק - עשו שימוש בתזכורות יום ההולדת של פייסבוק, על מנת לשווק את מכון היופי שלכם. בתחילת כל שבוע אתם יכולים להעלות פוסט מברך ומפרגן ללקוחות שחוגגים יום הולדת השבוע, בו תוכלו גם לפרסם את טיפול הפנים שמגיע להם כהטבה ובכך תמשכו את תשומת הלב של הלקוחות הרלוונטיים ושל לקוחות נוספים.


אז מעבר לכך שיום הולדת הוא יום נחמד ומשמח, זאת תמיד הזדמנות לנצל את החגיגה לשיווק נכון ויעיל של מכון היופי שלכם. על מנת שלא תצטרכו לעבוד בזה ורק לעשות שימוש בקמפיין אוטומטי ומוכן שירוץ עבורכם באופן רציף לאורך כל השנה. אתם מוזמנים להיעזר במערכת של ברודקאסט, שתעשה את זה עבורכם. בעזרת המערכת של ברודקאסט תוכלו לאסוף ולרכז את רשימת כל לקוחות מכון היופי ולהזין את תאריכים ההולדת שלהם, כך שהמערכת תצרף אותן לקמפיין היומולדת הקיים, תשלח להן הודעות והטבות ותדאג שכולם יקבלו את היחס הראוי להם ביום הולדת שלהם, מבלי שתצטרכו לעבוד קשה.



מאת: לידור טרשי - גרינברג מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחה ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי בוגר תואר ראשון B.A בפרסום ותקשורת שיווקית

ותואר שני MBA במנהל עסקים


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page