איך לשווק ולפרסם את הפיצרייה שלכם?
top of page
  • צוות ברודקאסט

איך לשווק ולפרסם את הפיצרייה שלכם?


אם אתם עוקבים אחרי הכתבות שלנו, אתם בטח יודעים שאחד המפתחות לשיווק נכון וממוקד, היא הגדרת והגדלת קהל היעד. הבעיה עם פיצריות, היא שכולם פחות או יותר אוהבים לאכול פיצות ולכן קצת קשה להגדיר קהל יעד ממוקד ולהבין מי בעצם קהל היעד שלנו?


אז אולי זה קשה להגדיר קהל יעד של פיצרייה יותר מאשר להגדיר קהל יעד למכון יופי או מכון כושר, אבל זה מהווה את אבני הבסיס לשיווק ופרסום נכון של הפיצרייה שלכם, כי אחרי זה הכל ילך הרבה יותר בקלות.

שיווק ופרסום פיצרייה/ ברודקאסט

בונים לפיצרייה בסיס חזק ויציב של קהל הלקוחות

היות ואנחנו רוצים כן להגיע לקהל היעד המדויק לפיצרייה שלנו ולא לבזבז את התוכנית השיווקית שלנו על קהל יעד לא רלוונטי, אנחנו חייבים להתמקד ולהבין מי קהל היעד העיקרי שלנו. כי אומנם כולם אוהבים פיצה, אבל לא כולם אוכלים אותה לאורך כל היום, נכון?


איך נעשה את זה?

אחת הדרכים הנוחות לעשות את זה, היא לנתח את פרופיל הלקוחות שנכנס לפיצרייה לאורך שעות הפעילות. לדוגמה בשעות הצהריים מגיעים העובדים ממשרדים ליד, בגילאי 22-35, בעיקר גברים ולעומת זאת בשעות אחה"צ והערב המוקדמות מגיעים הורים עם ילדים ובשעות הערב המאוחרות או הלילה, מגיעים בעיקר צעירים אחרי בילוי. אם תגדירו בצורה מדויקת את כל אחד מהקהלים האלה, תוכלו לדעת כך למי לפנות, מתי לפנות, ואיך לפנות בכל מהלך שיווקי שאתם מבצעים.


למה דווקא הפיצרייה שלכם?

דבר ראשון שאתם צריכים לשאול את עצמכם הוא למה מכל הפיצריות הלקוחות יבחרו לאכול דווקא אצלכם? תשאלו את עצמכם מה ייחודי לכם שלא קיים בשום מקום אחר?

האם זאת מהירות ההגשה? סגנון מיוחד? טריות המזון? ניקיון? פיצות ייחודיות? שירות איכותי? אווירה מסוימת? מחיר אטרקטיבי? קרבה פיזית למקום המגורים? מהירות הגעה? ברגע שתמצאו את הייחוד שלכם, חשוב שתבליטו אותו כמה שאפשר, תספרו עליה ותציעו אותה ללקוחות שלכם - זה יהיה הבידול שלכם, כלומר מה שמבדל אתכם משאר המתחרים.

חברת תנובה לדוגמה, מיתגה את מוצר הקוטג' שלהם באמצעות בית, בפרסומות למוצר נשמע השיר "בוא הביתה", תוך שילוב תמונה או ציור של בית בפרסומות ובאריזת המוצר, בעקבות כך נוצר בתת המודע שלנו חיבור בין קוטג' לבית, למשפחתיות, לתחושה ביתית, מה שעשוי לייצר העדפה שלנו לקוטג' של תנובה על פני מוצרי הקוטג' של המתחרים.

איך נעשה את זה?

בפיצרייה שלנו אנחנו יכולים לעשות את אותו הדבר בדיוק, להבין מה הבידול שלנו, להבליט אותו באמצעי השיווק השונים ולגרום ללקוחות לזהות את הפיצרייה שלנו ככזאת, כך שהם ימשיכו להגיע אליה מהסיבה הזו בדיוק וכמובן גם ימליצו לחברים שלהם להגיע.

תגרמו ללקוחות שלכם להרגיש בבית ולא פחות מכך להרגיש חשובים ומיוחדים

הלקוחות שלנו בדומה אלינו טובעים מרוב תוכן שמקיף אותם מכל כיוון ולכן על מנת שהפרסום שלנו יבלוט, אנחנו כל הזמן צריכים לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין איך אנו יכולים לפרוץ את הגבולות של עצמנו, ולגרום לגולשים לעצור ולהביט דווקא בפוסט שלנו.


איך נעשה את זה?

דברו עם הלקוח בגובה העיניים, ואל תפנו בצורה מתוחכמת או בשפה גבוהה מדי. חשוב שתפנו לקהל היעד שלכם בשפה שלו, תהיו מקוריים, משעשעים או אפילו חצופים, כך תוכלו לתקשר איתו בצורה הטובה ביותר. כתבו פוסט קליל וקצר ושדכו לו תמונה מעוצבת ולא עמוסה מדי, בשילוב צבעים משלימים שיעצימו את חווית הצפייה ויגרמו ללקוחות הפוטנציאליים להמשיך לקרוא את הפוסט.


בנוסף כדי לשמור על קשר אישי וצמוד על קהל הלקוחות הקבוע, חשוב להבין את חשיבות ההקמה והניהול של מועדון לקוחות - ניהול נכון ואפקטיבי של מועדון הלקוחות בפצריה שלכם קריטי להצלחה שלכם.


סיווג פשוט ומהיר של הלקוחות המשתייכים למועדון לקבוצות על פי מאפיינים מסויימים, שליחת הודעות ממוקדות לכל קבוצה, הטבות בימים המיוחדים של השנה ובאירועים המיוחדים של הלקוח (יום הולדת, יום נישואין) עושים מהפך משמעותי ביכולת שלכם להביא חזרה את הלקוחות לרכישות חוזרות ולהרוויח יותר


מגדילים את המעגל

הרחבת מעגל הלקוחות שלכם חשובה מאוד להגדלת ההכנסה ולכן זכרו שחברי המועדון שלכם ולקוחות קבועים הם הלקוחות שהכי חשובים לכם, כי הם מיצרים הכנסה קבועה ובעקבותיהם יגיעו גם הלקוחות החדשים.


איך נעשה את זה?

צאו במבצע חדשני, מיוחד ובעל תעוזה והשתדלו לא לחזור תמיד על המתכונת שכולם מכירים 1+1 וכדומה.

כל הלקוחות אוהבים מבצעים והנחות אבל חשוב, שלא תוזילו את עצמכם, כי מבצע מושך ואטרקטיבי לא מצריך לחלק את המוצרים שלכם בחינם ולא מצריך בהכרח הנחה מטורפת, אלא להמציא משהו חדש ומושך.

לשווק ולהגדיל את מעגל הלקוחות/ broadcust

אסתטיקה במקום הראשון

גם אם הפיצה שלכם הכי טעימה, בימינו זה לא ממש מספיק כי הלקוחות קודם מתגרים מהמראה של הפיצה, עוד לפני שהם הגיעו אליכם בעקבות מה שהם רואים ברשתות החברתיות. לכן המזון חשוב להקפיד על מראה הפיצרייה ועל איך שהפיצה נראית, כמעט כמו שחשוב שהיא תהיה הכי טעימה. כל דבר בפיצרייה שלכם צריך להראות ולהצטלם טוב - ככה תוכלו לגרות את העוקבים שלכם מבלי שהם טעמו ביס אחד ממה שאתם מגישים.

איך נעשה את זה?

התפקיד שלכם הוא ליצור עיניים רעבות, כי לקוחות שיבואו לאכול אצלכם כנראה גם ירצו לצלם ולפרסם תמונות שלהם אוכלים אצלכם. אם תדאגו להגיש להגיש מנות יפות, מושכות ומעוררות תיאבון, אתם משיגים פרסום חינם. איך?

1. הלקוחות ייהנו מכל ביס (כי אוכל יפה הוא גם יותר טעים) ויספרו לחברים שלהם.

2. הלקוחות יצלמו, יפרסמו ויתייגו את הפיצרייה שלכם ובכך יסייעו לכם בחלק מעבודה השיווק, מבלי שעשיתם כלום. אין מה לעשות, בעולם ויזואלי כמו שלנו, מנה יפה תגדיל את הסיכויים שלכם לשיתוף וחשיפה ברשתות החברתיות.


לומדים מכל ביקורת

זה נכון שאומרים שגם פרסום שלילי הוא עדיין פרסום, אבל חשוב לזכור שבתחום המזון ביקורת שלילית היא משהו שנרצה להימנע ממנו, כי יותר קשה לשנות דימוי שלילי על אוכל. פשוט זה כמעט בלתי אפשרי להעביר תחושה של אוכל עם טעם טוב בתמונות, במיוחד כשהביקורות של הלקוחות אומרות אחרת. בניגוד לבגדים לדוגמה שזה יותר עניין של טעם ותמונה יכולה לעזור לנו להחליט.

איך נעשה את זה?

דבר ראשון, לא להתעלם מהערות וביקורות של לקוחות ולראות מה אנחנו כן יכולים ללמוד מהם (לדוגמה שירות לקוי, מקום לא נקי ועוד). תגובה מספקת ועניינית שלכם לביקורת שלילית, עשויה אף להעלות את המניות שלכם בעיני הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים.

במיוחד בתחום האוכל בו נהוגה התפיסה לפיה הלקוח תמיד צודק, עליכם לפצות בדרכים מגוונות לקוחות לא מרוצים ולגרום להם לחוות חוויה מתקנת.

אבל מעבר לכך, תזכרו שלא תוכלו לרצות ולספק את כולם ולכן אין צורך להיבהל גם אם הדירוג בפייסבוק הוא לא 5 כוכבים עגולים, אבל כן להמשיך לשאוף להגיע לשם.

הבינו מה המטרה לפני שאתם מפרסמים

יש כמה סוגים של פוסטים ולפני שאתם מתעסקים עם כתיבה, עיצוב ופרסום שלהם, חשוב שתבינו את ההבדל. שאלו עצמכם על איזה פוסטים אתם נוטים לעשות לייקים ולאיזה פוסטים אתם נוטים להגיב או לשתף? כן, יש הבדל ולרוב מדובר בפוסטים שונים אחד מהשני ולכן הם מניעים לפעולה שונה. מה ההבדל?

* לרוב נלחץ לייק כאשר מדובר בתמונות מגרות, משעשעות.

* לרוב נגיב/ נשתף כאשר מדובר בשאלות שגורמות לגולש להרגיש שהדעה שלו חשובה לנו, או פוסטים שיזכו אותו פרס ברגע שיגיב או ישתף (הגרלה, תחרות ועוד).


איך נעשה את זה?

לפני שאתם מתחילים לעבוד, שאלו את עצמכם מה אתם רוצים שהעוקבים שלכם יעשו?

לייק שישאיר אתכם בתודעה לעוד תקופה ויגרום לחשיפה גדולה יותר של אנשים בפייסבוק? או תגובה ושיתוף שיניעו את הלקוחות שלנו לפעולה, יהפכו אותם לאקטיביים וידאגו שגם חבריהם לפייסבוק יחשפו אלינו ועל ידי כך יביאו אלינו לקוחות חדשים?

השילוב הנכון הוא תמיד גם וגם, כדי לקדם את שיווק הפיצרייה, צריכים גם פוסטים שיגרפו לייקים וגם פוסטים שיניעו לפעולה מסוימת. השאלה המתבקשת היא מה המטרה שלי עכשיו? מה הייתי רוצה להשיג כאשר אני מפרסם את הפוסט הנוכחי? ולפי זה תדעו איזה תוכן עליכם ליצור ולשתף.

טיימינג - חשוב להבין מה הזמנים הכי טובים לפרסום בעמוד העסקי שלכם ולרוב מדובר בשעות אחה"צ והערב, הזמנים בהם מרבית הלקוחות כבר אחרי יום עבודה, הטירוף של הבוקר חלף ולכולם יש יותר זמן לעיין בפייסבוק.

עוד דרך נפלאה להיכנס לתודעה היא ליצור סרטון קצר. הוא גם לא חייב להיות משעשע או כזה המעביר מסר משמעותי, אבל לקוחות שיראו אותו יקבלו תחושה טובה לגבי החוויה שיש אצלכם בפיצרייה. רוב הלקוחות כיום מעדיפים תוכן ויזואלי ולכן הם גם מעדיפים סרטונים או תמונות. המערכות של פייסבוק ואינסטגרם מאפשרת מגוון סגנונות קידום של סרטונים, ולכן מומלץ לשלב את הסרטונים כחלק משמעותי בתהליך הפרסום של המסעדה

תוכן ויזואלי מוכר לפיצרייה שלכם/ ברודקאסט

חייבת להיות לפיצריה שלכם נוכחות בפייסבוק ובאינסגרם

כיום עסק שאין לו נוכחות לפחות ברשת חברתית אחת, כמעט ולא קיים. כי הכל נמצא היום ברשת והלקוחות הפוטנציאליים שלכם גם נמצאים שם ואם לא תהיו נוכחים, אם כנראה לא ידעו שאתם קיימים. אז על מנת להגדיל את קהל הלקוחות של הפיצרייה שלכם, אתם חייבים לייצר נוכחות קבועה ועקבית בפייסבוק וגם באינסטגרם.


איך נעשה את זה?

1. ניצור פרופיל אישי שמיועד לשימוש העסק, אליו נוסיף חברים שנחשבים למובילי דעה או מומחים בתחום האוכל או בתי קפה בפרט.

2. נצטרף לקבוצות בפייסבוק הקשורות לפיצריות ולעולמות התוכן הקשורים ונשתף שם פוסטים מהפרופיל האישי שלנו.

3. נפתח דף עמוד עסקי, בו ניתן ערך מוסף למותג שלנו וניצור בו קהילתיות ושיתוף.

איזה פוסטים יכולים להעשיר את הפעילות השיווקית של הפצרייה שלכם?

  1. תמונות איכותיות ומקצועיות שלכם או של הצוות עם הפיצות חשובות מאוד! זו בעצם האינטראקציה הראשונה שתצרו עם הלקוח, הדבר הראשון שימשוך לו את העין ויגרום לו להתעניין בפיצרייה שלכם. דרך התמונה אנו מקנים ללקוח אפשרות להבין מה הוא יקבל בצלחת שלו כאשר יגיע למסעדה.

  2. פוסטים הקוראים ללקוחות להגיע אלינו לעסק, נסביר ונשכנע מה מיוחד אצלנו ? מה הלקוחות אומרים עלינו ? למה שווה להיות חבר במועדן הלקוחות שלנו.

  3. פוסט תוכן מקצועי - חשוב שדף הפייסבוק שלנו יהיה פעיל כל הזמן, וכדי לעשות זאת בצורה מקצועית נפרסם תוכן שיעשיר את הידע של הלקוח ויסקרנו אותו. למשל: איך מכינים בצק לפיצה בקלות? מתכונים לרטבים מיוחדים או תוספות מיוחדות ועוד.

  4. מבצעים והטבות טעימות שימשכו אלינו עוד לקוחות, זה דרך נפלאה למשוך אלינו לקוחות חדשים, אבל חשוב לא לעשות אותם בתדירות גבוהה, אלא לכבוד החגים, מועדים מיוחדים חגיגות שונות.

  5. מנות שיראו טוב בתמונה לרוב יהיו המנות שיספקו ללקוחות טעם מענג. אל תשכחו- אוכלים עם העיניים.

  6. ניתן להעלות תמונה בלייב של לקוחות מרוצים הנמצאים בפיצרייה שלכם, זה יגרום לצופים לחוות את החוויה דרכם. העדיפות היא שהלקוחות עצמם יעלו את התוכן לפייסבוק ויתייגו עצמם ואת חבריהם מפני שזוהי עוד דרך מצוינת להרחיב את קהל היעד שלכם.

  7. מומלץ לשמור באופן רציף על קשר אישי עם הלקוחות הקיימים. יש להקפיד ולשלוח למועדון הלקוחות, הודעות SMS או אימייל עם פנייה אישית לפחות פעם בחודש. לדוגמה: עדכון על מנה מיוחדת שהתווספה לתפריט, עדכון על תפריט חורף \ קיץ חדש, הטבה טעימה ומיוחדת לכבוד יום ההולדת ועוד.

אז עכשיו שאתם יודעים לא מעט על איך לפרסם ולשווק את הפיצרייה שלכם, זה הזמן לצאת לדרך ולהתחיל לעבוד. אבל היות ותפעול קבוע של הפעילות השיווקית של העסק שלכם (הכוללת עבודה מעמיקה ומקיפה, מענה קבוע לעוקבים ויצירת תכנים שיווקיים) גוזלת הרבה מאוד זמן ומצריכה יצירתיות וידע, אתם תמיד מוזמנים להיעזר במומחה שיווק שיעזור לכם לקדם את הפיצרייה שלכם.

אם אתם רוצים שמישהו יעשה בשבילכם את רוב העובדה ואתם רק תצטרכו להחליט מה בדיוק מתאים לפיצרייה שלכם, תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות פלטפורמת השיווק הייחודית של חברת ברודקאסט המותאמת במיוחד לעולם האוכל והמסעדות.


במערכת השיווק של ברודקאסט תוכל למצוא את כל סוגי הקמפיינים השונים מחולקים לנושאים ומותאמים אישית לסוג העסק שלכם, לבנות קמפיין שיווקי ולהפיץ אותו ללקוחות העסק ולהיות בקשר רציף עם קהל הלקוחות של הפיצרייה שלכם.


רוצים לפרסם קמפיין ראשון לפיצרייה שלכם? הירשמו עכשיו בחינם.

עו"ד אפרת אמויאל פדידה

מאת: נתנאל נדב


מומחה בשיווק דיגיטלי ומנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט


בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל - התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page